Dacia Sandero - Mijn configuratie

Roadracer

Administrator

Forumleiding
Door een ander topic kwam ik in de configuratie van de Dacia Sandero en besloot natuurlijk even mijn opties te bekijken. Ik ga daarbij zeker voor een uitvoering met lpg en automaat. Ik kies daarbij verder de Journey uitvoering (de Expression is wel wat kaal). Het standaard kleurtje blauw vervang ik door jaune ambre (geel).
Dan kom je eigenlijk gelijk aan de losse opties. Ik vink daarbij aan het Pack Winter+ (verwarmde stoelen en stuur), Pack Driving (elektrisch inklapbare buitenspiegels, grootlichtassistent en around view camera). Bij de accessoires komt een vinkje bij de haai-antenne en de magnetische smartphonehouder op het dashboard. Op basis van het Youcliip systeem heb je vrij veel soms handige opties die ik hierbij even links laat liggen, dat kan namelijk altijd en zo duur zijn ze niet. Geeft opties voor verjaardagscadeaus ;-).
Bij de 'Voertuigbescherming' vinkte ik de portier- en spiegelbeschermers aan omdat het kan.
Dat alles brengt de totaalprijs voor de auto met mijn keuzes op 26.502 euro.
20260811-Dacia-Sandero.jpg

Noot: het viel me op dat lpg altijd gekoppeld lijkt te zijn aan automatische transmissie. Op zich niet erg maar bij de reguliere benzinemotor ben je juist gebonden aan een handbak. Ergens wel apart.
Kijk je naar een gebruikte Dacia Sandero of wil je 'm gewoon snel rijden? Dan zijn er volop occasions beschikbaar.

Ik sla de Sandero even over. Ben wel heel benieuwd naar de Striker.

NB de LPG motor is ook met handbak te krijgen, maar dan alleen als Expression.

Mooie auto, Sandero ook zeer ruime kofferbak en achterbank. Dat doen ze erg goed tegenwoordig.
Bizar dat er zoveel moordende concurrentie is in autoland, maar geen enkel ander merk dan Dacia LPG af fabriek levert.

Trekhaak, achteruitrijcamera, cruise controle en stoelverwarming is voor mij wel echt een pré (in die volgorde).
Een handbak rijdt veel zuiniger, en in NL niet van toepassing, maar wel als je er vaak mee op vakantie wil, erg fijn als je zelf lekker kunt schakelen/toeren maken bergop en bergafwaarts. En met aanhanger rijden etc. is dat ook fijner.

Terug
Bovenaan