Automodellen zonder clignoteurs (knipperlichten)

AvA

Net ingestapt
Soms krijg ik de kans, dan vraag ik iemand: "Is dit zo'n aanbiedingsmodel geweest en om die reden o.a. zonder clignoteurs?
Ik reed al een aantal km achter u, en ook ik sloeg linksaf en rechtsaf, maar gebruik van knipperlichten zag ik bij u niet.
Of is er iets defect?" : D
De 'middelvinger', die ook in het verkeer niet zelden wordt gebruikt, die zou men (de linker tenminste) kunnen gebruiken voor het bedienen van het knipperlicht. Veel automobilisten is deze kleine beweging vaak toch te veel! Is die kleine moeite inderdaad te veel, of heeft men er niet aangedacht, of interesseert het hen niet, of is er werkelijk iets kapot? Dat laatste betwijfel ik.
Schijnbaar is het bij 'bepaalde types' (automobilisten) niet COOL om richting aan te geven...

RICHTING AANGEVEN - het is een kleine moeite - doe je én voor jezelf én voor de andere weggebruikers!

Komt voor bij bepaalde types. Dakje open, gordel niet om, ramen open, bestuurderstoel in ligstand, blikje Red Bull of Fernandez in de houder en verveeld, zo ongeïnteresseerd mogelijk, kijken...... Attention whores...

Soms kan het ergerlijk zijn, als je staat te wachten op iemand die toch afslaat zodat jij eigenlijk eerder had kunnen oprijden. Maar bij een uitvoegstrook op de snelweg doe ik het ook weleens niet, als ik zie dat er niemand achter mij rijdt.

Bij veel BMW's kun je die linker stengel alleen naar je toe trekken :ROFLMAO:
Maar zonder gekheid: Dat is voor mij ook vaak een ergernis, vooral ook op rotondes.
Ook wel eens gezegd: "Daar zouden ze iets voor moeten maken, dat je kunt aangeven welke kant je op gaat, iets met oranje knipperende lampen of zo" maar dan wordt je heel schaapachtig aangekeken.

Komt voor bij bepaalde types. Dakje open, gordel niet om, ramen open, bestuurderstoel in ligstand, blikje Red Bull of Fernandez in de houder en verveeld, zo ongeïnteresseerd mogelijk, kijken...... Attention whores...
Nou niet alleen bij die types. Eerlijk is eerlijk, ik geef ook niet 100% altijd richting aan. Maar buiten het dakje (en soms ramen) open voldoe ik niet aan de criteria. En ik zie het bij zoveel voor het overige 'keurige' bestuurders terug. Overigens knap dat je ziet wat er bij een andere weggebruiker in de houder zit. Als je zoveel let op andere bestuurders, let je dan wel op de weg vraag ik me af?

Voor de duidelijkheid, ik doe het niet altijd wanneer ik het nut er niet van in zie. Dus niet als het voor andere weggebruikers naar mijn idee een zinvolle kennisgeving is. Geen richting aangeven resulteerde met mijn ex als bijrijder steevast in een door haar gegenereerd clignoteur geluidje. Geweldige optie.

Voor de duidelijkheid, ik doe het niet altijd wanneer ik het nut er niet van in zie. Dus niet als het voor andere weggebruikers naar mijn idee een zinvolle kennisgeving is.
Eens hoor. Richting aangeven = communiceren. Waarom zou je dat doen als er niemand in de buurt is/last van heeft?

Mensen die hier woest om worden moeten maar bij de politie gaan.

Leven en laten leven.

Ik zie de moeite niet om het wel te doen.

En nee, ik ben niet de ex van Dakloos.
Dit. Het zit er zo in om dat gewoon wel te doen dat het me vaker gebeurd dat ik het overbodig doe dan dat ik het niet doe. Zie er ook het voordeel niet van in, is je vinger minder moe aan het einde van de dag dan ofzo?

En altijd irritante reggaeton muziek (en varianten daarop). Om 1 of andere reden draait dat soort volk nooit een klassiek, of heavy metal, of indie. Altijd die kutmuziek met dat eentonige ritme.

Ik irriteer mij er mateloos aan, het is voor ons aller veiligheid om te laten zien wat men doet.
Vooral omdat het zo druk is op de weg.

