Auto laten polijsten

MCW 41

Petrolhead
Ik heb mijn vorige auto door een forummer laten polijsten zodat kleine krasjes verdwenen. Deze persoon doet dat niet meer dus wie weet kennen jullie iemand die dat als hobby (goed) doet voor een leuke prijs? Het gaat om de '17 blauw-metallic Clio van mijn moeder. Evt op een later moment ook mijn Fiesta. #durftevragen

Omgeving Salland, Achterhoek, Veluwe, Twente, Vechtstreek..

Zou ik eventueel wel een keer willen doen. Doe het vaker, heb de spulletjes en woon in Salland. Als je het goed wil doen wel een volledige dag bezig.

• Leuk
Waarderingen: MLL
Lijkt het je niet leuk om je dat zelf eens kundig te maken? Je kunt het zo gek maken als je zelf wil, maar je kunt redelijk eenvoudig ‘instappen’: een DAP (DualAction) polijstmachine, stukkie klei en quick detailer en je even inlezen over de vervolgstappen en wat je daarvoor wil uitgeven. Het is echt een leuke bezigheid en het resultaat is ernaar! Je kunt eigenlijk niet veel fout doen, als je je maar inleest en secuur werkt.

ik mag geen reclame maken maar de website en forum van het bedrijf uit Berkel en Rodenrijs geeft je top info en enorme keuze uit producten. (De welbekende praatjesmaker uit Best vind ik erg duur en de keuze beperkt want alleen eigen merk)

Nee :D heb daar het geduld niet voor en anderzijds ben ik te pietpeuterig. Wel bedankt voor de info :)

@Kristian2 ik stuur je morgen een pm!
Pietpeuterigheid is een absoluut pluspunt in deze hoor!

Maar ik begrijp u volkomen, en het is natuurlijk tijdrovend.

Leuk dat medeforummer Kristian je kan helpen!

Om nou te zeggen dat je niet veel fout kan doen vind ik nogal vergezocht...
Lak kan verbranden als je te lang op 1 plaats poetst, of je poetst er gewoon dwars doorheen (vooral op de hoeken).
Beide vrijwel onherstelbaar zonder een verse laag lak... En beide beginnersfouten...
Verstandige keuze van MCW om het iemand anders te laten doen ;)

Om nou te zeggen dat je niet veel fout kan doen vind ik nogal vergezocht...
Lak kan verbranden als je te lang op 1 plaats poetst, of je poetst er gewoon dwars doorheen (vooral op de hoeken).
Beide vrijwel onherstelbaar zonder een verse laag lak... En beide beginnersfouten...
Verstandige keuze van MCW om het iemand anders te laten doen ;)
Mwoah, met een excentrische polijstmachine (DAP) moet je wel heel erg tekeer gaan om dát voor elkaar te krijgen! Ik denk zelf dat het je niet eens zal lukken… Met een roterende polijstmachine, ja, dat is andere koek voor het echte en zeer zware polijstwerk, en dan behoor je ook een lakdiktemeter te hebben en de temperatuur in de gaten te houden - maar in de regel is dat niet waar een beginnend-detailer mee start..

Je hebt voor best prima geld zo’n DAP met licht sensor die aangeeft als je te hard drukt.

Dat gezegd hebbende - ik heb het vorig jaar als cursus gedaan op m’n eigen auto en ook ik heb het geduld er niet voor..

Komend voorjaar maar kijken of ik het ga doen

Je hebt voor best prima geld zo’n DAP met licht sensor die aangeeft als je te hard drukt.

Dat gezegd hebbende - ik heb het vorig jaar als cursus gedaan op m’n eigen auto en ook ik heb het geduld er niet voor..

Komend voorjaar maar kijken of ik het ga doen
Ik moet van mijn BMW eerst van al die steenslag zien af te komen, echt heel erg voor een auto van 2019 met net 100k km op de teller; valt me op dat heeeel veel Youtube videos over steenslag bijwerken een BMW 5-serie in Sophistograu als leidend voorwerp hebben... Het is extra opvallend omdat mijn auto verder echt om door een ringetje te halen is... Ik zie zelf (helaas) elk vlekje, deukje of krasje dus ik kan het er niet bij laten zitten.

Wordt of dagenlang putjes opvullen met pennetje met lak, dan schuren en polijsten of de hele voorkop laten spuiten, ik ben er nog niet over uit..

Ik moet van mijn BMW eerst van al die steenslag zien af te komen, echt heel erg voor een auto van 2019 met net 100k km op de teller; valt me op dat heeeel veel Youtube videos over steenslag bijwerken een BMW 5-serie in Sophistograu als leidend voorwerp hebben... Het is extra opvallend omdat mijn auto verder echt om door een ringetje te halen is... Ik zie zelf (helaas) elk vlekje, deukje of krasje dus ik kan het er niet bij laten zitten.

Wordt of dagenlang putjes opvullen met pennetje met lak, dan schuren en polijsten of de hele voorkop laten spuiten, ik ben er nog niet over uit..
BMW eigen door hun eigenaren ;) ;) ;).

Ik heb er ook heel erg last van , kijk en gruwel maar hieronder.

Ik heb een aantal met een slagpin opgevuld met lak (kan je goed doseren want metaal op metaal) , maar spaar ze nu op om in 1x de motorkap te spuiten en dan in folie te zetten

IMG-0922.jpg

Ik ben echt géén bumperklever hoor! En ik gebruik zelf de optionele richtingaanwijzers van mijn BMW zoals het hoort! Maar inderdaad, wat ik op de foto zie is precies wat ik ook heb… zal inderdaad spuiten worden en dan Xpell folie er op. Moet nog eens zien hoe ik dat aan mijn vrouw ga uitleggen, het vergde al wat overtuigingskracht om de ZF-bak te laten spoelen

Terug
Bovenaan