Bijbaantje met auto's

mikekiwi

Wegverkenner
Mijn 19-jarige dochter is gek van auto's. Naast haar studie Fysiotherapie zoekt ze een baantje om wat centjes bij te verdienen. Ze zou het het leukst vinden om iets te doen met wat ze leuk vindt, auto's dus. En dan nog het liefst erin rijden ;)

Ze heeft in onze omgeving (Alphen aan den Rijn) al diverse autobedrijven benaderd om bijv auto's verkoopklaar te maken of om ze van de ene vestiging naar de andere te brengen. Tot nu toe helaas zonder resultaat.

Onder het mom van: niet geschoten is altijd mis: Heeft iemand hier nog andere ideeën die ze zou kunnen proberen? En dan bedoel ik meer algemene ideeën, ik verwacht niet dat hier iemand iets weet voor haar in Alphen aan den Rijn. En ja, ze heeft een rijbewijs B (nu ca 1,5 jaar).

Alvast bedankt!

Als zij een studentenreisproduct heeft kan ze hiker worden. Houdt in dat je door heel Nederland auto's van A naar B rondbrengt en van alles en nog wat rijdt qua auto's. Bedrijven als Easyway en Autoafleveren zoeken altijd wel mensen, dus daat kan ze zo terecht.

Aha, dat zijn de termen dus...dat lijkt precies op wat ze zoekt, maar als je niet weet dat het zo heet en dat dat de bedrijven zijn... Hartelijk dank! Enja, ze heeft een studentenreisproduct(y)

Ik heb bij een autoverhuurbedrijf gewerkt om auto’s heen en weer te rijden. Autoreset is zo’n organisatie met hikers, net als Easyway.
Gelukkig hebben jullie een station, want je moet nog wel eens met het OV heen en weer.

Waar rijdt ze zelf in? Je had toch een auto gekocht waar zij ook in rijdt? Leuk dat ze blijkbaar die autogenen uit de familie (opa) heeft doorgekregen ;)

Ze heeft nu net een sollicatie ingediend bij Autoafleveren.nl en heel toevallig is ze net ook gebeld door één van de autobedrijven in Alphen waar ze aankomende vrijdag een gesprek mee heeft (maar waarbij de inhoud van de job nog wat vaag is).

We hebben een hybride Yaris en een Fiesta (handbak) waar ze beiden in rijdt. En ja, de autogenen zitten er in :geek:, ze vindt auto's en autorijden echt helemaal het einde

ik verwacht niet dat hier iemand iets weet voor haar in Alphen aan den Rijn.

Nou ja, iets zuidelijker in jullie regio zit in Bleiswijk het hoofdkantoor van Fleetport. Die zoeken ook studentenchauffeurs om lease (pool) auto's te verplaatsen én hebben enkele service vestigingen in het land waar ze ook de auto's reinigen en weer klaar maken voor inzet bij een andere berijder van het bedrijf dat het leasecontract moet uitdienen.

Verders zou ze ook bij de 'autogroothandel' kunnen kijken, daar waar ze binnenkomende auto's (importen) verkoopklaar maken, op de foto zetten in een 360 graden studio, en dus kant en klaar opleveren aan een autobedrijf dat handel zoekt voor in zijn eigen showroom.

Voorbeeld ( niet in jullie regio al kan de vestigingsplaats van het hoofdkantoor verwarring scheppen ;) )

In mijn herinnering moet er zoiets toch ook in Leidschendam e.o. te vinden zijn. Daar zitten nu de meeste, grotere, dealermerken geconcentreerd, dacht ik zo, voor de regio Haaglanden.

Verders worden er nog weleens (bij de grotere holdings) gastvrouwen (heren) gevraagd voor een aantal uur per week. Maar goed, dat moet maar net te combineren zijn met de studietijden.

Scu6 gewenst.

PS: als het écht om het rijden gaat.. dan zou ik denken aan een bezorgbaan bij AH / Jumbo etc.?

Verders worden er nog weleens (bij de grotere holdings) gastvrouwen (heren) gevraagd voor een aantal uur per week. Maar goed, dat moet maar net te combineren zijn met de studietijden.
Ik zag zo’n vacature bij Maas De Koning in Moordrecht.

Succes gewenst, fysio is nu niet bepaald een makkelijke richting.

Maar ik zou een 19-jarige mijn auto’s niet / nooit toevertrouwen. Dat geldt of zal gelden ook voor de kinderen (zonder rijbewijs nog) hier.

Ik was op m’n 19e privechauffeur… :)
Met 3mnd mn rijbewijs op zak begonnen bij een pendeldienst voor een kantoor in Amsterdam Zuidoost. Toen dat stopte kon ik bij dezelfde werkgever privechauffeur worden. Toch vond ik het werk bij de autoverhuurder leuker.

Maar ik zou een 19-jarige mijn auto’s niet / nooit toevertrouwen. Dat geldt of zal gelden ook voor de kinderen (zonder rijbewijs nog) hier.
Ook (riant) volwassenen rijden bij autobedrijven schade, dat hoort helaas bij het vak. Jong geleerd is oud gedaan, en als je het niet jong mag leren omdat iemand daar te zuur voor is...

Verder goede tips in dit topic en leuk dat de dochter van topicstarter zo enthousiast is over auto's en autorijden, dat kan de branche goed gebruiken. Hopelijk komt er iets moois uit!