Voor de duidelijkheid, ik doe het niet altijd wanneer ik het nut er niet van in zie. Dus niet als het voor andere weggebruikers naar mijn idee een zinvolle kennisgeving is. Geen richting aangeven resulteerde met mijn ex als bijrijder steevast in een door haar gegenereerd clignoteur geluidje. Geweldige optie.
Dus je bekijkt elke keer de situatie, gaat met jezelf in overleg (of misschien wel discussie...) en daarna neem je een ferm maar goed doordacht en afgewogen besluit: ik knipper niet/wel. :eek:

Beter om te doen zoals aangeleerd, dan blijft je "hoofd" ook beter bij de weg ipv elke keer een intern overleg te voeren. Beter voor de verkeersveiligheid!

Eens hoor. Richting aangeven = communiceren. Waarom zou je dat doen als er niemand in de buurt is/last van heeft?

Mensen die hier woest om worden moeten maar bij de politie gaan.

Leven en laten leven.
Dan ben je niet alleen als je geen richting aangeeft.

Laatst bewerkt:
Dus je bekijkt elke keer de situatie, gaat met jezelf in overleg (of misschien wel discussie...) en daarna neem je een ferm maar goed doordacht en afgewogen besluit: ik knipper niet/wel. :eek:

Beter om te doen zoals aangeleerd, dan blijft je "hoofd" ook beter bij de weg ipv elke keer een intern overleg te voeren. Beter voor de verkeersveiligheid!
Haha lol hoofd bij de weg, dat zeg jij die gaat kijken wat er bij de ander in de bekerhouder zit :ROFLMAO:

Het is net zoiets als wachten voor een rood stoplicht terwijl er niets aankomt. Met de auto doe ik dat braaf, te voet en op de fiets maak ik een afweging. Als je je bij die afweging goed bewust bent van je omgeving, gaat het naar mijn idee niet ten koste van de verkeersveiligheid. Maar als dat teveel capaciteit vraagt van je brein moet je lekker blijven wachten natuurlijk.

Het zal er bij de altijdrichtingbrigade wel niet in gaan, maar wanneer je een hand verplaatst om de richtingaanwijzer te bedienen neem je ook een risico...

Haha lol hoofd bij de weg, dat zeg jij die gaat kijken wat er bij de ander in de bekerhouder zit :ROFLMAO:

Het is net zoiets als wachten voor een rood stoplicht terwijl er niets aankomt. Met de auto doe ik dat braaf, te voet en op de fiets maak ik een afweging. Als je je bij die afweging goed bewust bent van je omgeving, gaat het naar mijn idee niet ten koste van de verkeersveiligheid. Maar als dat teveel capaciteit vraagt van je brein moet je lekker blijven wachten natuurlijk.

Het zal er bij de altijdrichtingbrigade wel niet in gaan, maar wanneer je een hand verplaatst om de richtingaanwijzer te bedienen neem je ook een risico...
Jij verdient een sticker!! :ROFLMAO:

Zodat het een gewoonte wordt. Het richting aangeven zit er bij mij zo ingesleten dat ik dat zelfs om 3 uur 's nachts doe op een totaal verlaten rotonde. Je hoeft er niet over na te denken. Daarbij is dit echt een schoolvoorbeeld van 'baat het niet dan schaadt het niet'.

ik snap de hele discussie niet. Iedereen heeft bij de rijlessen geleerd altijd richting aan te geven. Degenen die het niet doen, hebben het zichzelf dus afgeleerd! waarom?
Mijn eigen ervaring is dat bij het verlaten van rotondes ongeveer de helft van de automobilisten geen richting aangeeft.

ik snap de hele discussie niet. Iedereen heeft bij de rijlessen geleerd altijd richting aan te geven. Degenen die het niet doen, hebben het zichzelf dus afgeleerd! waarom?
Ik heb bij de rijles ook geleerd om me overal braaf aan de snelheid te houden en om overdreven met mijn hoofd te draaien om de persoon naast me te bevestigen dat ik in de spiegel heb gezien wat ik al lang in de spiegel had gezien.

Terug
Bovenaan