Cadillac CT4(-V)

A

Anoniem

Guest
a557627f-2020-cadillac-ct4-v-and-ct5-v-19.jpg

a5f0c0c2-2020-cadillac-ct4-v-and-ct5-v-20.jpg

2367494b-2020-cadillac-ct4-v-and-ct5-v-1.jpg

fb9dee29-2020-cadillac-ct4-v-and-ct5-v-3.jpg

7d432b23-2020-cadillac-ct4-v-and-ct5-v-2.jpg

92675127-2020-cadillac-ct4-v-and-ct5-v-11.jpg

2d3f1d66-2020-cadillac-ct4-v-and-ct5-v-12.jpg

693a7961-2020-cadillac-ct4-v-and-ct5-v-9.jpg

Alle foto's en info: https://www.netcarshow.com/cadillac/2020-ct4-v/

Apart dat de -V eerder wordt getoond dat de CT4. Men spreekt al een tijdje van een compleet nieuw model maar volgens mij meer een zeer ingrijpende facelift van de ATS(-V). Raampartij is krek eender. Ik vind het er fraai uitzien, vooral interieur. Maar ik kan maar niet wennen aan die nieuwe stijl koplampen en grille van Cadillac. Ik wil die verticale koplampen terug!!

Cadillac-ATS-2013-1024-44.jpg

Cadillac-ATS-2013-1024-9a.jpg

Ik ben vooralsnog niet enthousiast over de nieuwe designrichting van Cadillac. Wordt wel erg druk zo, met bijvoorbeeld de lampen die allerlei kanten opgaan.

Voor wie het allemaal niet meer snapt

CT4: BMW 3 Serie
CT5: BMW 5 Serie
CT6: BMW 7 Serie

XT4: BMW X2
XT5: BMW X3
XT6: BMW X5

Al hebben de Amerikanen soms ook wel moeite om ze in een hokje te plaatsen. Cadillacs zitten vaak een beetje net overal een beetje tussenin. Ze hebben ook nog de XTS wat een soort brave, comfortabele broer is van de CT5, eerder een S90 concurrent en sowieso Lincoln Continental concurrent. De Escalade is meer een concurrent van de Lincoln Navigator, Lexus LX 570 en Infiniti QX80. De BMW X7 en MB GLS zouden dan nog wel kunnen als concurrent

Inderdaad een Golf 6-constructie. Vind hem beter geslaagd dan de CT5 maar het zal in EU niet beter verkocht gaan worden dan de ATS lijkt mij.

Dat lijkt inderdaad een grondige facelift van de ATS. Mooier is 'ie er niet op geworden, maar de auto schijnt wel veel goedkoper te worden.

Overigens is het bepalen van de positionering van de Cadillac-modellen een beetje lastig, volgens diverse automedia moet de CT5 het opnemen tegen de BMW 3-serie, Mercedes-Benz C-klasse, Lexus IS, Audi A4 e.d., dus dan liggen de Audi A3 sedan, Mercedes-Benz A-klasse sedan/CLA, komende BMW 2-serie Gran Coupé en Acura ILX als concurrenten van de CT4 voor de hand. Qua maatvoering is het inderdaad meer CT4 = 3-serie / CT5 = 5-serie, maar volgens mij heeft de Cadillac ATS (en daarmee de CT4) wel een erg krap interieur.

Het is een grondige facelift van de ATS. De nieuwe CT4 is in diverse USA forums inmiddels niet goed ontvangen zoals de hele line up en zeker ook de nieuwe CT5 niet op veel enthousiasme kunnen rekenen in de USA pers en forums..... . Marry Barry maakt er een rommeltje van zo valt te lezen en veel Cadillac fans willen dat GM meer werk van Cadillac gaat maken, een merk dat nog wel goed verkoopt in China. Deze CT4 maakt geen enkele kans tov BMW 3 serie, A4, IS en C klasse en Genisis... .

Het is qua formaat een 3-serie-concurrent, maar de CT4 zou stukken goedkoper worden dan de ATS en daarmee in het vaarwater van een A3/S3 sedan moeten komen. Qua binnenruimte loopt de Cadillac waarschijnlijk ook meer met die modellen in de pas... De CT4 zou vanafprijzen van 33.000-35.000 dollar krijgen, da's 5.000-7.000 dollar minder dan een BMW, 3.500-5.500 minder dan een Lexus IS en 7.000-9.000 minder dan de goedkoopste Genesis G70. Cadillac heeft de doelgroep niet goed aangevoeld, want juist de vanuit Europees perspectief meest indrukwekkende auto's, de achterwielaangedreven rijdeursauto's, scoorden het slecht, terwijl een traditionele sedan als de Cadillac XTS (opgerekte Malibu of oude Insignia), Escalade (waardeloos rijdend bakbeest, is een Chevrolet Tahoe/Suburban met meer bling) en de SRX/XT5 (luxe SUV's op basis van de Chevrolet Equinox) het beste scoorden. Dat Cadillac nu op waar voor je geld (een segment groter rijden voor hetzelfde geld) lijkt in te zetten, past misschien wel erg goed bij de Amerikanen.

