CarPlay inbouwen in Tucson 2015?

Bert520

Wegverkenner
Ik heb sinds kort een Tucson uit 2015, heel veel opties alleen geen CarPlay. Ik zou wel heel graag CarPlay willen hebben, ook omdat de handsfree functie met mijn iPhone belabberd is. Nu zie ik dat er verschillende bedrijven zij die een nieuw scherm kunnen inbouwen met CarPlay, DAB+ radio, etc. etc.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het (laten) inbouwen van zo' n after market systeem? Hoe is de radio-ontvangst, en is de stuurbediening nog functioneel?

Je vraag staat in de verkeerde rubriek...

Ik heb recent een Pioneer radio met Carplay, DAB enz in de Kia rio van mijn vriendin ingebouwd

Het ding werkt goed, maar DAB ontvangt is slecht met een raamantenne.
Als jouw auto nu geen DAB antenne heeft zal dat waarschijnlijk ook bij jou niet super werken.

De stuurbediening is via een externe interface volledig bruikbaar.

Het beeld van die Pioneer is wel heel flets. Had wel beter verwacht van dit merk.

Het ligt er ook helemaal welk systeem ze gaan inbouwen, zijn vele aanbieders van merken en soorten

sommigen zijn beter geïntegreerd dan andere, de 1 wat betere kwaliteit dan de andere.

Je vraag moet dus zijn aan zo'n bedrijf die dat er potentieel in gaat zetten; ik ben op zoek naar zo'n systeem waarbij de radio-ontvangst goed is en de stuurbediening nog gewoon werkt.

Er is een hoop Chinese meuk en er zijn een paar gerenommeerde merken (Pioneer, Alpine, JVC etc). Het prijsverschil is fors en de kwaliteit ook!

Precies, de goedkope meuk.... Voor m''n vorige auto was ik alleen voor het montageframepje al iets van € 300 kwijt, het toestel iets van € 1.200 en de inbouw iets van € 400,- Maar wel topontvangst op DAB+

Precies, de goedkope meuk.... Voor m''n vorige auto was ik alleen voor het montageframepje al iets van € 300 kwijt, het toestel iets van € 1.200 en de inbouw iets van € 400,- Maar wel topontvangst op DAB+

volgens mij is Dynavin een Duits merk, ik ben alleen niet overtuigd van de aanbieder.

Dit is gewoon zo'n Chinees ding dat ze voor bijna alle merken passend maken met een raampje.

Op AliExpress vind je exact zo'n scherm dat nooit echt mooi integreert met het dashboard.

Ook is de software niet echt mooi en toont bijvoorbeeld een willekeurige auto in plaats van een afbeelding van jouw Hyundai.
Hoeft niet erg te zijn, maar ziet er daardoor wat goedkoop uit vind ik.

Die Pioneer is overigens grafisch ook geen topper

Veel goedkoper en waarschijnlijk gewoon hetzelfde als jouw "Duitse" radio.
Duidelijk, ik durf het alleen niet aan om dat zelf in te gaan bouwen, ben bang dat op veel problemen gaat stuiten.
Je zegt da de pioneer grafisch ook geen topper is, maar welk merk is dan volgens jou wel top?

Terug
Bovenaan