BMW i7 en 7-serie | Nieuw: facelift 2026

A

Anoniem

Guest
bmw-i7-spy-photo.jpg

bmw-i7-spy-photo.jpg

bmw-i7-spy-photo.jpg

bmw-i7-spy-photo.jpg

bmw-i7-spy-photo.jpg

bmw-i7-spy-photo.jpg

bmw-i7-spy-photo.jpg

36 foto's: https://www.motor1.com/news/442286/next-bmw-7-series-spy/

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooie klassieke belijningen, op het eerste oog dacht ik: E38 .....
Kan mij tot nu toe beter bekoren dan de Mercedes EQS

SportLeicht zei:
Mooie klassieke belijningen, op het eerste oog dacht ik: E38 .....

Wat mij dan doet afvragen of er nog een reguliere 7 komt. Maar dat zal wel moeten voor Peking, Dubai, Moskou en LA.

Zouden ze daar niet (in grote lijnen) dezelfde koets voor kunnen gebruiken?

Laten we het hopen. Over de iX3 werd ook een hoop spanning opgewekt (pun intended), maar dat is uiteindelijk niets anders gebleken dan een reguliere X3 met accu's.

i4 en 4-Serie GC komen ook in grote lijnen overeen. En meest recentelijk de X3 en iX3. Lijkt me sowieso efficiënter/goedkoper en meer plaats in de showroom..

Van wat je kan zien lijkt het een vrij rustig ontwerp, dat zou wel fijn zijn. Zie ik daar ook een Hoffmeister knik?

Twix zei:
Zie ik daar ook een Hoffmeister knik?

Die zie ik ook, maar je zult zien dat ze dat weer met een of ander designfrutsel verpesten. De basis oogt in elk geval opvallend slank, dus laten we er het beste van hopen.

929V6 zei:
...maar je zult zien dat ze dat weer met een of ander designfrutsel verpesten. .

Lekker positieve benadering...o_O

Ik zie een raamlijn die overeenkomsten vertoont met de E32, en ik zou zo niet weten wat daaraan te verpesten valt.

UtW1QOn.jpg

SportLeicht zei:
929V6 zei:
...maar je zult zien dat ze dat weer met een of ander designfrutsel verpesten. .

Niet geheel zonder reden, want op een aantal foto's kun je zien dat het plaatwerk achter de bestickering niet helemaal vlak is. Misschien om analytici zoals ik te misleiden, maar het zou ook kunnen dat daar inderdaad zo'n frutsel zit.

929V6 zei:
SportLeicht zei:
929V6 zei:

Niet geheel zonder reden, want op een aantal foto's kun je zien dat het plaatwerk achter de bestickering niet helemaal vlak is. Misschien om analytici zoals ik te misleiden, maar het zou ook kunnen dat daar inderdaad zo'n frutsel zit.

We zullen zien. Er is misschien toch nog hoop. Ik ben al jaren een groot BMW-liefhebber, maar merkte de laatste tijd dat ik de nieuwe modellen me eigenlijk niet echt aanstaan met de 4-serie als het dieptepunt voor mij.

Ik vind de 4-Serie juist wel gaaf, vooral de aanstaande cabrio lijkt mij wel wat. De 8-Serie en de Z4 vind ik ook prachtig, de vernieuwde 7-Serie kan mij echter niet bekoren.

Ik ben kritisch op het design van BMw. Ik vind dat BMW met haar design te krampachtig aan probeert te haken aan 'wat anderen doen' ipv dat het haar eigen weg volgt. En daarbij vind ik (nogmaals) dat het merk vast zit met haar 'kenmerkende stijlelementen'. Je ziet de worsteling in design. Vasthouden aan bv de nieren en tegelijkertijd de trend volgen door ze groter te zetten, het resultaat vind ik niet super.

BMW is qua design niet te benijden. Ze moeten door blijven ontwikkelen terwijl de kopersgroep de klassieke stijlelementen verwacht.

Ze zijn toe aan een nieuwe Bangle. Die modellen werden destijds zwaar bekritiseerd en slecht ontvangen. Maar het verkocht er niet minder om en 15-20 jaar later ogen ze nog steeds tamelijk fris. Cruciaal verschil met nu: toen was het model zelf afwijkend met behoud van de typische BMW-details zoals de bescheiden dubbele grille en de Hofmeisterknik. Nu zijn de modellen redelijk conservatief, maar met te veel en te aanwezige details waarbij ook de klassieke elementen in het gedrang komen of zelfs te komen te vervallen (H-knik). Of juist weer tot karikaturale proporties wordt opgeblazen (grille).

Volgens mij valt dat allemaal best mee en doet BMW het gewoon prima. Ik ben dus geen fan van de neus van de nieuwe 7 en bij een aantal modellen is er een overvloed aan drukke lijnen en vouwen, maar per saldo past het allemaal goed in de huidige tijd en doet BMW het qua verkopen meer dan goed.
En om nou het Bangle design zo te verheerlijken? 20 jaar geleden was dat vernieuwend en kwam het als geroepen., maar als ik nu kijk naar een pré-LCI E65 dan word ik daar niet bepaald enthousiast meer van....

HYg7LQz.jpg

Die neus van die Camo versie (van foto's in openingspost) is toch gewoon heel erg ingepakt? Dit gaat m toch niet zo worden? Of wel?
Dat kan toch niet? Weer een nieuw neus-design?

o_O

Hoe serieus/geloofwaardig is die afgrijselijke impressie? Ik herken hem niet eens als zijnde een BMW...

Hahahahahha, onbegrijpelijk dat er ook maar iemand is die dat brouwsel serieus neemt.o_O

Kennelijk worden de verschillen tussen de i7 en de reguliere 7 klein, of blijken ze zelfs identiek:

bmw-4-series-gran-coupe-spy-photo-rear.jpg

Uitlaten lijken te netjes om onderdeel te kunnen zijn van de camouflage en ook ontbreekt de sticker dat het een elektrisch voertuig betreft.

Wordt een mooie BMW met de nodige klassieke stijlelementen. Hoffmeisterknik ala E23/E32, tikkeltje sharknose, strakke belijning... Komt vast helemaal goed(y)

SportLeicht zei:
Wordt een mooie BMW met de nodige klassieke stijlelementen. Hoffmeisterknik ala E23/E32, tikkeltje sharknose, strakke belijning... Komt vast helemaal goed(y)

...en voorwielaandrijving. :)

Althans, je weet maar nooit.:T

929V6 zei:
SportLeicht zei:

...en voorwielaandrijving. :)

Althans, je weet maar nooit.:T

Vreemde opmerking. Of is dat voor jou 'humor'?:rolleyes:

de i7 en 7-serie zijn dezelfde auto trouwens. Er komt geen apart model, anders dan Mercedes-Benz met de S-Klasse en EQS.

Niet zo zuur. Was gewoon een geinige sneer naar hun huidige designtaal..

Ik vind losse units (zoals ook bij citroen) altijd wat gekunsteld overkomen. De DLR zier er dan wel strak en gaaf uit, de 'gewone' koplampbehuizing is vaak minder mooi opgelost.

Bij andere merken hebben ze het ook nog enigszins tot een samenhangend geheel gemaakt met de grille. Dat gaat BMW niet lukken.

Knappe conclusies in de 2 berichten hierboven, blijkbaar op basis van een eerste de beste slechte impressie.

Voorlopig is dit de meest duidelijke foto van het front, waaruit qua grill en lichtunits nog weinig valt te concluderen.
bmw-i7-spy-photo.jpg

Sport Leicht zei:
Knappe conclusies in de 2 berichten hierboven, blijkbaar op basis van een eerste de beste slechte impressie.

