AUDI E5 Sportback (CN)

MCW 41

Petrolhead
pJLxcAS.jpeg

BQeZrkA.jpeg

L4hSw6Q.jpeg

GB8yMhl.jpeg

TQfy2DX.jpeg

The four-door AUDI E5 Sportback is a bold, fully electric fastback with dynamic proportions (length: 4,881 millimeters, width 1,959 millimeters, height 1,478 millimeters). It offers a power output of up to 579 kilowatts and a maximum range of 770 kilometers. Four distinct powertrains offer rear-wheel or quattro drive for a dynamic driving experience, accelerating from 0 to 100 kilometers an hour in 3.4 seconds. Built on the new jointly developed Advanced Digitized Platform, the E5 offers next-generation connected vehicle functionality and over-the-air updates for all vehicle systems. Market introduction will begin in summer 2025.

1000x0_1_autohomecar__ChxknGgHqheAcBunAC0-fy3CdT4033.jpg

1000x0_1_autohomecar__Chtlx2gHqhiAR23KAEwf5n9_qXA437.jpg

1000x0_1_autohomecar__ChxknGgHqhiANH98ADAPlW53rNY590.jpg

1000x0_1_autohomecar__ChxknGgHqhiAMg0gADQloFAvYt0913.jpg

1000x0_1_autohomecar__ChxoHmgHU9CAKfHVAFWqi-MqlG0037.jpg

Heb dat filmpje deels gekeken. Wat ik eruit haal is dat een reden voor dit submerk is, dat Audi dingen kan aanbieden die voor de gebruikelijke doelgroep waarschijnlijk wat te ver gaan. Zoals die "easter eggs" in het infotainment. Voor de rest veel lampjesongein, maar dat kan voor Audi toch geen bezwaar zijn om er wel gewoon 4 ringen op te plakken.

Al met al, voor wat het is helemaal niet zo'n verkeerd ding denk ik. Vanbuiten vind ik 'm zeker beter geslaagd dan een A6 e-tron, en vanbinnen oogt het luxueus en met aandacht voor detail afgewerkt. Vooral die deurbekleding vind ik gaaf gedaan. Dus ja, eigenlijk vanbinnen ook beter geslaagd dan een A6 e-tron. Alleen dat interieurbrede scherm...

Maar goed het zou me niet verbazen als deze auto op tal van intrinsieke aspecten (wegligging, besturing, stoelen, verbruik, NVH) wel duidelijk de mindere is van een echte Audi.

10.000 pre-orders in 30 min tijd

Maar volgens deze link een flop, wat is het nu?

Terug
Bovenaan