Ik vertrouw mijn auto's aan niemand toe maar liever aan een 19-jarige die de spiegels nog bediend alsof er iemand van het CBR naast zit dan iemand als mijn vader of opa die (niet- of) nauwelijks in de spiegels kijken en de richtingaanwijzer niet consequent bedienen.

Een zoon van mijn kennis heeft ook als student wat autos van A naar B gereden.
Absoluut een leuk klusje als je "into the cars" bent.

Ook (riant) volwassenen rijden bij autobedrijven schade, dat hoort helaas bij het vak. Jong geleerd is oud gedaan, en als je het niet jong mag leren omdat iemand daar te zuur voor is...
Niks zuur bedoeld - bij een collega MX-5 rijder zijn vrouw ging het gelijk mis en eindigde het 1ste ritje in brokken, tranen en stevige kosten. 25 jaar rij-ervaring of zo heeft ze, maar 'lift off oversteer' bij zo'n listig ding, tja, dan gaat ie alle kanten op en klap je tegen de rotonde in plaats van ze te ronden.

Ik zou in haar plaats een opleiding automechnica volgen, heb je je autoleven lang plezier en profijt van, mits te combineren met die al pittige studie uiteraard.

• Leuk
Waarderingen: Elco
Wil ze niet gewoon iets proberen bij een garage? Misschien heb je dan veel meer kansen. Ze schreeuwen om mensen, als ze bereidt is wielen te wisselen en olie te verversen zou je al aan de slag moeten kunnen zou ik zeggen. Het 'zware' van die baan zal toch wel meevallen door allerlei arboregels en hulpmiddelen? Het is misschien niet recht in lijn met haar carriereplannen maar wie weet hoe het loopt. Tegenwoordig zijn er ook allerlei 'product genius' achtige rollen waarbij je handen schoon blijven. Autopoetserij, schadebedrijven, autoruiten, accuservice...

Direct op je vraag:
https://rentabob.nl/werken-als-bob/

Lees daar ook het stukje over chauffeursdiploma, misschien is dat wel de manier.

Ik heb een tijdje voor Rentabob gewerkt, dat was leuk maar zeer onregelmatig werk. Je kon eerst als 'Junior Driver' (die brengt de 'Bob' van A naar :cool: aan de slag en met iets meer ervaring bij de klant in de auto als 'Bob'. En inderdaad ook af en toe wat reguliere chauffeursklussen overdag.

Verwacht geen topsalaris, maar het kan ook zeker voor je netwerk interessant zijn.

Hartelijk dank voor alle reacties en tips hier en in de priveberichtenbox! (y)

Er staan inmiddels wat afspraken en daar zitten echt leuke dingen bij, precies wat ze zocht! We hopen over een kleine twee weken meer te weten als de gesprekjes geweest zijn.

Het grappige is dat er jobs tussenzitten waar ik zelf ook wel zin in heb om te doen. Zat zelf ook wel eens te kijken om mijn "honger naar het rijden in meer verschillende auto's die ik zelf niet allemaal kan kopen" te stillen en er zijn baantjes bij die mij ook wel interessant lijken.
Maar ja, geen student meer, geen OV-kaart, maar wel een salaris dat ik niet graag wil inleveren. Dus het zou zomaar kunnen zijn dat ik straks stikjaloers ben op mijn dochter :cool::p Maar goed, het moet eerst ook allemaal rondkomen met haar dus nog niet op de zaken vooruitlopen

Als zij een studentenreisproduct heeft kan ze hiker worden. Houdt in dat je door heel Nederland auto's van A naar B rondbrengt en van alles en nog wat rijdt qua auto's. Bedrijven als Easyway en Autoafleveren zoeken altijd wel mensen, dus daat kan ze zo terecht.
kan bevestigen. Ben in mijn studententijd Hiker geweest. Ik vond het een leuke baan, al is het soms moeilijk te combineren met studie omdat ze voornamelijk ma-vr tijdens werktijden mensen zoeken, en slechts beperkt avond en weekend.
Voor die tijden is student-(prive)Chauffeur handiger.

Je laat dan weten wat het is geworden?
Zeker, zal geen uitgebreid verslag per gesprek maken, maar als er successen te melden zijn dan zal ik het doen

kan bevestigen. Ben in mijn studententijd Hiker geweest. Ik vond het een leuke baan, al is het soms moeilijk te combineren met studie omdat ze voornamelijk ma-vr tijdens werktijden mensen zoeken, en slechts beperkt avond en weekend.
Voor die tijden is student-(prive)Chauffeur handiger.
Goed om te lezen. De studie van mijn dochter geeft haar meer ruimte doordeweeks. Minimaal 1 en soms twee dagen zonder lessen. Of een halve dag school, waarbij ze in de middag kan werken.

Zoals beloofd even een terugkoppeling:

Mijn dochter is gisteren begonnen als hiker bij Autoafleveren.nl. Gelijk een mooie dag waarin ze alles is tegengekomen (positief en negatief) wat er bij hoort, een mooie testcase dus.

Gisteren drie ritten (Mercedes CLA250e, elec Renault Megane, VW Taigo) met een erg lange dag omdat er van alles buiten haar schuld tegen zat op de weg, in het OV en bij het afleveren), vandaag ook weer 1 rit (Audi A3) die wat gladder verliep.

Ze is er erg content mee, een blij kind, dus nogmaals dank voor de tips!!

Terug
Bovenaan