Vanochtend 06.45 geland na een lange, lange 24 uur reizen om weer in Amsterdam aan te komen. Auto opgehaald om 09.30 bij de dealer. Moe maar enthousiast de auto in ontvangst genomen tezamen met een fles champagne.
Onwijs onder de indruk van de auto. Het nieuwe 'facelift' interieur voelt toch wel weer een stapje hoger. En die motor, magisch. Echt zo ongelooflijk veel power. Ik verbaas me er echt over.
Vandaag even moeten doorpakken met werk dus de auto heeft alweer 250KM gereden.
Wat foto's:
Zeer happy! Morgen komt de Performance Exhaust!
Note: Mooie, uitgebreide shots komen nog. Vandaag had ik simpelweg amper tijd (of energie).
PS009B (M140i), we meet again.
Even terug naar
toen (2017): Een nieuwe M140i bestellen als je 25 jaar bent, dat vond ik best bijzonder. Zo bijzonder zelfs, dat deze blauwe 1-serie altijd in mijn hoofd is blijven zitten. Laatste 1-serie met 6 cylinder, nieuw samengesteld in 'mijn' configuratie etc. De auto symboliseert voor mij een periode in mijn leven van 'volwassen' worden of het eerst echte 'fruits of my labor'. Ik was trots op die auto.
Nu vele jaren later heb ik vaak gezegd, "als die auto nog eens te koop komt, dan koop ik 'm terug".
Afgelopen week deed ik heel toevallig een kenteken check en kwam erachter dat de PS009B te koop stond, "mijn M140i".
Dus tja, gaan we ernaar handelen? Daad bij het woord zetten? Het is niet nodig, dat zeker niet. Maar je hebt maar 1 kans om je auto terug te kopen...
Even een kentekencheck gedaan en gebeld met de verkoper. Wat blijkt, de auto heeft maar 1 eigenaar gehad na mij. Deze meneer heeft 'm als BMW Premium Occasion aangekocht bij BMW Amsterdam en vervolgens ruim 6jaar gereden (!). Dat moet dan haast nog wel een goed ding zijn, dacht ik.
Bezichtigen, zeer kort met mezelf 'om tafel' , en kopen.
Tja, en dan gaan we van 1e weer naar 3e eigenaar. Want inmiddels aangekocht. Ik moet de auto nog ophalen (en op naam zetten), zal ergens komende week zijn, maar het is al betaald en hij staat klaar.
Lakdikte is op alle panelen "origineel" en dus 1e lak. Auto zag er bovengemiddeld goed uit.
Hier wat foto's van "mijn" M140i nadat we elkaar 7 jaar later weer zagen:
Interieur nog netjes!