Audi 'Q2/A2' E-tron

MCW 41

Petrolhead
Audi-A2-Q2-EV-scoop-00017.webp

Audi-A2-Q2-EV-scoop-00005.webp

Audi-A2-Q2-EV-scoop-00007.webp

Audi-A2-Q2-EV-scoop-00009.webp

Audi-A2-Q2-EV-scoop-00011.webp

Audi-A2-Q2-EV-scoop-00012.webp

Audi-A2-Q2-EV-scoop-00016.webp

• Audi’s smallest ever EV has been spied testing ahead of 2027 debut.
  • The new SUV slots below the Q4-etron and could be named Q2 or A2.
  • It rides on the same MEB+ platform as the VW ID. Polo and ID. Cross.

(achterlichten zijn deels nep)

Lijkt me eerder een omgebouwde ID3 dan een herinterpretatie van de vroegere A2. Dat die er bij wordt gesleurd door Audi, is pure marketing.

De MEB Entry bestaat niet. Die term is na de concept al losgelaten. Het is MEB+ en is modulair.

Er bestaat wel een 'entry-level electric vehicle', maar dat is geen naam.

Je kan het nog zo stellig brengen, maar dat betekent niet dat je het juist hebt. Het is naast de ID.Polo, niet de ID.3.
Sorry, maar je hebt er denk ik weinig verstand van.
Dus je vindt het logisch dat Audi kiest voor een B segment auto en het C segment negeert?
Audi moet concurreren met een Mercedes A of BMW 1, niet met een Renault 5.
Bovendien lijkt dit prototype meer op een ID3 dan een Polo.

MEB+ en MEB Entry ofzo komen grotendeels overeen, maar die laatste is voorwiel aangedreven. Ik ben benieuwd wat deze Audi wordt.

Ik vermoed dat de portieren en voorruit uitwisselbaar zijn met de ID3. Aan de achterzijde hebben ze inderdaad het dak een Sportback draai gegeven die met de gesplitste ruit erg lijkt op die van de A27.
En ik zie een typo van mijzelf die je ook quote. Daar moet natuurlijk 'lijkt' staan.

Ligt eraan of de volgende ID.3 (ID. Golf?), dat op MEB+ platform zal staan, dezelfde portieren en voorruit krijgt als de huidige ID.3 (op MEB platform).

Of dit moet echt alleen een mule zijn, dat kan ook. Het zou inderdaad wel gek zijn als de ID.Golf een totaal nieuw model wordt en deze Audi niet. Maar omdat ie een trekhaak heeft is ie technisch sowieso iets anders dan de huidige ID.3.

Of dit moet echt alleen een mule zijn, dat kan ook. Het zou inderdaad wel gek zijn als de ID.Golf een totaal nieuw model wordt en deze Audi niet. Maar omdat ie een trekhaak heeft is ie technisch sowieso iets anders dan de huidige ID.3.
De ID.Golf komt op de opvolger van het MEB, het SSP platform (in 2030). Zo lang gaat Audi niet wachten

Dat zeg ik… MEB+ platform. En nee dit is geen mule. Je ziet hier overduidelijk zijn echte vorm, lampen, dakraam, raamlijn etc. Het gebeurd wel vaker dat auto's een doorontwikkeling zijn van de vorige dus kan best dat ie wat overneemt van de huidige ID.3 en/of daar op lijkt.

Laatst bewerkt:
Weer trommelremmen achteraan.
Ik versta de uitleg dat EV's minder remcapaciteit nodig hebben, maar heb je al eens geremd met een MEB wagen? Alsof je op een natte spons trapt (ik rij sinds anderhalf maand een Enyaq 85 facelift)

Ik hoop dat er niet zo’n nepgrille op de neus zit. Het origineel van 25 jaar terug had ook nauwelijks een grille.

Terug
Bovenaan