Dacia Sandero motor zichtbare beweging/trilling

Johan56

Startmotor
Beste,

Graag jullie hulp/feedback bij volgende:
Is het normaal dat de motor zo zichtbaar beweegt/trilt (zie bijgevoegde video)?
Alvast bedankt!

Auto:
Dacia Sandero van eind 2024, nog geen 14.000km op de teller.

Voel je die trilling ook binnenin de auto? Ik zie dat het een 3 cilinder is, een 3 cilinder van Volkswagen heeft ook die trillingen. Ben je al bij een garage geweest?

Voel je die trilling ook binnenin de auto? Ik zie dat het een 3 cilinder is, een 3 cilinder van Volkswagen heeft ook die trillingen. Ben je al bij een garage geweest?
Dank je wel voor de feedback.
Trilling is ook op te merken als je aan de zetels voelt, alsook zie ik de zetel zijn hoofdsteun ook trillen.
Ik heb het pas gemeld aan de garage via mail en ook deze clip bijgevoegd.

Je hebt alleszins al goed gehandeld door het nog ruim binnen de garantie periode aan de garage te melden.
Ik vind dat ie wel redelijk wat kabaal maakt en ook trilt, maar enkel iemand met dezelfde motorisatie (van Renault dus) kan vergelijken… jammer dat je niet even lichtjes gas geeft om te zien of het ratelende geluid en de trilling dan verdwijnen.
Laat je zeker niet afschepen met een “producteigenschap” smoesje!

In een driecilinder zit altijd enige onbalans, doet de motor dit ook als die warm is, of alleen als die koud is.

Je merkt bij een 3 cilinder eerder als een cilinder niet optimaal mee doet.

Dit kan o.a. komen door een defecte bougie, bougiekabel, valse lucht, of een defecte bobine.
Laat de garage er anders even naar kijken.

Het is natuurlijk geen professionele audio-opname, maar als het zo klinkt als in de video dan zou dat me ook wel zorgen baren.

Iedereen super dank voor jullie feedback!
Ik heb afspraak met garage begin september.
Zal het forum hier op de hoogte houden zodat het altijd kan dienen voor iemand anders mee te helpen.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan