BMW330 E serie

charles 9340327

Net ingestapt
de splinternieuwe BMW 330 e december 2025 is een geweldige mooie en rijk uitgevoerde auto
Alleen bij 70 kilometer en hoger lijkt het of de wielen niet goed zijn dan wel er verkeerde banden onder de auto zitten
De wielen zijn uitgebalanceerd en de zelfs de cardan as is vervangen bij 2000 kilometer.
BMW stelt volgens de dealer dat dit normaal is. Er zijn inmiddels bij 3 andere auto’s zonder resultaat de cardan assen vervangen ook zonder resultaat.
Het kan niet anders dan dat er in de fabriek wat fout gegaan is en men het niet toe wil geven

Laatst bewerkt door een moderator:
Bij een niet ronde band (hoogteslag, doorzakkend karkas) of een kromme naaf kan je balanceren wat je wilt, de trilling blijft. Daarnaast tussenlager aandrijfas, hardyschijf, kromme aandrijfas? Waar uit zich de trilling? Spiegel (achterkant), Stuur (voorkant), Stoel?

Heb je dit op alle wegen boven de 70 km/u? Dan lijkt mij dit niet normaal. Houdt er wel rekening mee dat wegdek een hoop invloed kan hebben op weggedrag van de auto. Zeker stukken waar veel vrachtwagens rijden kan het wegdek gaan "golven" daar helpt in principe niets tegen inderdaad.

Heb je ook al een onafhankelijke partij of andere dealer laten rijden? Merken passagiers dit ook?

Ik mag geen reclame maken, maar in Soesterberg zit een van klokje rond bekend bedrijf wat veel ervaring heeft met BMW's. Wellicht dat zij een idee hebben? Ik meen me te herinneren dat dit probleem een keer in een YouTube video van ze voorbij kwam.
En kan je beschrijven wat je probleem is? Gaat het trillen? Geluid?

Terug
Bovenaan