Erwin V
Net ingestapt
Op 1 oktober 2022 was het eindelijk zover!
Ik mocht mezelf de trotse eigenaar noemen van een Audi S4 B7 Cabriolet.
Voor de meesten hier zeker geen onbekende, want ik heb deze overgenomen (lees: over mogen nemen) van goede vriend @ketelapper.
En wie ketelapper kent, weet dat je dan een perfect onderhouden auto hebt, waarbij ook bijna alle mods en upgrades al zijn gedaan.
Het verhaal tot uiteindelijk dit heugelijke moment gaat alweer even terug.
Toen ketelapper in 2014 deze S4 in zijn topic (zowel hier als als op Audiforum) introduceerde en ik de eerste foto's zag, was mijn 1e reactie: Wow, wat een prachtige wagen!
in 2016 heb ik de S4 mogen lenen (op verzoek van dochterlief) voor het gala moment van mijn oudste dochter. (zie 1e foto)
Het eerste onvergetelijke moment met de S4 was voor mij geboren!
Tja, ga 1x achter het stuur van deze auto, maak een ritje en je bent verkocht!
Fantastisch, maar geen optie toen.
In 2019 mocht ik wederom (op verzoek van andere dochterlief) de S4 lenen voor eveneens het gala moment van mijn jongste dochter! (zie 2e foto)
In dit geval het hele weekend omdat we aansluitend een poetsmeeting hadden in Kampen.
Als wederdienst een dagje mogen poetsen aan deze auto. Iets met een andere passie.
Tja, ga een heel weekend achter het stuur van deze auto, maak een uitgebreide rit en je kan niet meer terug.
Fantastisch, en de gesprekken over "als je de auto ooit verkoopt, denk dan aan mij" gingen van start, maar veelal met een knipoog.
In 2022, tijdens een mooie dag en Audimeeting in De Meern, kreeg dit idee een concreter vervolg.
Niet lang daarna was het formele gesprek daar en hebben we de deal gesloten voor overname ná het zomerseizoen.
Het lange wachten werd verzacht doordat ik tussendoor een paar geweldige en eveneens onvergetelijke momenten heb mogen beleven met de S4 (2x tourrit met ketelapper, dagje te leen als verrassing voor mijn 50e verjaardag)
Inmiddels heb ik er ongeveer 15.000 km mee gereden waarvan 2 heerlijke vakanties in Italië. Het ultieme cabriogenot!
In plaats van een hele introductie van de S4 te herhalen, verwijs ik naar het oude topic van ketelapper. Leuk leesvoer!
ketelapper - S4 cabriolet [B7, 06,2006]
Maar in het kort:
Audi S4 B7 4.2 V8 Cabriolet
- Juni 2006
- 118.000 km
- Sprintblauw metallic
- Zilver volleder
- S-design 19"zomervelgen en dito 18" wintervelgen
- Akoustische kap
- Parkeersensoren voor en achter
- DVD navigatie
- Bose
- Telefoonvoorbereiding in armsteun
- Multifunctioneel stuur met schakelflippers
- Adaptive xenon
- Electrisch verstelbare stoelen
- Windschot
- Comfort climatronic
- Koelkast in dashboardkastje
- Lichtpakket (standaard op S4)
- Cruisecontrole
- Alarm
Mods:
- Aluminium flippers
- Carbon inleg
- Blauwe remklauwen
- Bearlock
- RNS-E Bluetooth audiokabel
Gelukkig heb ik een fijne garage om de S4 te stallen. (Bord heb ik overigens al een paar jaar
)

Ik mocht mezelf de trotse eigenaar noemen van een Audi S4 B7 Cabriolet.
Voor de meesten hier zeker geen onbekende, want ik heb deze overgenomen (lees: over mogen nemen) van goede vriend @ketelapper.
En wie ketelapper kent, weet dat je dan een perfect onderhouden auto hebt, waarbij ook bijna alle mods en upgrades al zijn gedaan.
Het verhaal tot uiteindelijk dit heugelijke moment gaat alweer even terug.
Toen ketelapper in 2014 deze S4 in zijn topic (zowel hier als als op Audiforum) introduceerde en ik de eerste foto's zag, was mijn 1e reactie: Wow, wat een prachtige wagen!
in 2016 heb ik de S4 mogen lenen (op verzoek van dochterlief) voor het gala moment van mijn oudste dochter. (zie 1e foto)
Het eerste onvergetelijke moment met de S4 was voor mij geboren!
Tja, ga 1x achter het stuur van deze auto, maak een ritje en je bent verkocht!
Fantastisch, maar geen optie toen.
In 2019 mocht ik wederom (op verzoek van andere dochterlief) de S4 lenen voor eveneens het gala moment van mijn jongste dochter! (zie 2e foto)
In dit geval het hele weekend omdat we aansluitend een poetsmeeting hadden in Kampen.
Als wederdienst een dagje mogen poetsen aan deze auto. Iets met een andere passie.
Tja, ga een heel weekend achter het stuur van deze auto, maak een uitgebreide rit en je kan niet meer terug.
Fantastisch, en de gesprekken over "als je de auto ooit verkoopt, denk dan aan mij" gingen van start, maar veelal met een knipoog.
In 2022, tijdens een mooie dag en Audimeeting in De Meern, kreeg dit idee een concreter vervolg.
Niet lang daarna was het formele gesprek daar en hebben we de deal gesloten voor overname ná het zomerseizoen.
Het lange wachten werd verzacht doordat ik tussendoor een paar geweldige en eveneens onvergetelijke momenten heb mogen beleven met de S4 (2x tourrit met ketelapper, dagje te leen als verrassing voor mijn 50e verjaardag)
Inmiddels heb ik er ongeveer 15.000 km mee gereden waarvan 2 heerlijke vakanties in Italië. Het ultieme cabriogenot!
In plaats van een hele introductie van de S4 te herhalen, verwijs ik naar het oude topic van ketelapper. Leuk leesvoer!
ketelapper - S4 cabriolet [B7, 06,2006]
Maar in het kort:
Audi S4 B7 4.2 V8 Cabriolet
- Juni 2006
- 118.000 km
- Sprintblauw metallic
- Zilver volleder
- S-design 19"zomervelgen en dito 18" wintervelgen
- Akoustische kap
- Parkeersensoren voor en achter
- DVD navigatie
- Bose
- Telefoonvoorbereiding in armsteun
- Multifunctioneel stuur met schakelflippers
- Adaptive xenon
- Electrisch verstelbare stoelen
- Windschot
- Comfort climatronic
- Koelkast in dashboardkastje
- Lichtpakket (standaard op S4)
- Cruisecontrole
- Alarm
Mods:
- Aluminium flippers
- Carbon inleg
- Blauwe remklauwen
- Bearlock
- RNS-E Bluetooth audiokabel
Gelukkig heb ik een fijne garage om de S4 te stallen. (Bord heb ik overigens al een paar jaar

Laatst bewerkt:
.jpg)

.jpg)