Audi Q5

MCW 41

Petrolhead
2025-audi-q5.jpg

2025-audi-q5.jpg

2025-audi-q5.jpg

2025-audi-q5.jpg

2025-audi-q5.jpg

2025-audi-q5.jpg

2025-audi-q5.jpg

2025-audi-q5.jpg

2025-audi-q5.jpg

2025-audi-q5.jpg

SQ5
2025-audi-sq5.jpg

2025-audi-sq5.jpg

2025-audi-sq5.jpg

Vind het wel meevallen, erg voorspelbaar ontwerp, dat weer wel, ook grof, te grof naar mijn smaak maar met mooie velgen en kleuren staat er best een dikke auto. De vele schermen vind ik persoonlijk geen verbetering en erg goedkoop ogen maar onontkoombaar blijkbaar bij nieuwe auto's, vind dat wel jmmr.

Nieuwe trend.
Na de donkere achterlichten, de doorlopende achterlichten met een band en de lichten in twee lagen, krijgen we nu de donkere koplamp......

fo2zkVo.png

GFc7YNe.png

P9mmfuL.png

Tja, niet lelijk.. ik zag dit weekend in DL paar keer de nieuwe Tiguan en daar doet dit mij dit aan denken; iets teveel rondingen, te weinig strakke Duits-design. Vlees noch vis.

Leuke kleur groen.

Tsja, niks spannends, vast weer een prima luxere SUV.
Ik vind overigens wel - zowel bij de SQ5 als die groene hierboven - dat de uitsparing van de bumper de uitlaten mee hadden moeten nemen of ze hadden ze moeten verbergen zoals vroeger bij MB gebeurde. Visueel klopt dit voor mij - maar wie ben ik :) - niet helemaal.

Wederom een zeer middelmatige auto van Audi, prima maar blinkt nergens in uit.

Dat is onjuist. De huidige vond men uitblinken in rijeigenschappen, materiaalgebruik, praktische ruimte. Wat de nieuwe gaat doen op dit punten moeten we nog even afwachten dus je loopt wat voor de muziek uit met je opmerking.

Dat is onjuist. De huidige vond men uitblinken in rijeigenschappen, materiaalgebruik, praktische ruimte. Wat de nieuwe gaat doen op dit punten moeten we nog even afwachten dus je loopt wat voor de muziek uit met je opmerking.
Aan de hand van de foto’s en de filmpjes van AW en Autogefühl weet ik al genoeg.

Een vierde remlicht achterop :cautious: Deurpanelen zijn idd vrij hard. Weinig premium aan. Audi moet het vooral hebben van hun lichtjes..

2025-audi-q5.webp

Laatst bewerkt:
Een vierde remlicht achterop :cautious: Deurpanelen zijn idd vrij hard. Weinig premium aan. Audi moet het vooral hebben van hun lichtjes..
Vond het wel grappig. Is een indirecte verlichting. Lamp zit in de spoiler en weerkaatst in de ruit.
Al zou ik dan het zichtbare remlicht in de spoiler weg hebben gelaten........

Ik vind het in de filmpjes trouwens best een mooie auto. Mooier dan de vorige/huidige en het nieuwe ontwerp (koplampen, achterlicht) staat 'm beter dan bv de A5.

Duitse configurator:

Basis
PwGASJZ.png

edition one mit Akzenten magnesiumgrau
zAz7AaQ.png

edition one mit Akzenten mythosschwarz
SaheXh6.png

Basis
bdliIHP.png

edition one mit Akzenten magnesiumgrau
5zW5WPj.png

edition one mit Akzenten mythosschwarz
c42ufJs.png

Op Mondial de l'Auto in Parijs:

Mondial-Auto-2024-581.jpg

Mondial-Auto-2024-606.jpg

Mondial-Auto-2024-607.jpg

Mondial-Auto-2024-608.jpg

Mondial-Auto-2024-609.jpg

Mondial-Auto-2024-593.jpg

Ik had deze introductie volledig gemist. Of ik ben hem gewoon alweer vergeten omdat het een volstrek inwisselbaar verschaald ontwerp is... Hij zou me op straat niet opvallen als iets nieuws.

Zo in het groen met dat chroom best een chique ding. Beetje Bentayga of Cayenne achtig.
Net als elke auto maakt de sportieve opsmuk van een S line m echt niks beter.

Audi%20Q5%20Sportback%202025%20UK-18.jpg

Audi%20Q5%20Sportback%202025%20UK-17.jpg

Audi%20Q5%20Sportback%202025%20UK-22.jpg

Audi%20Q5%20Sportback%202025%20UK-20.jpg

Audi%20Q5%20Sportback%202025%20UK-21.jpg

Overall Auto Express rating 3.5 / 5

Verdict​

The Audi Q5 Sportback does nothing its predecessor didn’t, and despite more tech and a nicely-judged mild-hybrid system, these good bits are offset by a cabin that’s lacking in material quality and efficiency that seems at the mercy of the car’s added overall weight. If you’re in the market for a diesel-powered fastback SUV of this genre, then it does the job better than most; we’re just getting a little bored of this type of compromised bodystyle – and the disappearance of some rivals suggest customers feel the same.

Da's ook geen rapport om over naar huis te schrijven voor een nieuw model Audi. Toch jammer dat de Duitse premiummerken zo bezuinigen op interieurkwaliteit, bij BMW zie je hetzelfde. Mercedes-Benz valt redelijk mee geloof ik? Alleen de EQ's liggen op een lager niveau.

Terug
Bovenaan