Teun 2445959
Net ingestapt
Hallo!
Ik rijd dik een jaar een Audi A4 Avant S-line uit 2019 en heb er veel in gereden met veel plezier (tellerstand nu 101.000).
Echter...:
- Duur in belasting
- Duur in verzekering
- Duurder in onderhoud
- Niet zuinig (1 op 13-14)
Ik overweeg om terug te gaan naar een Toyota Corolla hatchback uit 2020 (ik rijd alleen of met z'n tweetjes, sporadisch met meer), ik heb een touring sports 1.8 met veel plezier gereden hiervoor maar aangezien ik veel op de snelweg actief ben wil ik nu een 2.0 nemen.
Deze is...:
- 20 p/m goedkoper in belasting
- 20 p/m goedkoper in verzekering
- goedkoper in onderhoud
- zuiniger (1 op 15-17)
Hiervoor moet ik ongeveer 1000 euro bijleggen bij inruil.
Mijn vragen:
- Zelf verkopen overwegen, ga ik daar veel meer voor vangen als particulier?
- Is een Toyota waardevaster dan een Audi, mocht ik hem over 1,5 jaar kunnen verkopen vanwege auto van de zaak?
- Is het verschil in stoelen bij een Dynamic Limited echt significant groot in vergelijking met een Business of Executive Corolla?
- Moet ik bij bovenstaande nog op iets letten, zodat ik me geen loer laat draaien?
Ik rijd dik een jaar een Audi A4 Avant S-line uit 2019 en heb er veel in gereden met veel plezier (tellerstand nu 101.000).
Echter...:
- Duur in belasting
- Duur in verzekering
- Duurder in onderhoud
- Niet zuinig (1 op 13-14)
Ik overweeg om terug te gaan naar een Toyota Corolla hatchback uit 2020 (ik rijd alleen of met z'n tweetjes, sporadisch met meer), ik heb een touring sports 1.8 met veel plezier gereden hiervoor maar aangezien ik veel op de snelweg actief ben wil ik nu een 2.0 nemen.
Deze is...:
- 20 p/m goedkoper in belasting
- 20 p/m goedkoper in verzekering
- goedkoper in onderhoud
- zuiniger (1 op 15-17)
Hiervoor moet ik ongeveer 1000 euro bijleggen bij inruil.
Mijn vragen:
- Zelf verkopen overwegen, ga ik daar veel meer voor vangen als particulier?
- Is een Toyota waardevaster dan een Audi, mocht ik hem over 1,5 jaar kunnen verkopen vanwege auto van de zaak?
- Is het verschil in stoelen bij een Dynamic Limited echt significant groot in vergelijking met een Business of Executive Corolla?
- Moet ik bij bovenstaande nog op iets letten, zodat ik me geen loer laat draaien?
Laatst bewerkt: