BMW 7-serie - configuratie

DeeTwee

Kilometervreter
Ik had al enigszins een zwak voor deze -veel verguisde- generatie van de 7-serie. Maar sinds de facelift vind ik het oprecht een mooie auto. En ik vind het heel erg jammer dat je (grote) BMW's meestal ziet in grauwe, grijzige tinten en met alle detaillering in hoogglans zwart. Daarom hierbij een poepchique 7-serie met prachtig chroom (pardon, gesatineerd aluminium), in een decente standaarduitvoering met in de hoofdrol de Vancouver groene lak!

cosySec

cosySec

cosySec

cosySec

cosySec

BMW i7 50 xDrive Sedan - Standaarduitvoering​

- Vancouver Green metallic
- 21-inch Individual V-spaak (Styling 1055) Bicolor
- BMW Individual Leder 'Merino' Exclusief Tartufo
- Interieurlijsten edelhoutuitvoering Lindenholz Fineline Braun

- Executive Pack
  • Multifunctionele Stoelen achterin
  • Executive Lounge Rear Console
  • Massagefunctie voor beide achterstoelen
  • Stoelventilatie, achterstoelen
- Connoisseur Pack
  • Gelaagd glas, extra warmtewerend
  • Stoelventilatie voor beide voorstoelen
  • Massagefunctie voor beide voorstoelen

Smaakvol samengesteld, maar zo zal je em dus nooit op de weg zien! Ik zou enkel dat maffe stuur nog wisselen voor iets meer conventioneels zonder die vierde spaak.
Ik weet niet waarom maar dat stuurontwerp doet me denken aan het roer van een boot.

Enorm mooi maar ik zou ook dat stuur wisselen voor ééntje zonder die vertikale spaak (in ieder geval de bovenste). Een zaag hanteren lijkt me bij deze auto dan niet zo'n mooi idee. Wie dat heeft verzonnen...
Ook zou ik de verlichte grille weglaten (als dat bij dit type kan, bij de iX3 was het in ieder geval een optie), of in ieder geval de instelling gaan zoeken om dat uit te zetten.

Ik begrijp het commentaar op het stuur, maar het enige alternatief is dit, waarbij ook de sierstrip erachter verandert (interieuraccenten silver bronze vervallen, een optie die ik best wel fraai vind). Ik vind dit niet meteen een verbetering.

@Roadracer De verlichte grille vind ik ook een gruwel, maar dat lijkt niet aan te passen te zijn. Als je het uitzet heb je waarschijnlijk géén grille en dat vind ik ook geen optie.

cosySec

Laatst bewerkt:
Over prijzen : op de FP staat een artikel over de nieuwe BMW M2 xDrive. OK OK OK gans ander segment, maar die start vanaf 142K; de configuratie van DeeTwee kost incl opties 150K en omvat onder andere een interieuroptie die alleen al 12K moet kosten.

Over prijzen : op de FP staat een artikel over de nieuwe BMW M2 xDrive. OK OK OK gans ander segment, maar die start vanaf 142K; de configuratie van DeeTwee kost incl opties 150K en omvat onder andere een interieuroptie die alleen al 12K moet kosten.
Dat laat zich deels verklaren daar het feit dat ik een i7 geconfigureerd hebt. Als ik even snel een 740 (benzine) bij elkaar klik in dezelfde specs, dan kom ik zo al op op 175k uit.

Zeer fraai en exact hoe ik m zou samenstellen muv kleur groen: Oxford grun.

Inderdaad jammer dat je dit niet zo snel zal zien op de weg :(

In Oxford Grün II, eronder in Vancouver Green:

cosySec

cosySec

Misschien dat de 'II' in de aanduiding het een andere kleur maakt dan de oorspronkelijke Oxford Grün, maar ik vind dit niet per se mooier, zeker niet voor ruim 5500 euro extra tov Vancouver Green.

Overigens moest natuurlijk het Bowers & Wilkins audiosysteem twv 6500 euro natuurlijk wel nog toegevoegd ;)

cosySec

Aegean blauw. Ik vind 'm tof. Zag geen mooie paarstinten helaas.
En dat witte stuurwiel was gaaf, maar niet in de die sportuitvoering dus maar bij standaard gebleven.

Ik vind 'm in Aventurin III Rot overigens ook tof.
cosySec

In Oxford Grün II, eronder in Vancouver Green:

cosySec

cosySec

Misschien dat de 'II' in de aanduiding het een andere kleur maakt dan de oorspronkelijke Oxford Grün, maar ik vind dit niet per se mooier, zeker niet voor ruim 5500 euro extra tov Vancouver Green.

Overigens moest natuurlijk het Bowers & Wilkins audiosysteem twv 6500 euro natuurlijk wel nog toegevoegd ;)

Hmm nu je het zegt..

Oorspronkelijke Oxford grun heeft een lichtere tint doorheen. Maar blijft lastig te zien natuurlijk van zo’n configurator. Zo op het oog in de configurator is Vancouver mooier.

2001-BMW-M5-Oxford-Green-02.jpg

Oxford Grun op de E39

Terug
Bovenaan