Bentley Torcal

Roadracer

Administrator

Forumleiding
De Bentley Bentayga gaat een kleinere broer krijgen. Deze komt op een variant van het PPE-platform voor elektrische SUV's waar ook de Audi Q6 (of verlengd voor de Porsche e-Cayenne) op staan. De auto laat zich in een winters camouflagepak al een beetje zien.
268874884

268874977

Ik ben erg benieuwd! Na de zomer 'foto-onthulling' en dan zal ik eens zien of dit nieuwe model wél markante merkidentiteit gaat krijgen in het uiterlijk. Ik was zondag bij de preview van de eCayenne en die is van buiten erg anoniem (naar mijn smaak). Van binnen met dashboard wel erg mooi (opnieuw naar mijn smaak).

De elektrische (kleine) Bentley SUV heeft een naam gekregen: Torcal. De presentatie staat op 23 september in de agenda.

275657524

Rare naamkeuze; het werd gepost op de FP hier, maar ik dacht direct hetzelfde over de naam Torcal : dit is toch meer iets voor Cupra ipv Bentley?

As ik zie hoeveel vrouwen hier een cayenne of range rover rijden, en dan een modelletje wat net wat exclusiever is, zal dat ongetwijfeld goed verkopen

De hele middensectie van de auto is 1 op 1 Porsche Cayenne met een andere neus en achterkant. Qua achterlicht design kan wat ik nu zie mij absoluut niet overtuigen dat dit een Bentley is.... En als ze die halve maanvormige koplampen gaan toepassen dan haak ik af...

Rare naamkeuze; het werd gepost op de FP hier, maar ik dacht direct hetzelfde over de naam Torcal : dit is toch meer iets voor Cupra ipv Bentley?
Nou precies. Uitstekende naamkeuze voor Skoda of Cupra tussen de Peaq, Enyaq, Elroq, Karoq, Epiq. Wellicht dan beter Torqal en bij Cupra inderdaad ook tussen alle "T-modellen". Bijzondere keuze. Maar goed het past wel bij de renderfoto van 23-6. Had zo een Skoda of Cupra kunnen zijn met dit zij-aanzicht.

Beetje insider knowledge:
Mocht je op vakantie gaan naar Kroatië en daar de stad Rovinj bezoeken, ga dan eens langs bij het Grand Park Hotel. Daar is een besloten 'Black Box' happening waar genodigde Bentley-klanten de Torcal al kunnen bekijken. Lekker proberen jezelf naar binnen te babbelen :)
Gebruik dit als introzin & de deuren zwaaien wijd open : "Pozdrav, ja sam dobar i imućan prijatelj Ketelappera i Petera Gillisa iz Nizozemske."
(Hallo, ik ben een goede en rijke vriend van Ketelapper en Peter Gillis uit Nederland)

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan