Auto laten opmaken voor 3000€ of niet ?

Hallo,

Enkele maanden terug heb ik een opel Corsa van bouwjaar 2011 binnen gedaan in de garage omdat deze al een tijdje stil stond voor reparatie.

De auto rijd nog maar er zouden volgens de garage gebreken aan zijn die moeten gerepareerd worden , kosten komen neer rond de 3000€. Wat vinden jullie van dit bedrag ? Kan ik beter een nieuwe auto kopen of andere garagist zoeken?

Met vriendelijke groeten

Geef eens wat meer informatie over wat er gerepareerd moet worden?
Stel je doet hem weg wat is je budget voor een andere auto?

3000 euro is wel heel erg fors. wat moet er allemaal aan gedaan worden? als hij daarna weer 'als nieuw' is en de kilometerstand is niet heel hoog en de auto bevalt nog prima kan het nog steeds een overweging zijn.

bij de dealer of een kleine garage?
De dealer vervangt gewoon doodleuk bijv. schokbrekers als het volgens het onderhoudsboekje nodig is. Ook al zijn ze nog prima.

Ik heb nog nooit gelezen dat schokbrekers moeten vervangen worden volgens het boekje, wel inspecteren op lekken.
3.000€ stuk slaan op een auto van 14 jaar met een dagwaarde van bijna niks, tenzij je er een emotionele band mee hebt @Auto van de opa of zo, zou ik het nooit doen.

precies, in de meeste gevallen zou ik het niet doen. maar als er niet banden rondom, nieuwe remmen rondom, nieuwe koppeling, draagarmen, uitlijnen, grote beurt , airco hersteld en nog wat andere zaken worden hersteld waardoor de corsa weer helemaal top is. dan koop je voor die 3000 euro niet veel beters weer. Voorwaarde is dan wel dat je nog wel eventjes verder door wil met de corsa en niet na een paar maand in de verkoop doen. want anders zou ik dat moment wel naar voren halen en de corsa lekker inruilen.

maar ben wel benieuwd naar de werkzaamheden voor die 3000 euro

Het bedrag voelt wel wat aan de hoge kant maar er moet ook redelijk wat gesleuteld worden, dus je zou elders nog eens een offerte kunnen aanvragen voor het zelfde werk. (zo als de kosten voor de schijven + blokken lijkt me aan de hoge kant voor dit type auto)

Het is wel bijna allemaal gewoon opgestapelde onderhoud en slijtage kosten, dus als de auto voor de rest helemaal netjes is en geen bizar hoge kilometerstand heeft zou ik persoonlijk de auto gewoon weer in orden maken.

Mwah, je kan een stuk besparen door zelf de ruitenwissers te vervangen, eventueel ook het interieurfilter. Met banden loopt het idd snel op. Wel - als ik het zo lees - vind ik 3 u werk (of is €350 geen 3u werk?) voor nieuwe vloeistoffen wel wat fors.

Dit zijn dealerprijzen (heb de lijst even doorgenomen) met allemaal originele onderdelen. Dat moet je niet doen met zo'n auto. Ga naar een algemene garage en laat die goede imitatiedelen bestellen bij de groothandel. Ben je voor de helft klaar.

Netjes dat deze garage schrijft: Eventueel accu vervangen... Ze zullen de oude dus doormeten of het nog kan of niet.

Wat is "naar de technische controle" gaan voor kostenpost? Vertrouwen ze hun eigen werkzaamheden niet?
Voor de rest inderdaad wat al genoemd is. Remmerij en banden kan echt wel een stuk goedkoper.

Ik zit even op Autotrader te kijken. Er staan een paar speciale uitvoeringen uit 2011 die nog behoorlijk aan de prijs zijn maar daarna zakt het al snel naar onder de 8000 euro. Gemiddeld denk ik zo'n 6500 euro. Dan is 3000 euro reparatiekosten niet in verhouding tot de waarde.

Terug
Bovenaan