Voorlopig is dit de meest duidelijke foto van het front, waaruit qua grill en lichtunits nog weinig valt te concluderen.
bmw-i7-spy-photo.jpg

Ik hoop dat ik voorbarige conclusies maak. Want is al enorm aan het zwabberen op het gebied van vormgeving (vind ik), dit soort designoplossingen gaan dat voor mij niet helpen.

Overigens, los van deze impressie zien we ook dergelijke impressies bij de X7.
Zoals:
2022-bmw-x7-facelift-spy-photo.jpg

De manier van inpakken van de neus duidt er in ieder geval op dat er iets onder zit wat BMW nog heel graag voor zich wil houden (logisch).

Joop Passchier zei:
De manier van inpakken van de neus duidt er in ieder geval op dat er iets onder zit wat BMW nog heel graag voor zich wil houden (logisch).

Niet zo aanstellen, zo gebeurt het bij elk nieuw model/facelift en dat weet jij ook;)

Misschien inspiratie uit het verleden met de bmw 2000, waarbij de koplampen in de grille met nieren was geplaatst en erboven op de hoeken de knipperlichten.

bmw 2000

Joop 5528328 zei:
Joop Passchier zei:

Niet zo aanstellen, zo gebeurt het bij elk nieuw model/facelift en dat weet jij ook;)

Rustaaaagh

Zoek jij eens scoopfoto's op van een model in dit stadium, waarvan eigenlijk het hele silhouet en model zichtbaar is, maar waarvan een neus op die manier, met plastic kappen, is ingepakt..
Ik vind t knap als je die vindt :)

Bij de X7 zie je nu al dat de koplampen veel lager geplaatst zitten dan de bovenkant van de grill, en ook dat er nog een lichtbalkje boven de koplampen zit. Bij de i7 zie je daar tot nu toe nog niets van (lijkt bovenkant koplampen zelfs gelijk te lopen met bovenkant grill), dus veel te voorbarig om daar nu al conclusies aan te verbinden.

Koste me nog geen minuut.

Dat zijn geen plastic kappen maar folie in gek patroon om niet alles prijs te geven, klein verschil ;) De echte koplampen, grille, vorm bumper etc is bij de C-klasse namelijk al in grote lijnen te zien, bij de i7 niet

We zien bij de X7 FL, i7 en X8 inderdaad dat er iets bijzonders gaat gebeuren, een LED-strip los boven ligt voor de hand. Maar hoe het er uiteindelijk echt gaat uitzien is idd nog afwachten en valt nu nog geen oordeel over te geven

MCW zei:
Koste me nog geen minuut.

Dat zijn geen plastic kappen om dingen te verhullen. Maar alleen wat folie in gek patrool om niet alles prijs te geven, klein verschil ;) De echte koplampen, grille, vorm bumper etc is bij deze namelijk al in grote lijnen te zien, bij de i7 niet

De i7 is dan ook niet in hetzelfde stadium nog. Joop Passchier had het over de X7 in dit geval.

Elk merk camoufleert op die manier, niet alleen BMW. Had gedacht dat de 'autoliefhebbers' die kennis wel zouden bezitten.

2021-mercedes-benz-c-class-spy-screenshot.jpg

De i7 is dan ook niet in hetzelfde stadium nog. Joop Passchier had het over de X7 in dit geval.

Oke maar dan nog. Bij de X7 gebruiken ze plastic kappen, bij die C-klasse niet. Dus je vergelijking klopt gewoon niet

Elk merk camoufleert op die manier, niet alleen BMW. Had gedacht dat de 'autoliefhebbers' die kennis wel zouden bezitten.

:rolleyes: Jij bent af

MCW zei:

Oke maar dan nog. Bij de X7 gebruiken ze plastic kappen, bij die C-klasse niet. Dus je vergelijking klopt gewoon niet

De extra kunststof motorkap zien we voor het gemak maar even over het hoofd?

Joop 5528328 zei:
MCW zei:

Ik niet, maar ook hier zie je wel dat alles gewoon op z'n plek zit.

Bij de BMW niet.
OF ze hebben dummy verlichting geplaatst omdat ze de vorm van de uiteindelijke koplampen nog voor zich willen houden (en niet dat je met high res foto's de naden van de bestickering kunt volgen en zo alsnog de vorm kunt achterhalen)
OF we zien de definitieve positie van de koplampen en zullen de impressies hoogstwaarschijnlijk dicht in de buurt zitten van het eindresultaat.

Van de huidige S klasse heb je scoop foto's waarop je ronde dummy achterlichten ziet. Maar daarvan zie je echt dat het nep verlichting is. Bij de 2 BMW's zie je niet 1,2,3 dat het om dummy verlichting gaat. Zie bv ook het knipperlicht. Dat ziet er best 'productiewaardig' uit.

Mercedes S met dummy achterlichten:
aaf1c110.jpg

Verlichting BMW
41626476-6-D28-4482-B2-F7-46193-A78-F861.jpg

Maar hé, ik laat me graag verrassen! ;)

Kijk, ik zie ook wel dat het allemaal plaatwerk is wat op de neus van de 7 zit. Maar de verlichtingselementen zijn er niet effe in gezet, zoals wel het geval is bij die Mercedes S.
De verlichtingselementen bij de 7 zien er gewoon uit alsof dat de real deal is.

...wat dan dus betekent dat die impressie (post 07.45 uur) er faliekant naast zit.

Hoezo? Die zou best eens in de goeie richting kunnen zitten. Alleen de indeling van die koplampen zijn anders maar de testmodellen kunnen ook weer afwijken. Wel denk ik dat er nog een ondergrille in de bumper mist op die impressie, die gaatjes in de plastickappen zitten er niet voor niets. Sowieso hebben auto's koeling nodig en die komt meestal niet door de kenmerkende grille maar juist de openingen in de bumper, en al helemaal bij een elektrische auto

Sport Leicht zei:
...wat dan dus betekent dat die impressie (post 07.45 uur) er faliekant naast zit.

Ik hoop het met je mee, want zeg nou zelf, hier gaan we niet heel vrolijk van worden, wel (om maar even een ander model met soortgelijke neus te pakken)?

337071-D0-439-E-4-AAF-B6-F8-54-CB2-F2-CEEB2.png

30-EF51-F6-B999-4703-9863-2-BF741-B2-CFDA.jpg

855-D29-CB-EF7-E-43-D1-8-BDB-B4908-D122-EB9.jpg

4-C672-DC4-3-B66-4-D2-C-9232-45840-CE26039.jpg

1-D8-AFD96-F710-4304-BE9-B-1-D6-EEA6-BE98-C.jpg

Kan je die niet beter in het X8-topic plaatsen..?

Trouwens, Joop Passchier, Joop en Joris.. kunnen de laatste twee niet een andere nickname bedenken? Het helpt ook niet echt dat jullie qua manier van 'spreken' een beetje op elkaar lijken

Joop Passchier zei:
Joop 5528328 zei:
MCW zei:

Ik niet, maar ook hier zie je wel dat alles gewoon op z'n plek zit.

Bij de BMW niet.

OF we zien de definitieve positie van de koplampen en zullen de impressies hoogstwaarschijnlijk dicht in de buurt zitten van het eindresultaat.

Lol, ook bij deze (i)7 zit alles gewoon op zijn plek en zie je de echte koplampen. Zo moeilijk is het toch niet?o_O

Dat zegt ie ook. Die xenon-unit zit sowieso op de juiste plek. Dat matglas knipperlicht gedeelte zou best eens anders kunnen worden, tenzij ze terug willen naar 2001. Maar de gehele vorm van de lampen zit nog deels verscholen achter plastic kappen.

Jij maakt er zo'n punt van. "Zoek jij eens scoopfoto's op van een model in dit stadium, waarvan eigenlijk het hele silhouet en model zichtbaar is, maar waarvan een neus op die manier, met plastic kappen, is ingepakt.." < geldt nog steeds namelijk. Ik ben er nu wel beetje klaar mee. Je leest selectief

Terug
Bovenaan