afentoe
Kilometervreter
Engineer2 zei:afentoe zei:Jay DoubleYou zei:afentoe zei:En een van mijn all-time favorieten, deze Pontiac is in feite een gerebadgede Holden Monaro, en op een of andere manier origineel Nederlands.
Zou het kunnen dat-ie in het buitenland besteld is, daarna overgekomen naar Nederland, en hier voor het eerst op kenteken is gezet? Weet niet hoe dat gaat, maar ben wel benieuwd.
Zoiets waarschijnlijk. Een jaar of wat geleden heb ik ook eens zoiets "geks" hier gepost, ik meen me te herinneren dat hier gereageerd werd dat het inderdaad linksom of rechtsom wel kan. Vriendjes bij de importeur (een ander GM-merk of zo), dan zou zo'n ding linksom of rechtsom toch zonder eerdere toelating al op de boot zijn gezet, als ik het mij goed herinner. Dat zal wat gekost hebben want er zal nog geen typegoedkeuring voor zijn geweest.
Dit is (met een meewerkende dealer) gewoon mogelijk hoor. Niets bijzonders. Zo ooit gezien dat een Lincoln Navigator in Nederland terecht kwam. Gewoon besteld bij een dealer in NY. Daar niet op kenteken gezet maar juist meteen op de boot. En in Nederland dan inderdaad een import keuring voor "grijs" import. Met een paar aanpassingen zoals een mistlamp achter en soms een geluidstest op Lelystad staat het dan zo op kenteken. De keuring is dacht ik onder de 1000 Euro. De BPM kan natuurlijk wel even pijn doen.
Van een Volvo heb ik ooit meegekregen dat de auto besteld was in de VS maar gewoon bij een dealer in Nederland neergezet. De amerikaanse dealer had een alternatief shipping-adress opgegeven. Zo kon de eigenaar in Nederland rijden met een US spec Volvo waar geen BPM over afgedragen was (want op papier was het verhuisgoed gezien de dealer factuur uit de VS). Of dat nog steeds kan twijfel ik wel aan.
Hm, dat is toch makkelijker dan ik dacht, dankjewel!
[size=small]Ik wou met mijn eerdere reacties niet suggereren dat zoiets schimmig of niet helemaal wettig gaat, komt dat wel zo over dan is dat mijn fout.[/size]