Status
Niet open voor verdere reacties.

Raoul 6571278

Net ingestapt
17 februari heb ik mijn Cupra Tavascan in ontvangst mogen nemen.
Ik heb er welgeteld 5 dagen mee gereden.
Na de 2de oplaadbeurt rijd ik naar huis en krijg een foutmelding van de 12 volt batterij.
Ik parkeer op mijn oprit ga eerst naar binnen.
Ik wil de Tavascan terug starten en krijg de foutmelding 12 volt batterij gevolgd met vele rode foutmeldingen alsook de hoge spannings batterij.
Gevolg wegtakelen naar de garage.
5 weken staat de wagen nu in de Cupra garage.
Het systeem om de batterij van de wagen op te laden in de Tavascan is stuk.
Het staat in back-order.
Mooi toch een nieuwe wagen met een paar honderd kilometer waar ik niet meer mee kan rijden omdat Cupra geen onderdelen op voorraad heeft.
Gelukkig heb ik wel een ID-BUZZ als vervangwagen zodat ik me toch kan verplaatsen.

Ai, dat is vervelend! Maar het blijft techniek en het kan altijd kapot. Montagefoutje, defect onderdeel in de keten... Probleem met nieuwe auto's met nieuwe technieken is vaak het ontbreken van:
Onderdelen (die gaan naar de productie);
Opleiding. kennis en ervaring bij monteurs en testkasten die niet alles kunnen meten bij de dealers.

Veelal worden nieuwe modellen in de tijdrace iets te vroeg opgeleverd met wat kinderziektes... en ben jij de duurtestrijder geworden. Maar wel met een mooie auto of leenauto! En zolang de dealer maar correct en vriendelijk optreedt heb je alleen wat tijdverlies. Blijven lachen, het is maar blik!

Veelal worden nieuwe modellen in de tijdrace iets te vroeg opgeleverd met wat kinderziektes... en ben jij de duurtestrijder geworden.
Wijze woorden @Pietzoveel !
Ik nam veelal het allernieuwste model, met veel gedoe en kinderziektes tot gevolg. Onbezoldigd testrijden dus!
En leenauto’s uit hetzelfde genre die ook stilvielen :eek:

Sinds een aantal jaar kies ik facelift modellen of zelfs types die binnenkort uit productie gaan. Tot op heden niet of amper problemen meer gehad!

Sinds een aantal jaar kies ik facelift modellen of zelfs types die binnenkort uit productie gaan. Tot op heden niet of amper problemen meer gehad!

Vind je dat niet zonde qua design en features? Binnen de kortste keren rijd je rond in een verouderde auto.

Snap zeker je gedachte, had ook altijd graag als eerste het nieuwste van het nieuwste.
Maar het bevalt me prima.
Uiteindelijk merk je ook dat het nieuwste vaak niet het beste is. Zeker bij VAG of de Franse merken. Het nieuwste is vaak het goedkoopste geproduceerd. Bij de facelift pakken ze dat weer vaak als eerste aan. Zie bijvoorbeeld nu de zaken die bij de vernieuwde Golf zijn aangepakt.

Maar VW/Golf is misschien niet zo'n goed voorbeeld. Ik zou ook liever een keer naar de dealer moeten, dan dat ik altijd in een verouderde auto rond rijd.

Altijd en verouderd klinkt wel erg dramatisch :ROFLMAO:

De Golf is juist een perfect voorbeeld. Ook Ford Focus is dat bijvoorbeeld. Of nu een 508 (SW).

Maar afijn, de topic starter heeft een Cupra. Heb met de Born van een collega meerdere keren bij een dealer gestaan die ons niet kon helpen. Nieuwe techniek waar niemand kaas van had gegeten of onderdelen die er inderdaad gewoonweg niet zijn,
De meeste VAG dealers mogen überhaupt niet helpen, je moet met een Cupra naar een officieel Cupra punt. Ook zo’n klucht.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan