Dacia Striker

Rutger DC

Asfaltkampioen
De Dacia Striker is Dacia's eerste C-segment stationcar. De auto is 4,62 meter lang en krijgt 1.2 TCe en 1.8 Hybrid krachtbronnen.

dacia-striker-2026-3.jpg

dacia-striker-2026-0.jpg

dacia-striker-2026-2.jpg

dacia-striker-2026-6.jpg

dacia-striker-2026-4.jpg

dacia-striker-2026-1.jpg

dacia-striker-2026-5.jpg

Vind 'm erg goed gelukt. De Skoda Octavia krijgt hier een flinke dobber aan. Waarschijnlijk wint de Skoda het wel op raffinement maar op uiterlijk overklast Dacia de Skoda volledig.
De introductiekleur lijkt veel op die van de Symbioz van zustermerk Renault.
Dacia heeft een mooie en duidelijke designtaal neergezet.
Dit is vele malen beter dan al die inwisselbare Chinese suv's en crossovers waar je vier keer naar moet kijken wat het is en dat je daarna nog naar een logootje zoekt om je kennis bevestigd te krijgen.

Mooie auto, na het verdwijnen van de Mégane Station had de Renault groep hier nood aan. Enige wat ze je nu konden verkopen was een Jogger, je proberen een SUV op te solferen of je naar de concurrentie sturen.

strakke auto maar ook een beetje uit verhouding? die hangende lampen vind ik niet zo mooi!
Heb je een punt.

Iets gelijkaardig stoort mij ook aan de Opel Astra. 1 van de mooiste C-segmeters op de markt naar mijn mening, maar dat verticaal geplaatste 3de stoplicht is echt spuuglelijk.

Vind 'm erg goed gelukt. De Skoda Octavia krijgt hier een flinke dobber aan.
in landen zonder bpm is de skoda er vanaf 30k, en deze dacia vanaf 25k.
Maar vergeet ook niet de kia k4. die is er ook vanaf 25k, die dacia;s hebbben altijd zon budget interieur, de k4 lijkt het in recensies juist heel aardig te doen

Terug
Bovenaan