banden keuze

Patrick 6782890

Startmotor
Mijn auto is aan vier nieuwe banden toe maat 195/65/15. Nu twijfel ik tussen de Michelin Primacy 4 en de Michelin CROSSCLIMATE 2. Welke zouden jullie aanraden is natuurlijk weinig sneeuw in Nederland maar als het er is misschien all season beter.

Ben je afhankelijk van je auto of ga je wel eens naar Duitsland in de winter, dan kunnen all seasons een oplossing zijn,
Ik rij al mijn hele leven op de zogenaamde zomerbanden en heb nog nooit het gevoel gehad dat ik winterbanden moest hebben omdat het te gevaarlijk was. Je gezonde verstand gebruiken en rustig aan doen is beter.

Wat voor auto? Ik heb een Suzuki Alto met all season banden, dat gaat prima. Op mijn Subaru zouden die weer zwaar tekort schieten.

Gaat om een c klasse 180 uit 1998 ga niet naar Duitsland maar laatste keer met de sneeuw was toch af en toe wel wat schuiven met de zomerbanden die waren wel beetje op het einde van hun leven.

Gaat om een c klasse uit 1998 ga niet naar Duitsland maar laatste keer met de sneeuw was toch af en toe wel wat schuiven met de zomerbanden die waren wel beetje op het einde van hun leven.
Rijd je gewoon rustig dan zou ik voor die all seasons gaan. Zijn de laatste jaren steeds beter geworden.
Iets hoger verbruik, maar gewoon veelzijdiger.

Heb ook all-seasons (Continental). Jaren mee gereden, en nu weer nieuwe. Bevallen uitstekend. De eerlijkheid gebiedt me wel te zeggen dat ik de auto laat staan als er een sneeuwdek ligt, of als het ijzelt.

Ik zou zeker gaan voor de all seasonbanden. Tegenwoordig zijn ze tijdens alle omstandigheden erg goed.

We hebben vele jaren gewisseld van goede zomer naar goede winterbanden.

Beide auto's staan nu op goede all seasonbanden, de een op Goodyear Vector 4Seasons generatie 3, en de ander op Pirelli cinturato All Season SF2. En wil niet meer terug.
Er is altijd erg goede grip, en ook met modder, sneeuw, hagel en regen.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan