beau f2412815

Startmotor
Ik ben op zoek naar een auto en er kwam me een bmw 114i op het oog uit 2013 met 171.000 op de teller, handgeschakeld, benzine. Hij is in 2017 geïmporteerd naar nl vanaf Duitsland, iniedergeval vanaf toen is de auto goed onderhouden.
De auto heeft van zichzelf 102pk, ik zelf vind dit wel echt te weinig dus zou ik hem dan laten chippen, ik zag op verschillende sites dat hij zelf naar 210pk kan met stage 1?

Ik wil vanavond wellicht gaan kijken, maar wat zijn dingen waar ik echt op moet letten? En zijn er bekende problemen met deze auto’s met vergelijkbare km stand?
De vraagprijs is trouwens €7750 is dit een redelijke prijs?

Alvast bedankt voor de reacties.

Motor is volgens mij van PSA (peugeot / citroen) en is zeker niet het beste wat er is gemaakt. Mijn broer heeft de een 116 (in de basis zelfde motor) naar 210.000 km gereden zonder problemen dus het kan wel. Ik zou hem zeker niet tot 210PK chippen.

Handgeschakeld maakt hem minder populair en gevoelsmatig klinkt de prijs wat hoog dan voor een handgeschakelde 114i.

Wat maakt deze auto zo uniek om voor een handgeschakelde 114i importauto te kiezen?

Heb je linkje?

Motor is volgens mij van PSA (peugeot / citroen) en is zeker niet het beste wat er is gemaakt. Mijn broer heeft de een 116 (in de basis zelfde motor) naar 210.000 km gereden zonder problemen dus het kan wel. Ik zou hem zeker niet tot 210PK chippen.

Handgeschakeld maakt hem minder populair en gevoelsmatig klinkt de prijs wat hoog dan voor een handgeschakelde 114i.

Wat maakt deze auto zo uniek om voor een handgeschakelde 114i importauto te kiezen?

Heb je linkje?
Bedankt voor je reactie. Ik moet zeggen dat ik zelf niet zoveel verstand heb van auto’s en gewoon opzoek ben naar een mooie auto voor rond de €8.000 ik kom snel uit op een Seat Leon/ibiza of richting een bmw, verder kan ik niet veel vinden voor rond deze prijs wat een beetje sportief is en er netjes uit ziet, misschien heb jij nog goede tips?

Helemaal niet chippen of gewoon tot een lagere pk?
Linkje:

www.autoscout24.nl

BMW van € 7.750,-

Vind je BMW € 7.750,- op autoscout24.
www.autoscout24.nl
www.autoscout24.nl

Verkoopprijs: € 7.750,-
Kilometerstand: 171.000 km
Bouwjaar: 06/2013

Is die auto van Edward Scissorhands geweest? :ROFLMAO:
Helemaal niet chippen of gewoon tot een lagere pk?
De 114i is inderdaad een geknepen versie dus zou veilig te chippen moeten zijn tot in ieder geval de 136pk van de ongeknepen versie. De varianten met hogere vermogens zijn fysiek afwijkend dus daar moet je niet blind op staren.

Ik moet zeggen dat ik zelf niet zoveel verstand heb van auto’s en gewoon opzoek ben naar een mooie auto voor rond de €8.000 ik kom snel uit op een Seat Leon/ibiza of richting een bmw, verder kan ik niet veel vinden voor rond deze prijs wat een beetje sportief is en er netjes uit ziet,
Zoek je een goede auto of een mooie auto?

Is die auto van Edward Scissorhands geweest? :ROFLMAO:

De 114i is inderdaad een geknepen versie dus zou veilig te chippen moeten zijn tot in ieder geval de 136pk van de ongeknepen versie. De varianten met hogere vermogens zijn fysiek afwijkend dus daar moet je niet blind op staren.
Nee, je kan ze veilig tot minstens 170pk tunen. De 114/116/118 hebben allemaal dezelfde motor.

Even met je meedenken. Een paar suggesties binnen je budget, die sportief zijn om te zien (en te rijden).

Ford Focus (genoeg aanbod, dit vind ik er wel netjes bij staan, 2 vorige eigenaren):
ford-focus-1-0-titanium-edition-airco-navi-org-nl.jpg

Honda Civc (wat uitgesprokener, wel Japans):
honda-civic-1-8-sport-cruisecontrol-camera.jpg

Mazda 3 (blijft een mooi model, aanbod van deze generatie beperkt binnen je budget, Japans):
0-66a400f6447dd332aaf92b84d2e648e0.jpg

Volvo V40 (Zweeds degelijk, langzaam een vergeten model, wel wat aanbod binnen je budget, maar beperkt):
0-621b5d83d43fb49010cba8f5bb90f5d1.jpg

Mocht een maatje kleiner ook een optie zijn, orienteer je dan eens op een Ford Fiesta. Of een Renault Clio (4)

Even met je meedenken. Een paar suggesties binnen je budget, die sportief zijn om te zien (en te rijden).

Ford Focus (genoeg aanbod, dit vind ik er wel netjes bij staan, 2 vorige eigenaren):
ford-focus-1-0-titanium-edition-airco-navi-org-nl.jpg

Honda Civc (wat uitgesprokener, wel Japans):
honda-civic-1-8-sport-cruisecontrol-camera.jpg

Mazda 3 (blijft een mooi model, aanbod van deze generatie beperkt binnen je budget, Japans):
0-66a400f6447dd332aaf92b84d2e648e0.jpg

Volvo V40 (Zweeds degelijk, langzaam een vergeten model, wel wat aanbod binnen je budget, maar beperkt):
0-621b5d83d43fb49010cba8f5bb90f5d1.jpg

Mocht een maatje kleiner ook een optie zijn, orienteer je dan eens op een Ford Fiesta. Of een Renault Clio (4)
Dankjewel voor het meekijken!! Fijn.
Hier zitten zeker mooie auto’s tussen, maar ik schrik dan snel af op kilometerstanden van boven de 200k…

Nee, je kan ze veilig tot minstens 170pk tunen. De 114/116/118 hebben allemaal dezelfde motor.
Blok is het zelfde maar wat er op zit niet. De 118 heeft oa. andere inlaat en grotere diameter uitlaat om dat hogere vermogen te behalen. vziw zit tussen de 114 en 116 fysiek geen verschil.

Dankjewel voor het meekijken!! Fijn.
Hier zitten zeker mooie auto’s tussen, maar ik schrik dan snel af op kilometerstanden van boven de 200k…
Die snap ik. Je hebt er op zich ook wel met een lagere kilometerstand. Hogere kilometerstand hoeft geen probleem te zijn op zich. Als het onderhoud gewoon goed is uitgevoerd. En daar niet op is beknibbeld. Hoeveel kilometer verwacht je zelf per jaar erbij te gaan rijden? En hoe lang denk je met de auto te willen rijden? Een auto met 200k kilometers op de teller waar je 5k kilometers per jaar bij rijdt en waar je 10 jaar mee rijdt, staat dan na 10 jaar nog maar op 250. En dat kunnen de meeste auto's tegenwoordig motorisch best hebben. Mits je wel op tijd onderhoud laat uitvoeren. En je moet er ook een beetje geluk mee hebben misschien.

Dit zijn een paar focussen van dezelfde generatie (wel pre-facelift) met aanzienlijk minder kilometers:

Leuke Ford Focus volledig onderhouden, Nieuwe onderhoudsbeurt + Distributieriem vervangen.
0-febc68199b7c8a6da523302340071841.jpg

Is wel een minder zware motorisering als de andere. Maar ook de helft van de kilometers.

Of deze met dezelfde wat zwaardere motorisering, maar in een wat minder spetterende kleur:

0-2e12da7b34613c8cc03c3ca0e5ba9e6e.jpg

Dan hou je met jouw budget ook nog wat geld over voor eventueel onderhoud.

Ik zou sowieso wel altijd een auto gaan bekijken en ermee gaan rijden, voordat ik zou gaan kopen.

Ik moet zeggen dat ik zelf niet zoveel verstand heb van auto’s en gewoon opzoek ben naar een mooie auto voor rond de €8.000 ik kom snel uit op een Seat Leon/ibiza of richting een bmw, verder kan ik niet veel vinden voor rond deze prijs wat een beetje sportief is en er netjes uit ziet, misschien heb jij nog goede tips?
Om je nog wat meer te laten twijfelen: een Giulietta valt ook binnen budget. Zitten doorgaans ook goed in de spullen.
Hier een willekeurig voorbeeld: https://melse.nl/occasions/alfa-rom...nl&utm_medium=referral&utm_campaign=gaspedaal

Ze staan er ook goedkoper (en duurder..) op.

Ik weet niet of het mag, maar ik verkoop mijn zwarte BMW 118i uit eind 2010. 190k op de teller maarrrrr een relatief nieuwe distributieketting (vervangen bij 150k) en altijd netjes in onderhoud geweest. PM maar bij interesse.

Terug
Bovenaan