Configuratie Volkswagen ID.3 NEO

Mijn favoriet

Kilometervreter
Als ik nu moet wisselen van auto
Dan staat de Volkswagen ID.3 NEO in het lijstje kanshebbers

Dan zal hij er zo uit gaan kunnen gaan zien

Mijn configuratie.

De neus is mooiere geworden ten opzichte van de oude.

Hoop eigenlijk dat de rijbeleving verbeterd is.

Voorbeeld foto's
0-10b1eed091dece52eacd2ad0e2131e85.jpg

0-d8a9dc8e6292fb7a2fe81a2ccd4c3257.jpg

0-e5c5f8c319144a5b83d48ba504c8b93d.jpg

0-56832342b6f2b6c75b2cc068d3af4986.jpg

Laatst bewerkt:
Ik kom op deze configuratie uit.

Ga op een id3 geen extra geld uitgeven aan een kleur of velgen. 400km WLTP is zat, met een id3 ga je toch niet op vakantie. alleen het comfortpakket want stoelverwarming is wel heel fijn.

Liefst nog een voorraaddeal erbij en dan <30k wegrijden. 40+ voor een ID3 voelt gewoon als veel teveel geld.

Ik heb het instapmodel van de ID3 Neo met het instapmodel van de Golf vergeleken. Er is eigenlijk geen reden meer om nog een Golf te kopen. Of je moet echt in de middel of nowhere wonen waar geen elektriciteit is maar wel een benzinepomp.

met een id3 ga je toch niet op vakantie
Hoezo niet? Plek zat, de ruimte van een nette C-segment hatchback. Oftewel, het type auto waar ik bijkans heel Europa mee gezien heb. Nu ik een zoontje heb gaat er wel meer meuk mee dan vroeger, maar als ik eerlijk ben is een groot deel daarvan "omdat het kan" (600 liter kofferruimte in de Octavia). Een auto als de Id3 zou gewoon absoluut toereikend moeten zijn.

En als je wat extra spendeert heb je dik 600km actieradius WLTP.

Ik zou m zo configureren:
- Life
- 79 kWh accu
- Dark Olivine Green
- Interieur Style pakket:
  • ergoActive elektrisch verstelbare voorstoelen met geheugenfunctie en verstelbare dijbeensteun
  • Lendensteunen voor elektrisch verstelbaar
  • Voorstoelen met massageprogramma's
- Warmtepomp (die hoort gewoon standaard te zijn, VW)
- Harman Kardon-audio:
  • 8+1 luidsprekers, 480 Watt vermogen, 12-kanaals versterker, subwoofer
€ 46.450, dus niet helemaal te geef...

Linkje

(ps mijn pc is geblokkeerd voor imgbb en soortgelijke sites, vandaar dat ik geen plaatjes heb)

€13.000 euro verschil. Voor 46k koop je bijna een Skoda peaq (49k). Het is een ID3.. die kan geen ton guldens kosten. :alien:

€13.000 euro verschil. Voor 46k koop je bijna een Skoda peaq (49k). Het is een ID3.. die kan geen ton guldens kosten. :alien:
Als je de ruimte van de Skoda Peaq niet nodig heb.

De ID.3 NEO is iets duurder dan dat ik in september 2024 uitgaf aan mijn Mini Cooper C Favoured Trim.

Kennelijk wel. Het idee van dit topic is volgens mij hoe je -hypothetisch- een auto zou samenstellen. In praktijk zou ik waarschijnlijk ook voor iets ruimers shoppen. Maar een Peaq van 50k (49.990 euro) is natuurlijk qua uitrusting en batterijcapaciteit (60 kWh, 440 km range) totaal niet gelijkwaardig. Echter als het aantal (kubieke) meters auto per euro het enige is wat telt...

Terug
Bovenaan