Ceramic Wax vraag

Han 3393647

Startmotor
Goedemorgen,

Volgende week wordt mijn auto, Toyota Yairs 1.3 uit 2008, Gepolijst bij een professioneel bedrijf. Ik wil zelf een laagje wax aanbrengen.
Nu heb ik het volgende gekocht bij een auto onderdelen bedrijf: Gecko Ceramix Wax.
Op de fles staat: Spray on - Wipe off.
Maar..... Soms zie ik filmpjes, dat men dit in een rechte baan doet?

Heeft iemand ervaring met dit spul?

Gr. han

Rechte banen voorkomen swirls, cirkelende krassen. Met een schone auto en doek zou dat niet zo'n punt moeten zijn, maar ook makkelijk te doen.

Echt tof dat iemand dit doet bij een relatief oude / minder dure auto, want goedkoop is dat laten polijsten niet; hopelijk knapt hij ervan op en fonkelt ie nadien weer als een spiegel (y)

Dank je wel. Heb er totaal geen ervaring mee.
Het is een vrij simpele quickwax. Mag ook op glas, de zon is nooit je vriend met waxen, voor de rest kan je eigenlijk weinig mis doen. (Behalve ouderwetse turtlewax in allerlei naadjes en kiertjes wrijven! rotspul!)

Quick/spray/easy wax houdt meestal niet zo lang. Je gebruikt het bijvoorbeeld elke paar weken. Ik deed bijvoorbeeld elke wasbeurt in een minuut of 5-10 wat horizontale panelen en achter de wielen (daar blijft veel vuil liggen of spat modder op). Voor het echte werk kan je dan bijvoorbeeld een pastawax nemen, dan ben je niet zomaar in een uurtje klaar. Ik deed het dan ook wel volgens een rotatieschema. Bumpers de ene week, deuren de andere week, kap & klep, enzovoorts. Na anderhalve maand ben je dan weer helemaal rond. En met de quickspray houdt je het een beetje bij. Je voelt vanzelf wanneer het niet zo glad meer aanvoelt of wanneer er modder, insecten en vogelkak op zitten natuurlijk.

Het klinkt bewerkelijk maar in plaats van elke maand een half uur vuil schrobben blijft de auto veel schoner, na 10 minuten is hij afgespoelt/gesponst en blinkt weer, 10 minuutjes wat waxen en je auto staat er altijd tiptop bij.

Iedereen bedankt voor de mooie suggesties. De prijs is 250Euro en wordt gedaan door een bedrijfje in mijn dorp. Hij polijst de boel,incl koplampen en hersteld kleine beschadigingen.
De auto is van mijn overleden moeder geweest en ik heb hem, met overleg met mijn zusje, overgenomen. Gezien de weinige km wat de auto had gemaakt, vond ik het een goede optie. Mijn oude Swift uit 2005 had bijna 2 ton gelopen

Ok. Kleine up-date.

Auto terug en er is heel mooi werk afgeleverd. De koplampen heeft hij ook mee gepolijst en zelf heb ik ze afgeplakt en in de 2K blanke lak gezet. Nu zelf de auto in de ceramic wax zetten.... De prijs was 250 E.

Meestal brengt een professioneel bedrijf na het polijsten ook een wax of coating aan. Weet je zeker dat dat professionele bedrijf dat niet heeft gedaan?

Terug
Bovenaan