Citroën C5 Aircross

Marleen

Asfaltkampioen
Over een paar maanden zal de Citroën C5 Aircross het stokje doorgeven aan een hele nieuwe generatie die net als de Peugeot 3008 en Opel Gransland op het nieuwe STLA Medium-platform zal staan.

461941759_1061443362652286_8831467526968857330_n.jpg

462132673_1061443259318963_8736072191862945908_n.jpg

462016137_1061443229318966_5387894178751375715_n.jpg

461921589_1061443459318943_3142639969778227550_n.jpg

461863294_1061443245985631_2373312559567165384_n.jpg

(Bron: lenouvelautomobiliste.fr)

Waarom iets camoufleren wat straks toch weer hetzelfde eruit ziet als de rest? Je ziet het ook in de reclames, die gaan bijna allemaal over rijbereik en infotainment en het uiterlijk durven ze niet meer over te beginnen.

Beetje off-topic misschien, maar vooral benieuwd of Citroën op dit platform ook nog een hatchback of fastback zal uitbrengen, in weerwil van eerdere berichten dat de C5X geen opvolger zou krijgen. :unsure:

De Aircross modellen hebben me persoonlijk nooit zo kunnen bekoren, hoewel de nieuwe C3-AirCross de uitzondering op de regel lijkt te zullen worden. Dus wie weet staat de nieuwe huisstijl de C5-AC ook veel beter ... :)

Laatst bewerkt:
Waarom iets camoufleren wat straks toch weer hetzelfde eruit ziet als de rest? Je ziet het ook in de reclames, die gaan bijna allemaal over rijbereik en infotainment en het uiterlijk durven ze niet meer over te beginnen.
Waar is dat commentaar op gebaseerd? Als Stellantis één ding voor heeft op de Volkswagengroep bv. is het net dat de SUVs er allemaal erg onderscheidend uitzien.

Ben benieuwd wat Citroën er van gemaakt heeft, de verhoudingen zien er alvast goed uit.
Opvallend dat de Grandland met een 82 kWh accu komt, benieuwd of die ook voor de Citroën leverbaar wordt en ook Peugeot?

En handgrepen en raamstijlen ;) Verder vrijwel identiek idd. Ziet er dus uit als een Peugeot met rare achterlampen.

citroe68.jpg

Laatst bewerkt:
Aparte achterlichten maar dat is dan ook het enige bijzondere wat ik er in zie. Verder nogal een onsamenhangend en vooral anoniem geheel. Jammer, want de afgeloste C5 Aircross vind ik (zeker vóór de facelift) een sterk ontwerp.

Ik ben vooral benieuwd of deze (net als zijn voorganger) drie stoelen op de tweede rij krijgt. Bij platformgenoot Peugeot 5008 zijn die gesneuveld helaas.

Heeft het ontbreken van 3 stoelen op de tweede rij bij de 5008 niet te maken met de instap naar de derde rij?

Hoewel, ze zeggen toch 7 zitter? Dan zijn er toch drie op de tweede rij?

Heeft het ontbreken van 3 stoelen op de tweede rij bij de 5008 niet te maken met de instap naar de derde rij?

Hoewel, ze zeggen toch 7 zitter? Dan zijn er toch drie op de tweede rij?

J.ko (en 929) doelt waarschijnlijk letterlijk op drie afzonderlijke stoelen, zoals jaren geleden bij MPV's zoals de oer-Espace en vele daarna gebruikelijk was. Dus niet op drie zitplaatsen op één enkele (al dan niet deelbare) achterbank.

Bij een enkele bank is de middelste zitplaats vaak geen volwaardige, en drie afzonderlijke stoelen bieden ook meer flexibiliteit.

Dat inderdaad. We hebben laatst op het Salon eens gekeken, maar personenauto's met drie gelijkwaardige zitplaatsen op rij 2 zijn er niet meer. De Renault Scénic zat middenachter het best (beter dan de Espace gek genoeg), maar is evengoed een achteruitgang in vergelijking met onze 2010 Toyota Verso. De uitgaande C5 Aircross is een van de laatste auto's met drie stoelen. Ik vrees voor de nieuwe wat dat betreft.

Het is tegenwoordig wel allemaal zo doorsnee. Het lijkt erg op de Peugeot of Toyota RAV met die hoekige kunststof wielkasten. Het is dat er een Citroen logo op zit anders zou het ook gewoon een ander merk kunnen zijn. Citroen is helaas niet meer onderscheidend zoals vroeger.

Ik wou eigenlijk aantonen dat de meeste SUV's wel inwisselbaar zijn.
Onderscheidend zijn, is tegenwoordig een nadeel. Wie koopt er nog opvallende en excentrieke auto's?

Huidige C5 Aircross voor de facelift..
Ben ik wel met je eens. De huidige is meer Citroen waardig. De nieuwe C5 Aircross die gaat komen is veel meer inwisselbaar en je ziet veel meer verwantschap met Stellantis modellen als Opel en Peugeot. Maar misschien is de prijs heel scherp wat enigszins kan compenseren.

Ik zie daar geen Peugeot in. Een Grandland misschien als ik mijn bril afzet.
Of ie mooi is? Nee, maar dat is geen enkele SUV. En toch koopt iedereen er een. En omdat Citroëns scherp geprijsd zijn, gaan we deze veel zien.

Ik zie daar geen Peugeot in. Een Grandland misschien als ik mijn bril afzet.

Toen ik de Grandland irl zag dacht ik eerst dat het een Peugeot 5008 was.. de neus van deze nieuwe C5 Aircross heeft beetje dezelfde boze look en zwart plastic stukken op de voorbumper zoals bij de vorige 3008 facelift. Wat is er typisch Citroën aan de zijkant..?

Nee, maar dat is geen enkele SUV.

CX-3, Puma, Mokka, CX-30, CX-50, GV70, RR Sport, Velar, Stelvio, CX-9, CX-90, XC60, XC90 etc etc

En omdat Citroëns scherp geprijsd zijn, gaan we deze veel zien.

:ROFLMAO:

Zag de foto's eergisteren per toeval op een Slowaakse site. Of Sloveense, whatever. Daar reed hij blijkbaar voor het eerst zonder camouflage rond. PR opnames. Dat opmerkelijke styling details ontbreken lijkt mij begrijpelijk - het zou de honderdduizenden eerdere C5 AC rijders kunnen tegenstaan. Zo 'bland' en spanningsloos als de flanken van de Grandland wordt het hopelijk niet.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan