Dat zien we nooit meer terug.....

Nou, dat valt wel mee. Bij onze gemeente kun je bij de invalswegen van de dorpen (en hier middenin het dorp) de plattegonden nog raadplegen. Ik heb Mr Mustard laten figureren als bewijs dat de foto recent is.

20260126-plattegrond-IMG-4110.jpg

Ja, hier staan die plattegronden ook nog. Zijn reclameborden, dus ze blijven staan. De man met de jaren '80-kleding en de Jetta mk.1 zijn inderdaad wel uit het straatbeeld verdwenen.

Laatst bewerkt:
Of 'airco', dat hadden Nissans halverwege de jaren 90 vaak achterop staan!
Het achterop de auto aangeven welke speciale optie er op zit zie je niet meer tegenwoordig. Dual Motor is het laatste wat ik me herinner.

Ik vond bij de grotere Renaults de aanduiding ‘2 litres’ altijd wel indrukwekkend. Dat stond voor een grote, sterke motor (net als V6 bijvoorbeeld…) Dergelijke inhoudsaanduidingen zie je ook niet meer.

Wat je ook nooit meer gaat zien zijn schildjes voor op de grille.

Een fantastisch accessoire voor op een klassieke auto. Ik heb er ook de nodige verzameld voor op de W116. Maar ze kunnen er niet allemaal op. En ik heb wel eisen: of MB gerelateerd, of van een club waarvan ik ook daadwerkelijk lid ben.

IMG-8463.jpg

Op het moment zitten er drie voorop de 350. Eentje van de “Mercedes-Benz Veteranenclub” (de voormalige naam van Mercedes-Benz Club Nederland) en twee kilometrageschildjes. Eentje van 100.000km en eentje van 200.000km.

IMG-6871.jpg

De 350 staat inmiddels bijna op 350.000km, maar de volgende mijl(kilometer)paal staat pas op 500.000km. Dat gaat ie nooit halen, zoveel rij ik er niet mee.

Wat je ook nooit meer gaat zien zijn schildjes voor op de grille.

Een fantastisch accessoire voor op een klassieke auto. Ik heb er ook de nodige verzameld voor op de W116. Maar ze kunnen er niet allemaal op. En ik heb wel eisen: of MB gerelateerd, of van een club waarvan ik ook daadwerkelijk lid ben.

IMG-8463.jpg
Inderdaad! (y)
Ik heb nog de ANWB- en Wegenwacht-schildjes van mijn opa's BMW 2002, maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt ze op de Trueno te schroeven. Ik denk dat het echt iets van midden jaren '80 was.

Inderdaad! (y)
Ik heb nog de ANWB- en Wegenwacht-schildjes van mijn opa's BMW 2002, maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt ze op de Trueno te schroeven. Ik denk dat het echt iets van midden jaren '80 was.
Ik wil wel graag een schildje op mijn '99 CLK; voordeel van een Benz blijft toch die klassieke grill. Dan kan het wel, vind ik.

Maar oude schildjes op een Trueno, dat zie ook niet voor me. Mooie herinnering aan Opa's BMW, leuk voor aan de muur in de garage.

Op veel Engelse auto's doen ze dat ook mooi met zo'n chrome balkje voorop voor je hele verzameling. Hier op de S-type van de vader van m'n beste maat:

IMG-6627.jpg

Maar oude schildjes op een Trueno, dat zie ook niet voor me. Mooie herinnering aan Opa's BMW, leuk voor aan de muur in de garage.
Je hebt ook van de JAF (Japanese Auto Federation) zulke schildjes gehad en die zijn erg populair bij eigenaren van (oudere) Japanse auto's. Maar ook die zie ik eigenlijk ook nauwelijks op auto's na 1980. En inderdaad, die schildjes moet ik maar eens naast de oude kentekenplaten van de BMW aan de muur van mijn garage hangen.

Terug
Bovenaan