Bugatti Tourbillon

MCW 41

Petrolhead
cW2m6Uq.png

XBtTCcv.png

y6m9.jpeg

a8p9.jpeg

De opvolger van de Chiron is gelekt. Om 22:00 is de live-onthulling.

Laatst bewerkt:
Ik word er niet warm of koud van...

Afgezien van het feit dat een hypercao sowieso een achterhaald fenomeen is, is dit ontwerp nog minder spannend dan de facelift van een VW.

Tourbouillon, wat een naam…

Zoals gezegd is de auto zelf niet veel aan, maar horloge-achtige IC is heel gaaf(y)

Interresante video met de CEO. Schitterend interieur, zeker die in de video. Exterieur wel mooi maar zag liever wat minder evolutie en de kont is wel erg Mclaren. Techniek en het analoog interieur zijn top.

K9MhKiI.png

Zc8seQz.png

Laatst bewerkt:
Mijn initiële reactie op het exterieur was 'meh', of iets soortgelijks. (mwoah kan het ook geweest zijn). Maar ietsje langer kijken en je ziet dat alles anders is dan bij de Chiron, met name de kont die ik heel gaaf vind (maar ik vind McLaren ook heel gaaf, dat scheelt).

Net zo mooi als de Veyron en Chiron. Dus ik keur 'm goed. Intussen vind ik 'm wel heel erg breed. Ik zou wat dat betreft de voorkeur geven aan een Gordon Murray T50 (of een T33) als ik echt zou moeten kiezen. En dan denk ik aan gebruik binnen Nederland en op Alpenpassen.

Het uitzicht schuin naar voren lijkt me een ramp in deze auto.
Och, alsof je deze auto ooit in het stadsverkeer zal tegenkomen.
OK, dit is vrij cynisch, maar ik kan hier ook echt helemaal niets mee. Het is gewoon een beleggingsobject waar miljoenen (een miljard?) aan ontwikkelingsgeld en -tijd naartoe is gegaan.

Och, alsof je deze auto ooit in het stadsverkeer zal tegenkomen.
OK, dit is vrij cynisch, maar ik kan hier ook echt helemaal niets mee. Het is gewoon een beleggingsobject waar miljoenen (een miljard?) aan ontwikkelingsgeld en -tijd naartoe is gegaan.
Och
De kans dat je er zelf een tegenkomt hangt waarschijnlijk af van of je op de gebruikelijke hotspots voor dit soort auto's bent. Monaco, Dubai, Cannes, London, daar zal ook de Tourbillon ongetwijfeld wel eens gespot gaan worden. Heel praktisch is ie niet natuurlijk maar met zo'n hybride aandrijflijn zou de driveability wel eens prima kunnen zijn. Ik begreep dat de chiron ook eigenlijk heel makkelijk te rijden was voor het soort auto. Dus ik denk dat sommige eigenaren er best mee gaan rijden.

Ik vind de naam vreselijk. Dit is immers een vrij magnifieke auto, geen horloge, maar buiten dat wel weer een heel geslaagde evolutie. Het geluid is ook echt wíld vergeleken bij eerdere nieuwe Bugatti's en dat juich ik toe. Het enige minder tijdloze element lijkt me dat achterlicht met verlicht woordmerk, echt een modegril van nu.

Na ‘Veyron en ‘Chiron’ is deze langere naam even oefenen met mijn steenkolen-Frans, maar de auto is er niet minder om. Heel gaaf!

Ik sla even over. Deze hypercars waren in de jaren 90-00 echt heel bijzonder, Veyron en eigenlijk nog meer daarvoor de Countach, EB110, Testarossa.
Nu en bij dit soort wagens vraag je je al af of een Model S of Taycan niet links voorbij komt.

Daarbij komt nog de influencer/voetballer sfeer die tegenwoordig aan dit soort auto's kleeft. Er zal er vast al één besteld zijn waar iemand zijn huis verkoopt en erin gaat wonen, puur voor de content.

Als laatste de prijzen, je koopt er ook 10 dikke Mercedessen voor en een setje banden is duurder dan een dikke middenklasser.

Er worden er 250 gemaakt en ze kosten va. €3.8 miljoen (NL is immers in EU)...

Terug
Bovenaan