Audi TT: Een Aston Martin Vantage V8 gekocht!

• Onderwerp starter Onderwerp starter MX6
  • Startdatum Startdatum
Afgelopen vrijdag de 350Z verkocht, na bijna een jaar.
Nu alleen nog maar de TT in bezit, dus als ik daar iets mee krijg, dan moet ik op de fiets naar het werk. :ROFLMAO:
Dat zal wennen zijn, want de afgelopen 20 jaar heb ik altijd een backup gehad.

Een opvallende wending, omdat ik dacht dat je met de 350Z jouw droomauto al te pakken had. Maar als ik de 350Z en TT in de blender stop... is jouw droomauto dan een 911?

Spannend! Met een TT is het niet bebaald behelpen natuurlijk maar het niet hebben van een back-up (of 2,3 :) ) voel ik wel. Maar dat lijkt tijdelijk te zijn.

Jammer dat de 350Z alweer weg is, ik hoop voor je dat je de investeringen een beetje terug zag in de verkoopprijs. Benieuwd wat er voor terugkomt, zal dan ook vast iets bijzonders zijn.

De kleur San Marino blauw vond ik overigens geweldig, sinds jouw foto’s jeukt het om mijn Z4 ook in die kleur te laten wrappen of spuiten.

Laatst bewerkt:
Gisteren heb ik een andere auto gekocht!
Wie de Nissan al bijzonder vond, zal nu van zijn stoel vallen.
Deze auto hoeft niet op te vallen door zijn kleur of door het geluid, maar door zijn prachtige lijnen.
Het is één van de mooiste auto's ooit gemaakt.
Ook deze auto levert veel reacties op bij de andere weggebruikers.
Ik zal de auto binnenkort onthullen en foto's plaatsen.

Eerst alles eens ontdekken de komende tijd, alles is anders dan ik gewend ben.

Het starten verloopt anders dan normaal en de auto in zijn achteruit zetten bleek een uitdaging :ROFLMAO:
Voor het peilen van de olie is een procedure...
De resetknop van de tripmeter zit niet in de cockpit, maar op de middenconsole.
Aan de andere besef je daardoor ook, dat je met iets bijzonders op pad bent.

Het moet een sportieve auto zijn waar je niet direct aan denkt en een bijzondere ervaring geeft... ik heb een vermoeden maar die wijkt nogal af van wat ik zou denken.

tt-vantage.jpg

Vantage.jpg

Om de auto te starten, moet je eerst de sleutel op contact zetten en daarna op de startknop drukken
De achteruit zit links naast de eerste versnelling en je moet de pook niet indrukken, maar door de vergrendeling drukken. Dus gewoon stevig naar links duwen.
Het is een dry-sumpsysteem, dus oliepeilen is net even anders.

Ik was zo stout om AI te raadplegen. Ik had ook een klant van ons (een garage die veel met oudere Engelse auto's doet) kunnen vragen, maar die was even niet aanwezig

Lars

Deze auto hoeft niet op te vallen door zijn kleur of door het geluid, maar door zijn prachtige lijnen.
Niks te veel gezegd... wat een prachtig apparaat! Gefeliciteerd!

Maar het geluid is dus niet al te opvallend? Je zou toch verwachten dat die V8 wel een lekker geluid produceert...

Wat ontzettend gaaf, gefeliciteerd en heeeeel veel plezier met deze prachtige bolide gewenst!

Schitterend, wat een ongelooflijk mooie auto is en blijft die Vantage toch. Dat design veroudert nooit.
Veel fijne kms gewenst!

Dus nu is het een Aston Martin i.p.v. je fiets als backup. Da's nogal een verschil. ;)

Proficiat! Leuke aankoop! Hopelijk heb je er veel plezier en geluk mee.

Gaaf! Blijft een prachtig ontwerp. Ik ben enigszins verbaasd dat deze nog met die kentekenserie geleverd is. Mooier dan de huidige modellen wat mij betreft. (y)

Ook ik dacht meteen aan een V8 Vantage, maar werd even op het verkeerde been gezet door je opmerking over het geluid. Want zo'n Aston klinkt me toch óók een partij goed. Een absolute droomauto, een hele mooie stap! Daar ga je ongetwijfeld veel plezier mee beleven.

Wauw, zeer zeker begrijpelijk dat je hiervoor je 350Z verkoopt. Wat een prachtige auto!

Veel plezier ermee.

Dank je voor alle leuke reacties!

Over de auto:
De auto is orgineel Nederlands en gisteren heb ik deze naar de 99.000km gereden.
De banden en de koppeling zijn in 2023 vervangen en de laatse uitgebreide beurt was bij Cito in december 2025
De achterlichten zijn ook vernieuwd ivm vocht in de achterlichten
Er zit een taxatierapport bij uit 2024
Het gaat om een 4.3 liter V8 motor met handbak en achterwielaandrijving en 385pk

De plannen:
In oktober wil ik de auto schorsen en stallen tot april
Dan krijgt de auto een beurt en een nieuwe apk (loopt tot mei 2027)
Ik wil wat delen laten spuiten ivm steenslag en wat kleine plekjes met aluminiumoxidatie en daarna laten polijsten en in de glascoating zetten
Ook de velgen krijgen een nieuwe verflaag en daarna kan de auto opnieuw getaxeerd worden.
Ik overweeg nog een bluetooth module van Mr12volt

Van een 350Z naar een Vantage V8……
Komt me bekend voor. Er is je een (oud-)forummer voorgegaan.

(Ik heb even gechecked. ‘t Is niet dezelfde. ;) )

Veel plezier ermee. Mooier wordt ‘t niet.(y)

Terug
Bovenaan