Dat laat onverlet dat ik het ontwerp van deze CT4 nogal matig vind. In de basis niet slecht, maar de uitwerking vind ik niet goed. De achterkant oogt onaf en de lichtblokken zijn nogal druk.

De line up slaat in ieder geval in de USA niet aan en het merk heeft niet meer de glans van weleer, geldt wat mij betreft ook voor Lincoln hoewel de line up van SUV's wel erg fraai is maar nieuwe sedans worden zeer gemist, zoals de Town Car etc. Jmmr dat Lincoln en Cadillac geen kans hebben gezien Mercedes en BMW, en zeker ook Lexus competitie te bieden met aansprekende en hoogwaardige modellen. Ford en GM is altijd korte termijn denken en er zit weinig visie achter schijnt want ondanks de hoogconjunctuur doen ze het toch vooral op zijn best redelijk met gevaarlijk veel focus op SUV's en pick-ups. Toyota, Kia en Hyundai vullen met succes de sedan segmenten op die de Amerikanen verlaten.... . Toyota heeft recent nog aangegeven (bron: Leftlanenews.com) het sedan segment niet te verlaten en de belangstelling voor de SUV ook te zien als van voorbijgaande aard.

Toch vreemd dat ze in herhaling blijven vallen. Ook in de jaren 70-80 hadden ze geen benul wat ze moesten en werden ze links en rechts ingehaald door Japanse en Europese merken - ook op de thuismarkt.

2020-cadillac-ct4.jpg

2020-cadillac-ct4.jpg

2020-cadillac-ct4.jpg

2020-cadillac-ct4.jpg

2020-cadillac-ct4.jpg

2020-cadillac-ct4.jpg

2020-cadillac-ct4.jpg

2020-cadillac-ct4.jpg

2020-cadillac-ct4.jpg

Alle foto's: https://www.motor1.com/news/355843/2020-cadillac-ct4-spied-uncovered/

Wouter82 zei:
Toch vreemd dat ze in herhaling blijven vallen. Ook in de jaren 70-80 hadden ze geen benul wat ze moesten en werden ze links en rechts ingehaald door Japanse en Europese merken - ook op de thuismarkt.

Eigenlijk speelt dat probleem min of meer onafgebroken sinds de Amerikaanse consument niet meer vanzelfsprekend een Amerikaanse auto koopt. Met name GM voelt de markt vaak echt slecht aan, zie de flop met die elektrische Cadillac coupe, de momenten dat ze een Amerikaan probeerden te ontwikkelen die ook de Europese markt moesten veroveren maar daar eigenlijk consequent in faalden, compacte auto's die op de thuismarkt de Japanners tegenwicht moesten bieden maar vaak qua kwaliteit en techniek op een tweede plan stonden, etc...

D Elzinga zei:
Wouter82 zei:

Eigenlijk speelt dat probleem min of meer onafgebroken sinds de Amerikaanse consument niet meer vanzelfsprekend een Amerikaanse auto koopt. Met name GM voelt de markt vaak echt slecht aan, zie de flop met die elektrische Cadillac coupe, de momenten dat ze een Amerikaan probeerden te ontwikkelen die ook de Europese markt moesten veroveren maar daar eigenlijk consequent in faalden, compacte auto's die op de thuismarkt de Japanners tegenwicht moesten bieden maar vaak qua kwaliteit en techniek op een tweede plan stonden, etc...

Helaas maar al te waar, ontzettend jammer allemaal van zo'n mooi merk.

ac9fa90e-2020-cadillac-ct4-19.jpg

a946f2bb-2020-cadillac-ct4-12.jpg

7051955c-2020-cadillac-ct4-5.jpg

6f433f26-2020-cadillac-ct4-4.jpg

70ed03a6-2020-cadillac-ct4-9.jpg

15fa1537-2020-cadillac-ct4-21.jpg

33cacf58-2020-cadillac-ct4-22.jpg

7372a1bb-2020-cadillac-ct4-20.jpg

d4e52f7b-2020-cadillac-ct4-1.jpg

f7467f0e-2020-cadillac-ct4-16.jpg

c398f97d-2020-cadillac-ct4-17.jpg

9304df98-2020-cadillac-ct4-2.jpg

0e46afc3-2020-cadillac-ct4-6.jpg

Alle foto's en info: https://www.carscoops.com/2019/09/2020-cadillac-ct4-debuts-with-two-turbo-engines-developing-up-to-309-hp/

Prachtig interieur!

CT4-V & CT5-V Blackwing

2022-cadillac-ct4-v-blackwing-and-ct5-v-blackwing-unwrapped.jpg

Bron: https://www.motor1.com/news/483197/cadillac-ct4v-ct5v-blackwing-final-teaser/

Terug
Bovenaan