De 25 uur van Spa !

MeikeLovesRacing

Startmotor
Ook dit jaar is het weer het vaste recept !
Het eerste weekend van Juli draait om de langste afstandsrace op Europees grond gebied, de 27e editie van de 25h van Spa!

spa-news-25h.png

Bron ; Europeanfuncup.be

Waar de Formule 1 al decennia het doet met een grid van 20 wagens, het WEC gemiddeld 60 tot 70 wagens (multiclass) op de grid heefst staan, starten er ook dit jaar weer +100 (ik meen zelfs 120?) sjeeskevertjes Radillion op, een uiterst gaaf en unieke start die je zelden live hebt meegemaakt.

Toegang is gratis en ik ben, als ik het financieel weet te trekken, er ook dit jaar weer bij als bezoekster, wieweet in de toekomst ook wel als coureur. Een uitje voor het hele gezin en savonds rond half 11 een vuurwerk show ! Waar je met de Formule 1 amper in de buurt kan komen van het paddock, is alles heel toegankelijk zolang je maar veiligheid in acht neemt.

Ga deze openingspost nog aanvullen met wat eigen foto's. Mochten er hier nu mensen zijn die ook willen gaan, 1 of 2 dagen, wieweet kunnen we de kosten delen wbt vervoer :)

(op het moment dat ik foto's van vorig jaar wilde uploaden, kan ik mijn foto map met alle foto's niet meer vinden #chaoot )

Haha, keek hier vroeger altijd naar op RTBF, die lieten altijd de hoogtepunten van deze klasse zien. Later was iemand zo gek om een Funcup auto mee te laten doen op de Nordschleife in de 24u Nurburgring race (was in 2013 meen ik)

Terug
Bovenaan