Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Intussen 3 maand en 8.000 km ervaring met de EV9.
En ik heb het gevoel dat ik de wagen "in de vingers heb". De buitenafmetingen hebben geen geheimen meer, deze morgen nog betrapte ik mezelf erop dat ik vrijwel op automatische piloot aan 106 km/uur door de Sluiskiltunnel reed - enkel weken geleden was dat nog schoorvoetend en onzeker aan 80/85.
Bovendien zijn de camerabeelden rondom zeer duidelijk en volkomen betrouwbaar: bij twijfel even drukken op de knop en op het grote scherm verschijnen beeld in bovenaanzicht, vooraanzicht, achteraanzicht, zijzicht... kortom alle mogelijke en onmogelijke hulpmiddelen om die gigantische tank perfect tussen de lijnen van een parkeervak te positioneren of zonder risico een smalle doorgang te nemen. Zo wordt autorijden een makkie.
Ook de voordelen van het elektrisch rijden worden inmiddels volop geapprecieerd; rijden met 1 pedaal, volledige stilte en - indien nodig - een enorme boost onder de rechtervoet.
Vorige week nog eens een midweekje Efteling gedaan; ruimte zat om naast veel te veel bagage ook nog een ruime kennel voor de twee hondjes mee te nemen. Het is een eeuwigheid geleden dat ik nog eens zo relaxed een langere afstand gereden heb.
Zelfs het opladen valt mee; met het mooie weer zit de range in de buurt van de 500 km en dit weekend nog haalde een Shell-snellader de 148 kW laadsnelheid; dan ben je echt op een kwartiertje weer met 80% bereik op weg.
De kleinkinderen haasten zich om als eerste de derde zitrij te mogen innemen; en daarvoor hebben we uiteindelijk toch - deels - die tank gekozen...
Kortom, ik ben een gelukkige Kia-rijder!
![]()
Wat dachten ze bij de Efteling….dat de president van de USA met z’n colonne op bezoek kwam?![]()
Zondagnamiddag genoten van een open rit op de landelijke wegen van Zeeland.Met zo een mooi weer zou ik de MX-5 nemen hoor brgDat je de benzinekosten dan zelf moet dragen ipv “the cumpunie”, so be it maar na een kletsnat 2024 (ik heb amper 700 km gereden met de mijne
) is het nu echt Genieten geblazen.
Maar hij is wel errug groot!
Doe mij dan maar de Ioniq 6N.het zustermodel van de EV9, de Ioniq 9 is ook indrukwekkend vind ik.
Daar kun je je kleinkinderen niet in kwijt. Minnetje op de Opa-status.![]()