Cupra Raval

Rutger DC

Asfaltkampioen
Dit is de eerste spionagefoto van Cupra's elektrische B-segment hatchback, ofwel formaat Seat Ibiza. De Cupra Raval neemt het vanaf volgend jaar op tegen de Renault 5/Alpine A290, Nissan Micra, Mini Cooper SE, Lancia Ypsilon, Opel Corsa, Peugeot 208 en Volkswagen ID.2.

spyshot-cupra-raval-2024-01.jpg

Qua contouren en de raamomlijsting die deels zichtbaar zijn, vind ik het een beetje lijken op een VW Polo. Dat bedoel ik positief.

Hij zal wel heel wat braver worden dan die impressie, afgaande op de proporties van de gesnapte prototypes.

De vouw boven de achterlichten is wel heftig, maar het resultaat bevalt me wel. Op die impressie leek het wel een Aygo X, maar zo ziet ie er wel beter uit. Het lijkt mij wel wat!

Best een leuk ding eigenlijk. Al oogt ie rustiger door de stickers doordat de schreeuwerige grille nu niet opvalt en de zwarte randen zijn aangedikt.

Dat saaie komt natuurlijk door de camouflage. Je ziet al goed dat ie scherpe koplampen krijgt en een behoorlijk aangezette voorbumper.

Ben heel benieuwd. Volgend jaar 'moet' mijn Ibiza vervangen worden voor een nieuwe leasewagen. Door de strengere eisen zal het een elektrische of hybride moeten worden, hoop dat deze binnen het budget gaat passen!

Zo te zien ook hier weer een hoop onnodig zwart plastic in de neus. Is dit het nieuwe design van VAG? Mooi is het niet!

new-cupra-raval-camouflage-car.png

De verschillende uitrustingen zijn al te vinden en de plekken waar de persfoto's komen. Lijkt me dat de auto snel officieel zal zijn.

Waar blijft die auto. Is al toe aan een facelift als ie op de markt komt zo lang geleden deze is aangekondigd.

De Cupra Born en de Ibiza facelift duurden ook al zo lang.
Van de Born is toch ook al een facelift getoond bedenk ik me nu? Dat is al meer dan een jaar terug.

Even informeren bij de Cupra dealer is toch niet zo moeilijk? In maart wordt ‘ie onthuld en vanaf mei/juni worden de eerste uitgeleverd.

Even informeren bij de Cupra dealer is toch niet zo moeilijk? In maart wordt ‘ie onthuld en vanaf mei/juni worden de eerste uitgeleverd.
Nou dit klopt niet. Is al bestelbaar vanaf vorig jaar december. Komt uit in april. Maar blijkt niet de moeite waard te zijn. Ik.rij nu een cupra formentor en dat is het betere keus

Waarom zou de Formentor een betere keuze zijn? De Raval is er nog niet en dus ook nog niet te beoordelen.
Daarbij is het natuurlijk afhankelijk van wat je voorkeuren zijn. De Formentor en Raval zijn m.i. niet één op één met elkaar te vergelijken.
Dus een beetje vreemd te stellen dat de Raval de moeite niet waard blijkt te zijn.......

Morgen geef ik er een klap op. Als de inruilwaarde voor de Mazda eerlijk is pre-order ik een witte Performance.

En na wat aandringen is de inruilwaarde - of eigenlijk het toe te betalen bedrag - voor mij voldoende.

Wit is niet verkrijgbaar op de Performance, het gaat Fiord Blue worden. Vind ik een erg mooie lak, komen de koperkleurige accenten ook mooi in uit.

De verwachting is eind mei of begin juni leveren.

Wordt wel een leuk model denk ik, maar die diffuser achter ziet er vreemd uit, zo opgestapeld lijkt het.

Bijzonder dat deze nog de sliders heeft en niet de fysieke knoppen zoals de Polo, Cross en Epiq.

Ik vind het echt een leuk en onderscheidend model om te zien en wat ik zou zoeken qua formaat, maar het interieur had ik meer van verwacht. Lijkt wel erg veel op een Cupra Born van binnen. Ik had op wat meer Tavascan-invloeden gehoopt, zou ook meer passen bij het exterieur.
img_97fdffea064d07d5f4353ddaa8948742.jpg

Terug
Bovenaan