Rudos
Net ingestapt
Ik ben op zoek naar mijn eerste auto van rond de 8000 euro. Er zit wel wat ruimte richting de 10000 voor een top occassion. Het is voornamelijk voor woon werk verkeer (ritjes van zo'n 75 km). Ik werk ook regelmatig thuis en verwacht er nog geen 20.000km per jaar mee te rijden, eerder 15.000km. De belangrijkste aspecten zijn de betrouwbaarheid en de auto redelijk zuinig rijdt.
Na wat onderzoek staan deze auto's op mijn lijstje:
- Kia Rio 1.2 CVVT , of meer richting de 10k: 1.0 TGDI
- Renault Clio 0.9 TCe, het liefst na de facelift van 2016
- Ford Fiesta 1.0 EcoBoost
Eerst zat ik ook te kijken naar een Seat Ibiza maar lees dat de 1.2 TSI motor niet heel betrouwbaar is. Ook zie ik dat veel mensen iets zeggen over de natte riem van de Ford Fiesta, maar deze wordt wel vaak geclassificeerd als betrouwbaar. Hoe zit dat nou? Tevens vind ik de Ford Fiesta niet de 'mooiste' van de drie maar dat is niet mijn hoogste prioriteit.
Ik ben niet een echte auto kenner en dus alle tips en suggesties zijn welkom!
Na wat onderzoek staan deze auto's op mijn lijstje:
- Kia Rio 1.2 CVVT , of meer richting de 10k: 1.0 TGDI
- Renault Clio 0.9 TCe, het liefst na de facelift van 2016
- Ford Fiesta 1.0 EcoBoost
Eerst zat ik ook te kijken naar een Seat Ibiza maar lees dat de 1.2 TSI motor niet heel betrouwbaar is. Ook zie ik dat veel mensen iets zeggen over de natte riem van de Ford Fiesta, maar deze wordt wel vaak geclassificeerd als betrouwbaar. Hoe zit dat nou? Tevens vind ik de Ford Fiesta niet de 'mooiste' van de drie maar dat is niet mijn hoogste prioriteit.
Ik ben niet een echte auto kenner en dus alle tips en suggesties zijn welkom!