Bestelbus of combo kopen, zie door bomen bos niet meer!

Tja, met een achterklep moet je achteruit lopen tijdens het openen.. en boven je macht reiken om te sluiten (plus stap naar voren).

Met deuren kan je in het midden staan.. 1 hond in de hand, deur open en hond in de auto en deurtje dicht. Lijkt mij makkelijker.

De Toyota Hi Ace is technisch een prima busje, ik vind ze echter wel erg duur. Ik zou wel aanraden om er uitgebreid mee te gaan rijden. Ik heb wel eens een Toyota Hi Ace gehuurd, en je merkt goed dat het een ouderwetse bestelauto is. Het geluidsniveau ligt gewoon erg hoog, het comfort is matig, en de wegligging valt erg tegen.

Bij een Hondenuitlaatservice rij je waarschijnlijk weinig op de snelweg, en veel korte stukjes, en is dit geen probleem. Zelf zou ik liever naar een nieuwer model kijken. Je merkt gewoon dat de tijd niet stil staat, nieuwere bestelauto's zijn vaak stiller, veiliger, comfortabeler en schoner.

De Volkswagen T4 is ineens weer populair. Lange tijd waren ze niet meer verkrijgbaar, omdat ze naar het buitenland gingen. Ik vraag me af waar de huidige T4's vandaan komen. Maar als je er eentje kunt krijgen, heb je er een perfecte comfortabele ruime en compacte bus aan.

GT 1973 zei:
De Volkswagen T4 is ineens weer populair. Lange tijd waren ze niet meer verkrijgbaar, omdat ze naar het buitenland gingen. Ik vraag me af waar de huidige T4's vandaan komen. Maar als je er eentje kunt krijgen, heb je er een perfecte comfortabele ruime en compacte bus aan.

Bij een T4 zou ik ver vandaan blijven, er zijn recentere bussen te koop die minder problemen opleveren.
Renault, Vivaro, Transit, daar rijd toch jan en alleman mee.

De T4 is juist heel probleemloos. Ik denk dat je in de war bent met de T5. Die is namelijk een stuk minder betrouwbaar.

De Transporter T4 stond bekend als goede bus, en was een stuk beter dan de T5. Inmiddels is de jongste T4 echter al ruim 16 jaar oud, je vind dus ook steeds meer oude rommel. Ik zou zelf denk ik naar wat nieuwers gaan kijken.

Wij rijden al jaren met Trafic's, we hebben er nu 10 rijden. We rijden 15.000-25.000 per jaar met de bussen en na gemiddeld 8 jaar gaan ze weg. De 2.5 liter is naar onze ervaring het betrouwbaarst. Met de 2.0 liter hebben we meer problemen gehad. O.a. afgebroken koelribben van de EGR waardoor de turbo beschadigd wordt. We hebben inmiddels een paar 1.6 liter motoren in bezit, erg zuinig, maar ondanks het hogere vermogen niet te vergelijken met de 2.5 en 2.0 liter blokken. Met name de trekkracht onderin missen we. Wegrijden op de koppeling lukt amper, met aanhangwagen helemaal niet terwijl dat met de 2.5 en 2.0 wel lukt.

De 6 bak is veel beter dan de 5 bak, de automaat is een ramp.

Verder hebben we weinig problemen met de bussen. Enige wat opvalt is dat de remschijven achter regelmatig vervangen moeten worden.

Ik vind het leuk dat iedereen zo mee denkt, alleen lees ik bij 2 geen opel vivaro basis kiezen en die vivaro is dus zelfde bus als Renault trafic zo te zien, en oo zich vind ik dat mooie maten!

Over indeling denk ik nog na, liefste heb ik wel klep om onder te schuilen lijkt me prettiger als deuren, achter die klep dan toegang tot een blok benches opstelling blok van 4 gelijken benches of 2 grote met daar boven 3 kleine.

Via zeideur gewoon open ruimte waar gewoon ruimte is voor honden op rubber mat, dit houd bus flexibel voor grote honden, en voor honden die gewoon bij elkaar kunnen, eventueel kan hier ook nog traliewerk komen achter de achuifdeur, wettenlijk ben ik niks verplicht kwa benches, maar kwa professionele uitstraling en lastige klantjes wel eens handig natuurlijk alsook hondjes die niet lekker zijn kan gebeuren natuurlijk.

Iemand vroeg ook over levensvatbaarheid van een uitlaatservice, ja ik denk er is maar 1 manier om er achter te komen, ik ben bereid ook gewoon te reizen met die bus dus bijvoorbeeld ochtend eigen omgeving en middag uitwijken. Daarnaast wil in nog wat aktiviteiten er bij doen op huisdieren gebied en ik wil serieus 7 dagen per week gaan draaien al is het maar zaterdag en zondag ochtend, aan mijn inzet gaat het niet liggen, ik wilde gewoon voor baas gaan werken maar als je gat van paar jaar in cv hebt kom je niet aan de bak, dus ja dan ga ik maar vol voor mezelf. Ik heb geen keus ik moet eten en hoef niet rijk te worden.

AFW zei:
Iemand vroeg ook over levensvatbaarheid van een uitlaatservice, ja ik denk er is maar 1 manier om er achter te komen, ik ben bereid ook gewoon te reizen met die bus dus bijvoorbeeld ochtend eigen omgeving en middag uitwijken. Daarnaast wil in nog wat aktiviteiten er bij doen op huisdieren gebied en ik wil serieus 7 dagen per week gaan draaien al is het maar zaterdag en zondag ochtend, aan mijn inzet gaat het niet liggen, ik wilde gewoon voor baas gaan werken maar als je gat van paar jaar in cv hebt kom je niet aan de bak, dus ja dan ga ik maar vol voor mezelf. Ik heb geen keus ik moet eten en hoef niet rijk te worden.

Ik heb eigenlijk geen idee over de levensvatbaarheid van een uitlaatservice, maar het vele opstaan en omvallen van dat soort bedrijfjes hier in de regio vind ik wel bedenkelijk.
Ik zou toch eerst eens heel goed gaan rekenen met de vaste kosten alvorens in de praktijk te gaan testen, mocht je dat nog niet hebben gedaan.
Autokosten tellen aan (brandstof/verzekering/onderhoud/afschrijving), daarnaast zal je toch een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering af moeten sluiten (niet alle hondjes zijn even lief, en nota's van dierenartsen hakken er stevig in), komt nog wat kosten kijken qua marketing, administratie en gereedschap/materialen, en verder komt de belastingdienst ook nog regelmatig om de hoek kijken.

Het werk zal je toch minimaal een minimum jaarinkomen op moeten gaan leveren, anders kun je maar beter in loondienst of via een uitzendburo gaan werken.
Een keuze heeft iedereen daarin zondermeer, maar het is eerder wat je wel en niet wilt/kunt doen.
En soms is het voor starters nog wel een oplossing om de eerste jaren deels in loondienst te zijn en daarnaast als zzp'er een eigen bedrijfje te runnen, heb je toch al deels een vast inkomen en kun je daarnaast het bedrijf rustig opbouwen.
Voordeel is dat je dan de sociale basisvoorzieningen (volksverzekeringen, zorgverzekering) al onder de pannen hebt voor de loondienst, zorg alleen wel dat je voor je eigen bedrijf wel gelijk voldoet aan het urencriterium i.v.m. de diverse fiscale voordelen.

Ik had van de week even een kort inkijkje in een Trafic van een hondenuitlaatservice.

Dame stond in de sponning van de open zij-schuifdeur. 2 rijen benches (2 op elkaar dus) tegen de linkerwand bevestigd.

Terug
Bovenaan