Betrouwbare automaat tot 8000 euro

yep1

Startmotor
Hallo
Een kennis van mij uit de Oekraine die hier woont heeft flink gespaard en wil graag een auto kopen. Het budget is 8000 euro. Ze zoekt een automaat. De auto wordt gebruikt voor woon-werk verkeer max 50km per dag. We zoeken in regio Twente. De enige eis is dat de auto betrouwbaar moet zijn en niet te veel onderhoud nodig heeft. Ik heb zelf al wat voor haar rondgekeken en zie wel veel Citroen C1 en C3 en Peugeot maar naar wat inlezen moet je daar volgens mij van afblijven.
Ik heb zelf een kleine shortlist gemaakt waarvan ik denk (ben geen kenner) wat een goede optie zou kunnen zijn

het gaat om de Toyota Verso-S 1.3

Iemand nog tips/adviezen?

Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit, maar een beetje te ver weg. Qua Hybride is er niet zoveel keus zie ik mbt het te besteden bedrag. Een gewone benzine automaat heeft de voorkeur. Het liefst een automaat die een lange levensduur heeft en die je gerust met 180000 op de teller nog kunt kopen

Laat je niet meeslepen door het PSA 1.2 PT-spook. Lees de reviews op oa Autoweek en kies een auto die het voorgeschreven onderhoud kreeg, zonder slaolie van de supermarkt... Dan is de 1.2PT een hele fijne en zuinige motor.

Een c3 1.6 1e generatie van na de facelift heeft een goede automaat, deze is te herkennen dat die een p-stand heeft, de 2e generatie kreeg vti motoren deze zijn niet zo goed als de oude 1.6.Een c1 heeft dezelfde automaat als de toyota aygo. Verder goed kenteken checken zodat je weet of de km logisch , niet logisch of geen oordeel heeft. Niet logisch is terughoudend wezen.

De Honda Insight, Nissan Note/ Renault Modus.

De genoemde IX20, Clio en Yaris zijn goede en betrouwbare keuzes.

Een elektrische Renault Zoe is ook een goede keus, mits vlak bij het werk / thuis een laadpaal is.

Laatst bewerkt:
Hierbij een lijstje met wat automaten die nog niet superveel kilometers (tot 140.000km) op de teller hebben uit Japanse (dus meestal betrouwbare) hoek en dan gekeken in A en B segment in de (ruime regio) rond Borne (+50km). De regio Twente beperkt het aanbod sterk.

Mocht de Suzuki Splash aanspreken (ik begrijp altijd dat dit binnen het A-segment een hele volwassen auto is), dan kan je eventueel ook nog zoeken naar de Opel Agila. Dat is in basis dezelfde auto.

Ziet er goed uit, maar een beetje te ver weg. Qua Hybride is er niet zoveel keus zie ik mbt het te besteden bedrag. Een gewone benzine automaat heeft de voorkeur. Het liefst een automaat die een lange levensduur heeft en die je gerust met 180000 op de teller nog kunt kopen
Juist die laatste zin leidt je vrij snel naar een Toyota Yaris Hybride. Die e-CVT's van Toyota zijn de degelijkste automaten die je kunt vinden, ook met hogere kilometerstanden. Aan zo'n hybride Yaris kun je normaliter geen buil vallen, ook niet bij hogere kilometerstanden als het geen schadeauto is geweest en de auto verder goed onderhouden is.

Vind persoonlijk dit ook wel een mooi exemplaar. Snap dat je liever dicht bij huis koopt. Maar hoe vaak kom je normaal gesproken na aankoop nog terug bij de garage waar je een auto hebt gekocht? Je kan pech hebben, maar meestal kom je er in principe nooit meer, als de garage wat verder van je vandaan zit. En breng je de auto voor onderhoud naar een garage dichter bij je in de buurt.

Ik heb mijn vorige auto ook in Gorredijk gekocht op 150km afstand en mijn vader al 2x op de grens met België terwijl we boven Amsterdam wonen.

Want? Als je een Toyota koopt maakt het niet uit waar je hem koopt. Mijn Mazda's kocht ik overal, nooit een garage nodig gehad voor garantie.
Ik met mijn seats ook nooit. Wel niet Japans, maar ook nooit terug gehoeven naar de verkopende garage. Ik koop gerust in Groningen een auto ook al woon ik in Brabant als daar de beste deal is te halen. Of die occasion met de opties erop die ik belangrijk vind.

Hallo,
Bedankt voor de feedback, we gaan naar een Hyundai IX20 of Toyota Yaris op zoek in de buurt. Dit lijkt mij de meest veilige keuze

Hallo,
Bedankt voor de feedback, we gaan naar een Hyundai IX20 of Toyota Yaris op zoek in de buurt. Dit lijkt mij de meest veilige keuze
Als je de ix20 onderzoekt , dan is de kia venga ook interessant, beide komen qua techniek, onderstel en design met elkaar overeen. Het facelift model kreeg een 6 traps automaat ipv 4 traps. Facelift model zal moeilijker worden binnen jouw budget.

we gaan deze maar eens bekijken

Ik zie dat dit bedrijf ook een Suzuki Splash als automaat heeft staan binnen jullie budget:

Misschien daar gelijk ook even naar kijken of dat eventueel wat is, mocht de Yaris niet bevallen.

Je zit in een lastige prijsklasse te zoeken. beetje de zeer gewilde onderkant van de markt mét een automaat, dus duur. De auto's zijn dan vaak op leeftijd en bepaalde modellen hebben wel een zuip imago (Hyundai IX20/ Kia Venga).

Hallo,
Je kijkt naar oude auto's, die al een heel leven achter de rug hebben.
De betrouwbaarheid wordt dan voor een groot deel bepaald door of er goed voor gezorgd is, en de auto goed onderhouden is.

Een Toyota of Hyundai kunnen ook niet erg betrouwbaar zijn.
Zoek dus naar de pareltjes in de markt, dat is nog belangrijker dan de reputatie.

Minder gezochte modellen koop je vaak uit jongere bouwjaren, en met minder kilometers. Veel succes met de Zoektocht.

Terug
Bovenaan