Chef du PHEV
Kilometervreter
Er komen steeds meer elektrische voertuigen op de weg. Helaas breng dat ook een nieuw fenomeen met zich mee: Battery-low riders. Oftewel EV bestuurders, die langzaam gaan rijden, omdat ( waarschijnlijk ) de batterij ver leeg is, en ze niet willen stranden. Ik merk het in licht toenemende mate op. Er wordt dan met snelheden tussen 70 en 80 km/h op de rechter rijstrook gereden. Met name elektrische bestelwagens van een grote postbezorger maken zich hier schuldig aan. ( die zijn zelfs op 80 km/h begrenst) !) Het gevolg is een sliert vrachtwagens er achteraan, vanwege een inhaalverbod. Een enkeling negeert het verbod, en haalt toch in. Het is duidelijk dat dit de veiligheid niet ten goede komt.
Regelmatig rijdt ik ook met een "aanhanger" zonder fysieke verbinding met de oplegger. Meestal betreft het dan een Leaf of Zoë, maar een E-tron en model 3 heb ik ook wel eens als volgers gehad.
Ik zou graag de EV rijders verzoeken, om even kort een laadpaal op te zoeken, als het penibel wordt. Nederland heeft er genoeg. Bij elk snelweg tankstation kan er geladen worden.
Regelmatig rijdt ik ook met een "aanhanger" zonder fysieke verbinding met de oplegger. Meestal betreft het dan een Leaf of Zoë, maar een E-tron en model 3 heb ik ook wel eens als volgers gehad.
Ik zou graag de EV rijders verzoeken, om even kort een laadpaal op te zoeken, als het penibel wordt. Nederland heeft er genoeg. Bij elk snelweg tankstation kan er geladen worden.
Laatst bewerkt: