Betrouwbare Occasion rond de 8000 euro

Rudos

Net ingestapt
Ik ben op zoek naar mijn eerste auto van rond de 8000 euro. Er zit wel wat ruimte richting de 10000 voor een top occassion. Het is voornamelijk voor woon werk verkeer (ritjes van zo'n 75 km). Ik werk ook regelmatig thuis en verwacht er nog geen 20.000km per jaar mee te rijden, eerder 15.000km. De belangrijkste aspecten zijn de betrouwbaarheid en de auto redelijk zuinig rijdt.

Na wat onderzoek staan deze auto's op mijn lijstje:
- Kia Rio 1.2 CVVT , of meer richting de 10k: 1.0 TGDI
- Renault Clio 0.9 TCe, het liefst na de facelift van 2016
- Ford Fiesta 1.0 EcoBoost

Eerst zat ik ook te kijken naar een Seat Ibiza maar lees dat de 1.2 TSI motor niet heel betrouwbaar is. Ook zie ik dat veel mensen iets zeggen over de natte riem van de Ford Fiesta, maar deze wordt wel vaak geclassificeerd als betrouwbaar. Hoe zit dat nou? Tevens vind ik de Ford Fiesta niet de 'mooiste' van de drie maar dat is niet mijn hoogste prioriteit.

Ik ben niet een echte auto kenner en dus alle tips en suggesties zijn welkom!

Als je neer richting de 10 gaat is een micra wellicht interessant de 1.0 tce zit qua prijs net onder de clio 5 1.0 tce , bij de 0.9 tce is een micra niet interessant vs clio 4 0.9 tce , maar wellicht biedt persoonlijke smaak doorbraak van welke het wordt

De laatste generatie 1.2 tsi zijn al een stuk beter. Maar je hebt met jouw budget ook al de 1.0TSi.

Als je neer richting de 10 gaat is een micra wellicht interessant de 1.0 tce zit qua prijs net onder de clio 5 1.0 tce , bij de 0.9 tce is een micra niet interessant vs clio 4 0.9 tce , maar wellicht biedt persoonlijke smaak doorbraak van welke het wordt
Als de topicstarter richting de 10k gaat kan hij ook al (bijna) gaan voor de Clio 5. Toch een pak meer auto dan een Micra (alleen al bijna 100 liter bagageruimte meer), zou zelf dan niet weten waarom je voor een Micra zou gaan?

Betrouwbaarheid is sowieso op orde, een onderhouden Clio is gewoon degelijk spul. Zou sowieso mijn eerste keuze zijn van je lijstje.

Als de topicstarter richting de 10k gaat kan hij ook al (bijna) gaan voor de Clio 5. Toch een pak meer auto dan een Micra (alleen al bijna 100 liter bagageruimte meer), zou zelf dan niet weten waarom je voor een Micra zou gaan?

Betrouwbaarheid is sowieso op orde, een onderhouden Clio is gewoon degelijk spul. Zou sowieso mijn eerste keuze zijn van je lijstje.
Binnen de renault groep is het interessant om voor een 1.0 tce te gaan ipv een 0.9 tce. Denk dat een micra net wat gunstige geprijsd is dan een clio 5. Een facelift clio 4 is er helaas niet met de 1.0 tce

Uit het lijstje is de Clio 4 een hele goede en betrouwbare keus.

De Nissan Micra is gebouwd door Renault, en deelt ook veel techniek, is ook een hele goede en betrouwbare keus.

De Clio 5 zit gewoon boven je budget, maar is zeker een aanrader in zijn klasse.( heb er zelf een)

De Clio is mooi, maar de Ibiza en de Polo zijn zeker ook leuk. De keuze is reuze, tussen de 8 en 10 duizend vind je echt wel wat leuks. Kijk vooral naar wat je zelf belangrijk vindt.

De 1.0 direct ingespoten benzine motoren van hyundai en kia hoor ik hier op het forum nooit klachten over, maar als ik ze Google komt er toch wel wat narigheid voorbij.

Terug
Bovenaan