BMW - XM - Dashboard valt uit, entertainment deel blijft werken.

A6 Red

Startmotor
Wie kan me verder helpen ?

BMW-XM 2025 waarvan de digitale cockpit onder het rijden uitvalt.
Komt na het uitvallen niet meer terug, entertainment gedeelte blijft gewoon werken.
Harde reset via volume knop heeft geen effect.
Scherm werkt weer na opnieuw starten van de wagen na 30 min stilstand.
Laatste keer uitval daarna ook motormanagement lampje aan.

Wat zegt/doet BMW
Na expert onderzoek door digitaal team van BMW die heel de auto doorligt ligt het aan de software.
Motormanagement waarschuwing, idem.. software probleem.
Oplossing, nieuwe software eroverheen.
Heeft de de dealer gedaan, echter na 10 minuten rijden ..... alles weer zwart.

Ochtend van de eerste uitval ook een melding gekregen in verband met "energiemanagement""

Wie heeft dit eerder meegemaakt ?
Wat is de oorzaak ?
Oplossing ?

Dash-1
Dash-2

Ja tuurlijk moeten ze met een oplossing komen maar als iemand het eerder heeft meegemaakt wel zo handig om te weten hoe/wat want voor mijn dealer is het compleet een verrassing

schijnt al jaren een probleem te zijn bij bmw, bij sommige modellen komt het eenmaal voor, bij andere geregeld. Soms werkt een software update, en soms niet. Bij de een hielp een nieuwe accu en bij de ander weer niet. Heb het zelf een keer gehad met een huur x3 in duitsland. Knap naar als je op de snelweg zit

Balen, dit is een gevalle ultra-complexe auto's en schreeuwend tekort aan technisch personeel. Het lijkt erop dat je cockpit vastloopt. Deze gaat dan niet uit als je de auto afsluit. Vandaar die 30 minuten, er is een 'tweede ronde' waarbij een auto overige zaken echt gaat uitzetten. De energiemonitor merkt dit ook.

Heeft zo'n ding nog een startknop? Bij de brandstof BMWs kon je door twee keer op de start/startknop te drukken de cockpit en entertainment direct uitzetten. Probeer dat eens, misschien dat de cockpit dan ook weer sneller tot leven is te wekken.

Het is natuurlijk gewoon een hardwarefout. Er is natuurlijk een 0,001% kans dat een gekke bluetoothverbinding of vreemde verkeersborden in je straat de 'softwarefout' veroorzaken. Maar ik ben 99,99% zeker dat de hardware fouten in het RAM krijgt en daardoor lopen de routines die alle meters/schermen aansturen in je cockpit vast.

Gewoon beleefd maar standvastig een nieuwe cockpit eisen. Softwareupdates waren een leuke eerste en voordelige poging maar nu moeten ze echt aan de bak.

Buitengewoon vervelend als er zoveel geld is betaald en je met dit soort knulligheden zit. Je bent tegenwoordig bij veel autofabrikanten gewoon een proefkonijn geworden. Sterkte!

Hey Red !!! Ik kan je niet helpen helaas, maar leuk teken van leven hier te zien!

Toi toi toi :)
(ik kan niet zeggen "was maar bij Audi gebleven" want daar zijn de nieuwste modellen ook storingsknallers :( - gelukkig zelf met een 'ausgereifte' A8 géén last van)

He Ketellapper

Tijd geleden he ;)
Bentley weg ????

Hoop gebeurt sinds laatste keer dat ik ben ingelogd.
Oude topics foetsie, auto's van bekende leden foetsie, eigen wagenpark flink opgeschud ;)

Keer bakkie doen ?

Back on Topic:

Als goed is morgen The Beast weer rij gereed.
Compleet nieuwe regelunit erin, zou dan opgelost moeten zijn.

He Ketellapper
Bentley weg ????

No way! De Bentley nadert zijn eerste APK alweer. Met vol genoegen!
Binnenkort verhuizen naar zijn nieuwe onderkomen; we zijn dit weekend begonnen met schoonmaken en verhuisdozen. Dan krijgt-ie huisje samen met de A3 van mrs. en de A8 van mij. Alle drie lekker binnen.
Bakkie gezellig, mijn nummer is nooit veranderd dus hoor jou graag :)

He Ketellapper

Tijd geleden he ;)
Bentley weg ????

Oude topics foetsie, auto's van bekende leden foetsie, eigen wagenpark flink opgeschud ;)

Keer bakkie doen ?

Back on Topic:

Helaas …..

Dt was het dus ook niet.
Next … compleet scherm vervangen

Ik werd ook even getriggerd door de username, das lang geleden.

Vwb de XM, geen idee.
Bevalt de auto verder wel? Lees her en der de nodige verhalen dat men de XM erg snel weer weg doet en ook de M5 worden bij bosjes ingeruild.

Opgelost…

Compleet nieuw display en alles werkt weer.
Service was grandioos door BMW Schiedam !

Hoe de XM bevalt ….

Wagen is een nekke draaier, ook door de aanpassingen denk ik

Rijdt bizar goed, zeker met de aangepaste software (1000 Nm koppel) en andere wielen/banden en de eventuris…

Ja is stug geveerd maar dat wist ik en is juist wat ik zoek, had hiervoor een Roma … en een 8 serie …
Dit is een SUV maar toch heel erg sportief en snel.
Plakt op de weg … heb er nu 49k km opzitten en kan alleen maar tevreden zijn.

He Ketellapper

Tijd geleden he ;)
Bentley weg ????

Keer bakkie doen ?

Back on Topic:

Leuk!! Je kwam laatst nog (positief :p) ter sprake in het Forummers van het eerste uur-topic, volgens mij.

Terug
Bovenaan