Bestelauto onder andere voor grote hond

Met dezelfde open vraag heb ik een andere gedachte gehad: kijk naar de nieuwere varianten (vanaf 2020). Dan kom je eigenlijk uit op een Renault Kangoo (/Mercedes-Benz Citan), Fiat Dobló of Volkswagen Caddy - zo'n beetje allemaal met dieselmotor. Let erop of ze er verzorgd uitzien, onderhoud hebben gehad en maak een goede proefrit. Of zoals @flerflep al aanhaalt: geef wat meer criteria...

Met een aantal aannames kom ik op Kangoo, Berlingo, Expert, Doblo of Citan. Genoeg te koop binnen je budget en de hond gaat er zeker in.

Dank jullie wel voor de reacties.
Ik zoek het liefst met een schuifdeur rechts met raam erin en een diesel.
Rij tussen de 12 en 18 duizend kilometer per jaar

Bij een bestelwagen is de staat heel belangrijk, we zijn ook op zoek geweest naar een compacte bestelauto.

Uiteindelijk stonden de volgende modellen nog op het lijstje.

Renault Kangoo/ en technisch identieke Mercedes Citan.
Vanwege zeer betrouwbare diesel, en veel keus, goede prijs kwaliteit.

De Peugeot Partner en technisch identieke Citroen Berlingo.
Rijdt gewoon erg fijn.

Dacia Dokker, veel laadruimte, lage prijs.

Het is ook mogelijk om voor een paar honderd Euro om later nog een raam te laten plaatsen.

Beetje bovenkant van je budget (blijft ook een vraagprijs natuurlijk) maar deze Renault Mégane break service is eens niet in de kleur wit. Geen idee of de ruimte / instap voldoende is voor de hond, maar hiermee rijd je niet in 'een busje'.

0-00bae92f0ff9fe4284d00d4ce3ad6027.jpg

0-fe9822752fc5d78030ed818360c6e53f.jpg

Aangezien je schijnbaar geen voorkeur hebt voor (om maar iets te noemen) brandstofsoort, automaat of handgeschakeld, leeftijd en kilometerstand zal ik het lekker algemeen houden.

Mercedes Sprinter, heb je zelfs bakwagens voor die prijs!
Wel L3H3.

Terug
Bovenaan