BYD Dolphin 2023 type 12v batterij

Hallo iedereen!

Ik ben nieuw hier, klaar om de sprong te maken naar mijn eerste auto.
Na research ben ik een tweedehands BYD Dolphin (2023) aan het overwegen, maar ik lees dat de Atto 3 uit die periode gevoelig was voor problemen met de 12v batterij. Volgens de dealer heeft de BYD Dolphin uit modeljaar 2025 hier geen last van omdat ze naar een LFP 12v batterij overgestapt zijn, maar dit kon hij niet bevestigen voor het modeljaar 2023.

Nu is mijn vraag: gebruikt de 2023 Dolphin ook een 12v batterij van het type LFP?

^^ vraag aan de verkoper of hij kan bevestigen dat de fabrikant toestaat om de 12V batterij door een LFP versie te vervangen. Als de computer van de 2023 Dolphin daarmee om kan gaan, ben je er toch ook?

Heel veel EV's hebben/hadden last van problemen met de 12V accu. Het type batterij heeft er ook weinig mee te maken denk ik, veelal is het gewoon een software probleem. Vrees dat ze vaak ook wat aan de krappe kant zijn qua capaciteit.

De mazda MX30 had ook een probleem met vroegtijdig ontladen van de 12V accu, dat werd veroorzaakt doordat als de auto uit stond, niet afgesloten was, maar de sleutel wel binnen het bereik van de auto was, dan bleven deze continu met elkaar communiceren en trok zo de accu leeg. Zeker als de accu minder begon te worden, kon dat binnen een paar uur al het geval zijn. Zelf meegemaakt, dat ik zonder problemen naar de winkel kon rijden, 10min later terug kwam en de accu leeg was en ik de auto met geen mogelijkheid meer kon starten.

Terug
Bovenaan