Citroën ELO Concept

MCW 41

Petrolhead
Citroen-ELO-Concept-1-copy-scaled.webp

Citroen-ELO-Concept-2-copy-scaled.webp

Citroen-ELO-Concept-3-copy-scaled.webp

Citroen-ELO-Concept-30.webp

Citroen-ELO-Concept-6.webp

Citroen-ELO-Concept-22.webp

Citroen-ELO-Concept-14.webp

Citroen-ELO-Concept-18.webp

Citroen-ELO-Concept-21.webp

Citroen-ELO-Concept-20.webp

• ELO concept revives quirky minivan style with fresh intent.
  • Cabin seats six with flexible layouts and a bold orange theme.
  • Designers call it a lab for clever, fun, and practical ideas.

Doet mij denken aan conceptcars uit de jaren 80, best leuk. Die blok-achterlichten lijken wel erg op die van die Dacia-concept.

Wat een geinig ding! Wat lastig bij parkeerplaatsen met een slagboom, die stoel centraal voorin. En het rijdt natuurlijk ook anders als je zo zit. Maar wat zou het tof zijn als Citroën zoiets op de markt brengt.

Het is dan ook maar een concept car he ;) Ik vind hem leuk! Gewoon weer een MPV-achtige met allerlei handigheidjes. De koplampen passen nu eindelijk mooi bij het nieuwe logo. Alleen die uitstekende LEDjes vind ik niks, ook niet op hun huidige modellen.

die rare uitsteeksels aan de zijkanten lijken me in geval van een aanrijding niet erg veilig voor voetgangers en fietsers...

Ik loop fel achter : een concept van Citroën pas ontdekken na een maand :oops:
Meer dan het huidige gamma wel een wagen in lijn met het verleden van Citroën.
Ik herken de geest van de Ami One, (niet noodzakelijk de vorm wel de aanpak van) de Aircross concept, de Karin, de C-Crosser.
Leuk dat een fabrikant zich uitleeft met een MPV in plaats van de zoveelste SUV.
Die petanqueballen: schitterend idee!

Ik las deze ochtend dat deze Elo als basis zou dienen voor een nieuw Citroën model, maar ook als basis voor een Fiat Multipla in 2030 (cfr uitspraken ceo Olivier François in een interview op het autosalon)

Interessant om te lezen dat de ELO als basis zou dienen voor een nieuw Citroën-model en zelfs voor een Fiat Multipla richting 2030. Als ze de modulariteit en het echte MPV-gevoel meenemen, zou dat hier een verademing zijn tussen al die SUV’s. De opvallende zij-uitsteeksels en losse LED-elementen mogen wat mij betreft wel netter en veiliger worden uitgewerkt. Verder passen de koplampen eindelijk goed bij het nieuwe logo en het geheel ademt weer die typische Citroën-speelsheid.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan