Chrysler Sebring cabriolet 2000 & Range Rover

een grote auto voor weinig.....
de advertentie was, te koop mooie chrysler cabriolet bij 2000 bieden vanaf 850, geen apk heeft kapotte katalysator.
nu wouden we weer een cabriolet om te gaan genieten met mooi weer en het dak er af, lekker touren en ergens een terrasje pakken... heerlijk genieten van niks!

dus ik kijken op marktplaats, we hebben al diverse saab cabrio's gehad, even een jaartje of wat in rijden, aanschaf kosten zijn vrij laag en tegen de tijd dat er veel kosten aan komen weg er mee.

dus ook nu eerst weer bij saab kijken, vanaf een honderd of 9 koop je al saab cabrio, en ja altijd is er wel wat maar dat mag de pret niet drukken aangezien ik veel zelf sleutel kost het mij in iedergeval niet de garage kosten voor reparatie of onderhoud.

en tijden scrollen kwam ik de chrysler tegen die mij toch wel intrigeert!

berichtje over en weer om meer van de auto aan de weet te komen en na een paar dagen wikken en wegen een bod gedaan van 500€!

na over en weer zijn we op 550€ gekomen en een deal gemaakt, na afspreken de data gezet en ik op die bewuste dag een autoambulance gehuurd 50€ tank vol en hop naar vinkenveen om de auto op te halen.

had al ongeveer 1 1/2 jaar stil gestaan en dus ook geen APK kocht ik dus op de gok een middel grote cabriolet met V6 motor, de auto starte gewoon met by-pas knop ( geen remote aanwezig) en gewoon op de auto ambulance gereden, thuis er weer af gereden en even een rondje rond huis

3 dagen later ; voor keuring APK

kenteken verlichting ( werkt niet )
mist achterlicht ( werkt niet)
CO + lambda veelte hoog
remleidingen roestig
rem LV-RA vast
TV fuseehoes stuk

nou dat viel mijn reuze mee

vandaag spullen besteld die ik morgen kan ophalen dus het wordt vervolgd!

weet iemand toevallig nog een werkplaats reparatie boek te koop !

ik zie graag je berichtje!

Laatst bewerkt door een moderator:
550€ voor een rijdende cabrio? Jij ben de spekkoper van de week, hopelijk een zonovergoten zomer rustig cruisen met je Chrysler!

ik heb de remmen voor en achter klaar, de bougies.... de voorste 3 was een makkie en de achterste 3 namen "even" meer tijd!
twas makkelijker geweest als ze er een 6 cilinder lijn motortje in hadden gezet inplaats van een V6 dwars de kap naar beneden en gelijk maar flink WD40 op de scharnier punten , het kraakte en piepte met open en dicht maken, de groene aanslag van de rubbers gepoetst en het mos van het dak geklopt, volgende week voor de keuring en dan zien hoe het gaat, de radio is wel aan maar geen geluid zal die ook maar even achter bekijken waar de muziek is gebleven

Rare opmerking Reduce, Dit kan een import zijn in de tussenfase dat er bij het Chryslerconcern onder diverse labels auto's werden geleverd en net tussen modeljaren zit. Dan zit er bij de RDW wel eens iemand die een tikfoutje maakt of zit te slapen en hoppa, je hebt zomaar een nieuw merk auto. Hier in Europa was het een Stratus in 2000, maar na de zomervakantie van 2000 werd het een Sebring (iets ander frontje, technisch van een 2.5 Mitsubishi motor naar een 2.7 Chrysler motor). Doe Ank de groeten!

Wat heeft RDW nou te maken met een schrijffoutje van een forummer? Ook je Stratus/Sebring-verhaal heeft er niks mee te maken want hij bedoelde duidelijk de Sebring.

nou, het lukt mij niet om hierzo foto's er op te zetten, maar het is vandaag wel voor elkaar dat ik de APK er op kreeg en we hebben vandaag ook al heerlijk met de kap naar beneden rondgereden in het mooie zonnetje, s'avonds met de kachel aan terug gereden, het was genieten!

ik wil ze wel naar jou sturen zodat jij ze misschien kan plaatsen, ik bak er niks van !

beste mensen, het mooie weer is alweer enige dagen gaande en we genieten als vanouds van onze Chrysler cabriolet die we 19-03- 2025 gekocht hadden voor 550 euro, het verhaal van de auto was dat de vorige eigenaar de auto niet meer door de keuring kreeg vanwege te hoog CO2 en dat het vermoedelijk aan de katalysator lag en die is in Nederland niet verkrijgbaar dus die moest uit USA komen.
ik heb hem op de gok gekocht en keuring klaar gemaakt, totale kosten inclusief aanschaf auto trailer huur en uiteindelijke keuring was 950 euro! klaar
vandaag weer een jaartje verder en voor de keuring a 50 euro en zonder gebreken en aantekeningen door de keuring !
Dus dat wordt weer een jaartje genieten met mooie dagen toples rijden, heerlijk, veel plezier voor weinig geld!

ik denk er over om de aut te laten wrappen....;we gaan even een kek kleurtje uitzoeken !

zo beste auto liefhebbers, vandaag mijn tweede L322 opgehaald, eerst met de trein naar Oss en met de auto weer terug......gekocht voor 1500 euro en prima terug weg zonder problemen!
ik had hem voor de sloop gekocht maar ik blijf in deze rijden en sloop de andere
prachtige lompe auto voor weinig geld, niemand die zo een probleem auto wil rijden en dan ook beide op grijs kenteken
ik heb nog een paar sleutel dagen voor de boeg maar ik heb er zin in!

ik hou jullie op de hoogte

leuk toch? voor dat geld kun je tegenwoording bijna geen avondje meer uit.
Ik had een L320, met veel standaard problemen, maar al met al minder problemen dan met mn velar nu.

nou de L322 valt reuze mee, goedkoop aankoop betekend altijd dat er iets aan de auto mankeert, en dus ook bij deze auto, klassiek bekend verschijnsel is maller met de automaat.....en als je geluk hebt....dan kan je met een wondermiddeltje het vervangen nog even uitstellen, dat wonder flesje is DR Tranny, een vloeistof die je in de transmissie ban giet en die maakt de bak van binnen schoon ( iets dergelijks ) na een paar honderd km haal je een paar lt vloeistof er uit en vul je weer bij met nieuwe vloeistof, het is dus GEEN komplete transmissie spoelen maar een zeg maar halve spoeling. complete spoeling kost plusminus 400 euro en dit koste 85, resultaat, de auto rijd als een beer, bij 75 een lichte trilling en bij 80 weg en gewoon heerlijk zoeven over de auto weg ! 120 geweldige kruis snelheid en zalig comfortabel rijden....voor weinig geld, op grijs kenteken is het goed te doen met 230 euro per kwartaal tegenover geel kenteken bijna 975 euro per kwartaal !
ben 1 dag bezig geweest om preventief alle electronica bij langs te lopen en units door te verbinden:uit te schakelen, satelliet unit verwijderen, tv unit verwijderen, CD wisselaar verwijderen, wat een hoeveelheid onzin men in een auto propt om de eigenaar een goed gevoel te geven als die zo'n auto aanschaft nieuw van meer als 100.000 euro toentertijd , van de 17 ! binnen licht punten heb ik er 15 !!! waarvan 6 halogeen lampjes, verwijderd en van de buiten kant heb ik de bocht verlichting uitgeschakeld en daarmee dus ook gelijk het grootset probleem van deze auto getekkeld batterij drain !
en nu, na een week de auto op de oprit niet gebruikt, deur met de sleutel open, instappen en op contact en gewoon starten;) ! ik ga de auto inladen en vandaag de eerste lange rit van Groningen naar Parijs, ik hou jullie op de hoogte

Is het dan niet heel donker in de auto, of valt het mee? Maar verder slim. Als je daarmee defecten of problemen kunt voorkomen die eigenlijk onnodig zijn, waarom dan niet doen? (y)

Terug
Bovenaan