Chinese Autos verzekeren

A

Anoniem

Guest
Nu beginnen de grote problemen betreffende Chinese Autos: in Nederland kan je bij verschillende verzekeraars bijna geen Chinese auto meer verzekeren, een paar uitzonderingen waar je alleen nog een WA verzekering kan afsluiten! Ook in Engeland doet zich het zelfde probleem voor! En de premies zijn zeer hoog! De reden: diverse onderdelen zijn met geluk pas over vele maanden leverbaar en zijn dan belachelijk duur! Heb je dus een kleine schade,bijv. Koplamp en bumper in elkaar,mag je dus niet meer de weg op,en kun je de auto misschien maanden niet meer gebruiken!! Want de Chinezen snappen ons systeem niet,want in China gooien ze de Autos met vrijwel weinig schade gewoon weg en kopen een nieuwe! Want daar kosten de nieuwe Autos bijna niets! Ben benieuwd in de toekomst!

Wat probeer je nu met dit topic te bereiken en wat is nu precies je vraag.
Of herhaal je gewoon een artikel wat de laatste dagen in de pers is verschenen en overdrijf je dat zwaar.
Want ik heb nergens gelezen dat Chinese auto's bijna nergens meer te verzekeren zijn, hoogstens een beetje moeilijker.
En dat Chinezen gewoon de auto weggooien bij vrijwel weinig schade heb ik nog nooit gehoord, heb je daar een link van?

"Verzekeraar Univé trekt aan de bel na een analyse van de herstelvoorzieningen rondom deze nieuwe merken. De waarschuwing is helder: het gebrek aan een volwassen dealer- en onderdelennetwerk leidt tot extreem lange wachttijden (en dus lang niet rijden in je eigen auto) en torenhoge schadelasten."

In dit kader misschien wel leuk de website van Unive zelf even te lezen.

infographic-3-buitenlandse-auto-verzekerbaarheid.svg

Edit: het gaat dus niet alleen om Chinese merken. VinFast komt uit Vietnam.

Hen net op zowel Pricewise als op Independer gekeken voor premies van de volgende auto's:
BYD Dolphin Dmi met een catwaarde can 28.000 euro. 20.000 km per jaar voor iemand met 18 schadevrije jaren. Leeftijd tussen 50 en 60 en woonachtig in Almere. Premie voor een WA vol.casco komt uit op nog geen 47 euro per maand.
Leapmotor B05. Zelfde berekening. Ook mog onder de 50beuro per maand. Dat us dus zeker niet exorbitant hoog.

Heb je zelf ervaren dat je je Chinese auto niet meer kan verzekeren?

En hoezo kosten ze in China bijna niks? Kun je dat uitleggen?
Als je de prijzen van Chinese Autos in China bekijkt: ze beginnen bij omgerekend 3000.- euro,dan begrijp je het probleem: niet meer repareren maar weggooien en een nieuwe kopen! Let maar op, dit is pas het begin van Chinese Autos in Europa, wat problemen gaat opleveren!

Wat probeer je nu met dit topic te bereiken en wat is nu precies je vraag.
Of herhaal je gewoon een artikel wat de laatste dagen in de pers is verschenen en overdrijf je dat zwaar.
Want ik heb nergens gelezen dat Chinese auto's bijna nergens meer te verzekeren zijn, hoogstens een beetje moeilijker.
En dat Chinezen gewoon de auto weggooien bij vrijwel weinig schade heb ik nog nooit gehoord, heb je daar een link van?
Rapido, hier in Engeland zijn/waren de bestverkochte Autos jaecoo en Omoda omdat alles erop en eraan zit en de prijzen belachelijk laag zijn! Dus daar trappen de Engelsen erin! Omdat de verzekeringspremie s ineens vermeervoudigt worden,is momenteel de verkoop van deze en andere Chinese Autos,bijv. MG, compleet ingestort en als je nu een nieuwe wilt kopen krijg je immens hoge kortingen! Dus het Chinese probleem lost zich in de toekomst vanzelf op!

Vind het wel een goed argument van je: Koop meer Chinese en Vietnamese auto's, want dan kunnen die ook verzekerd worden en wij goedkoop rijden! Werk je voor Univé?

"Verzekeraar Univé trekt aan de bel na een analyse van de herstelvoorzieningen rondom deze nieuwe merken. De waarschuwing is helder: het gebrek aan een volwassen dealer- en onderdelennetwerk leidt tot extreem lange wachttijden (en dus lang niet rijden in je eigen auto) en torenhoge schadelasten."

Ik heb een Leapmotor. Staat ook op het lijstje van univé maar het merk zit gewoon bij Stellantis. Dus Univé spreekt zichzelf nogal tegen en komt met een ondoordacht en wazig statement. Wat vooral iets over Univé zegt, wegblijven bij die toko...

Dit probleem wordt groter gemaakt dan het is. De Chinese autoindustrie heeft een uitgewerkt plan en nu zie je een paar aanloopproblemen. Als ze willen kunnen ze onderdelen nu op het vliegtuig zetten en kunnen overmorgen reparaties worden gedaan. Het probleem zit denk ik eerder bij de importeurs dan bij de fabrikanten.

Ik heb het elders al aangegeven; er staan zowel merken op de lijst die vrijwel geen magazijn hebben als ook merken met een BeNeLux eigen distributie centrum voor onderdelen. Zelfs EU merken hebben lang niet altijd een distributiecentrum zo dichtbij.

Het lijkt er meer om te gaan dat de standaard goedkope schadeherstelbedrijven waar Unive specifiek zaken mee doet, zelf niet wegwijs zijn met de nieuwere merken. Een kennis tekort bij een specifieke reeks uitvoerders opvoeren als een heel persbericht.

Er zit een heel kleine bron van waarheid in. Ja, het is even wat leren bij elk nieuw merk. En ja, qua diagnose apparatuur ook - maar dat laatste is opgelost met een EU wet die in stappen van kracht wordt (ging ik Juni in). EU merken hebben die wet geprobeerd tegen te werken om zo hun eigen dealer en schade netwerken te kunnen blijven promoten.

Rapido, hier in Engeland zijn/waren de bestverkochte Autos jaecoo en Omoda omdat alles erop en eraan zit en de prijzen belachelijk laag zijn! Dus daar trappen de Engelsen erin! Omdat de verzekeringspremie s ineens vermeervoudigt worden,is momenteel de verkoop van deze en andere Chinese Autos,bijv. MG, compleet ingestort en als je nu een nieuwe wilt kopen krijg je immens hoge kortingen! Dus het Chinese probleem lost zich in de toekomst vanzelf op!
Even los van de inhoud:
Je hebt nu werkelijk achter iedere zin die je schrijft in dit topic een uitroepteken gezet. Dat komt over alsof je vreselijk boos of opgewonden bent en dat maakt het niet prettig om je teksten te lezen. Dus mijn advies; roep uit, maar roep met mate!

Even los van de inhoud:
Je hebt nu werkelijk achter iedere zin die je schrijft in dit topic een uitroepteken gezet. Dat komt over alsof je vreselijk boos of opgewonden bent en dat maakt het niet prettig om je teksten te lezen. Dus mijn advies; roep uit, maar roep met mate!
Net hoe je er tegenaan kijkt. Misschien is het enthousiasme.

Terug
Bovenaan