Jeroen 9444352
Net ingestapt
Ik lees veel met interesse mee op dit forum onderdeel. Momenteel staan we zelf ook voor de keuze voor vervanging van onze huidige auto. Vandaar weer eens een eigen bericht. We rijden nu een Lynk01. Dat is, in de bijna 5 jaar dat we hem hebben, een plezierige en probleemloze auto geweest. We hebben deze eerst gehuurd en later overgenomen. Auto is dus in eigen bezit. Het betreft een 2021 uitvoering richting 83.000 op de teller. Ik krijg er via een online platform momenteel nog 18.000 voor terug. Qua afschrijving valt dat ons mee dus het lijkt een goed moment voor verkoop. Redenen voor de verkoop zijn na 5 jaar wel weer iets anders te willen maar temeer dat we met 5 personen (kinderen 17, 14 en 14 jaar) uit de ruimte en toegestane laadgewichten zijn gegroeid. Dat heeft afgelopen twee vakanties tot wat dingen thuislaten geleid. Wat het lastig maakt is dat de oudste van de zomer al niet meer meegaat, maar met de wintersport weer wel. Vraag daar is natuurlijk ook hoe lang nog of wat er eventueel dan weer aan aanhang of eigen vervoer bij komt.
Opties die ik heb overwogen en afgevallen zijn
Ioniq5: kan ik niet aan wennen
Tucson: beetje grijze muis auto (sorry)
EV6 mooi maar qua binnenruimte had ik daar meer van verwacht
Enyak worden we ook niet zo warm van
CK60 lees ik teveel problemen mee met de modeljaren die qua budget in aanmerking komen.
Renault EV scenic twijfelgeval
Kia sportage AWD twijfelgeval
Ik neig praktisch naar een model y AWD long range uit 2023. Maar ja is ook niet helemaal moeders mooiste en er is een nieuw model die met kortingsactie ook in beeld komt met budget van 35K wat op te rekken is (maar liever niet) naar 40K. Dat budget is het totaal inclusief verkoop van de Lynk 01. De range gaat daar in de winter waarschijnlijk van tegen vallen.
Overige info:
We hebben eigen oprit en 3 fase laadpaal.
Trekhaak plezierig maar we hebben geen Caravan meer
Waar doe ik nu verstandig aan als ik de auto weer een jaar of 4 rijd (meestal gaat het dan weer kriebelen).
Opties die ik heb overwogen en afgevallen zijn
Ioniq5: kan ik niet aan wennen
Tucson: beetje grijze muis auto (sorry)
EV6 mooi maar qua binnenruimte had ik daar meer van verwacht
Enyak worden we ook niet zo warm van
CK60 lees ik teveel problemen mee met de modeljaren die qua budget in aanmerking komen.
Renault EV scenic twijfelgeval
Kia sportage AWD twijfelgeval
Ik neig praktisch naar een model y AWD long range uit 2023. Maar ja is ook niet helemaal moeders mooiste en er is een nieuw model die met kortingsactie ook in beeld komt met budget van 35K wat op te rekken is (maar liever niet) naar 40K. Dat budget is het totaal inclusief verkoop van de Lynk 01. De range gaat daar in de winter waarschijnlijk van tegen vallen.
Overige info:
We hebben eigen oprit en 3 fase laadpaal.
Trekhaak plezierig maar we hebben geen Caravan meer
Waar doe ik nu verstandig aan als ik de auto weer een jaar of 4 rijd (meestal gaat het dan weer kriebelen).
Laatst bewerkt: