DS 3 | Nieuw: facelift

929V6 zei:
iDS zei:
D. Elzinga zei:
Overigens vind ik hem beslist niet mooi maar wel vrij herkenbaar, ik kan namelijk eigenlijk geen ander automodel verzinnen waar men zo'n idiote en zichtbeperkende truc uithaalt bij de b-stijl, puur omwille van design...
Tja vanuit dat oogpunt is die haaienvin érg onverantwoord! Zit je met die mega blinde hoek juist zachter de B-stijl. Daar kunnen meerdere smurfen i verborgen zitten die je dan zomaar over het hoofd ziet...moet de passagiersstoel er al niet voorstaan natuurlijk: die neemt een pàk meer zicht weg dan dat kleine driehoekje :)
Ik denk dat het voor achterpassagiers die naar buiten willen kijken, met name kinderen, toch wel behoorlijk in de weg zit.
Als ik die foto hierboven zie hebben ze vooral last van de hoge raamlijn an sich. Of zou die kerel zo klein zijn?
Ik haal nogmaals de Toyota C-HR erbij, als achterpassagier zit je daar echt met je hoofd in een raamloos hoekje geduwd. En die verkoopt ook prima. Ik denk niet dat het uitzicht van achterpassagiers voor veel kopers een aandachtspunt is.

Het was mooier en praktischer geweest als die haaievin in de C-stijl zat verwerkt ala Suzuki Swift, maar ja hij zou maar toevallig op een ander model lijken... Hoe aparter hoe beter moet de ontwerper gedacht hebben. Weinig lijn en logica te ontdekken in deze wirwar aan designfrutsels.

Op basis van de eerste foto's vond ik het niet een echt sterk staaltje design. Met name de zijkant kon me niet echt bekoren, voornamelijk door de haaienvin en het feit dat de wagen vrij hoog op de poten staat en daardoor wat iel overkomt. Maar na wat meer foto's en filmpjes te hebben bekeken ben ik toch een stukje positiever. Hoewel ik nog steeds wat moeite heb met de zijkant, staat er in z'n geheel wel een kek karretje dat zich van buiten en binnen van de massa onderscheidt. En hoog-op-de-poten staande auto's genaamd SUV's zijn nu eenmaal de mode heden ten dage.

Of deze auto voor hoge verkoopcijfers gaat zorgen, vraag ik me af getuige de vrij conservatieve smaak bij een groot deel van de autokopers. Aan mij zullen ze deze in elk geval niet verkopen; ik ben niet zo'n fan van SUV's en kleine auto's. Ik kijk daarentegen meer uit naar de aankomende jaren te introduceren D-segment limousines van Citroën en DS.

Juist de nieuwe live foto's hebben mij zeker niet overtuigd. Beetje een raar bollig dingetje met lelijke details

Ik moet juist terugnemen wat ik eerder schreef. Hoe meer ik van deze auto gezien heb (met name doelend op de Autovisie video op de vorige pagina), hoe positiever ik word. De achterkant is eigenlijk enorm dik (y), de gekke lijntjes in de neus zijn ook aan het wennen. Blijft alleen die haaienvin over als struikelpunt, maar dat valt te overzien.

Ja, ik ben om. Leuk apparaat.

iDS zei:
Wouter82 zei:
De concept heeft die haaienvin ook niet, die is dus alleen toegevoegd als geforceerde trucje om het maar als DS3 herkenbaar te maken.

De concept betreft het ontwerp van een elektrische sportwagen, heeft niks met de DS3 te maken, is zeker geen voorbode van de DS3 Crossback.

Dat is inderdaad een sportwagen, maar het toont dus de nieuwe ontwerptaal van DS en veel details zijn terug te vinden op deze Crossback. Zoals in de tekst daar ook staat:
Currently, DS is working on six new models, including medium and large SUVs and sedans, as well as a coupe, though, at this point, we do not know if the concept previews a forthcoming sports car, or if it’s a study to promote the brand’s design language and technological goals.

Inderdaad Wouter82:
maar dat wilt dus niet zeggen dat je, op zijn Duits, die designtaal zonder de minste correctie of toevoeging, moet uitsmeren over een heel gamma. Er komen genoeg elementen van de E-Tense terug in deze wagen.
Daarnaast is de verwijzing naar de DS3 niet onlogisch.
Bovendien komen er een aantal leuke zaken in het ontwerp terug: de vorm van de achterlichten komt terug in de deurkrukken (geïnspireerd op Alfa Romeo? Die deden dat bij de modellenreeks 145-166 ook op bescheiden manier: daarin kwam de vorm van de achterlichten terug in het knipperlicht op de flanken).
De onderste helft (V) van die vorm komt ook terug in de plooi in de flanken en de onderzijde van de koplampen.
Naast de ruitvorm die bijna tot in het absurde voorkomt, een tweede element dat voor samenhang in het ontwerp zorgt.

terwijl die ruit een stijlelement is dat voor het gehele gamma lijkt toegepast te worden (zie E-Tense en DS7), dan is de specifieke vorm van de deurkrukken een stijlelement eigen aan de DS3 Crossback.
Dat is een mooie ontwikkeling van een gamma en alhoewel ik veel meer de eenvoud van de meeste Citroëns waardeer in vergelijking met de 'doorwrochte' DSen, apprecieer ik de aandacht die de vormgeving bij DS krijgt.

lol waar hebben jullie het over? Enige details zijn die LED-stripjes en chroom tussen de achterlampen. De rest was allang getoond op de 2014 DS Divine Concept. Hadden ze maar meer naar de E-Tense concept gekeken, dan was de neus minder lelijk geweest

Bird Nerd: waar heb je het over?? :)
Het verschil tussen de neus van de E-Tense en de Divine Concept is gewoon verwerkt (de DRL).
Voor de rest kan je de verhoudingen van een sportwagen moeilijk op een SUV overbrengen, lijkt me...dat resulteert dus in een hoger, minder elegant front.

Live @ Paris Motor Show:

ds-3-crossback-298648-800.jpg

ds-3-crossback-298647-800.jpg

ds-3-crossback-298650-800.jpg

ds-3-crossback-298649-800.jpg

ds-3-crossback-298651-800.jpg

ds-3-crossback-298654-800.jpg

ds-3-crossback-298658-800.jpg

ds-3-crossback-298657-800.jpg

ds-3-crossback-298645-800.jpg

Fotogalerij: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2018/oktober/45568-designstatement-van-de-show-ds-3-crossback

@ Bird Nird: volgens mij is de naam DS 3 Crossback (met spatie).

DS 3 Crossback & Audi Q2:

ds3-crossback-vs-audi-q2-08.jpg

ds3-crossback-03_1.jpg

ds3-crossback-12.jpg

ds3-crossback-14.jpg

ds3-crossback-25.jpg

audi-q2-10_2.jpg

Meer foto's: https://www.largus.fr/actualite-automobile/ds3-crossback-vs-audi-q2-le-match-des-petits-suv-chics-9446390.html

Qua interieur is de DS 3 Crossback wel echt wat anders zeg. Wat je prefereert is natuurlijk smaak, maar wat een verschil en zeker voor in deze klasse.

Beetje geforceerd allemaal maar ik vind het wel een geinig ding. Met name interieur is echt met veel zorg en oog voor detail ontworpen. Jammer dat er PSA-infotainment achter zit, en waarom moeten toch al die auto's tegenwoordig zo hoog? Het voegt niks toe en het rijdt minder goed dan een normale hatchback. Terwijl, naar ik meende, de vorige DS3 behoorlijk goed reed. Toch?

Maar goed, als ik moest kiezen tussen de DS3 en de Q2 dan ging mijn geld heel beslist naar de Fransen.

Kan niet wennen aan het design van DS, zeer mislukt, alle varianten van DS. Erg jmmr dat niet is gekozen voor de aloude DS lijnvoering, eerst een prestigieuze supersedan naar voorbeeld van de aloude snoek, maar dan in een moderne interpretatie. Daar zou zeker een markt voor zijn geweest. DS heeft ook veel te weinig verkoopunten, gaat absoluut niets worden. Ik mis de grote Franse sedan zeer, zit met smart te wachten op een nieuwe grote 'CX', '604' of '30', vrees dat het er nooit van gaat komen. Dit terwijl Renault toch met Infinity als basis een mooie grote Renault versie zou kunnen maken E-segment, tot in s-klasse segment aan toe. Neemt niet weg dat de Franse merken gelukkig weer erg succesvol zijn en goede en originele auto's maken, mooi of niet.

Britse prijzen:

DS has named its price for the new Audi Q2 rivalling DS 3 Crossback. The brand's premium B-segment SUV starts from £21,550 for the model in base Elegance trim, paired to a 1.2-litre three-cylinder PureTech engine developing 99bhp. Standard equipment includes 17-inch alloy wheels, rear parking sensors, lane keep assist, traffic sign recognition, a digital dashboard panel plus a seven-inch touchscreen infotainment system with Apple CarPlay and Android Auto.

Like the larger DS 7 Crossback, the DS 3 features interior schemes, with the ‘Montmartre’ upholstery in the Elegance model featuring bronze cloth. The 99bhp car is equipped with a manual gearbox, while the 130 and 155 PureTech models get an eight-speed automatic gearbox. A 99bhp BlueHDi manual is also offered on select trim levels, and is equipped with a manual transmission.

Performance Line models are predicted to be popular, starting from £22,950 for the PureTech 100 manual. The 128bhp PureTech 130 variant of this model is expected to be the biggest seller, and is priced from £25,950. The 17-inch wheels turn black, while tinted rear windows also appear. This model also gains 3D LED taillights, while the interior gains partial Alcantara seats, a black leather steering wheel, and aluminium sports pedals.

Prestige models start from £24,950, and build on Performance Line DS 3 Crossbacks with the addition of automatic air conditioning, automatic wipers, front and rear parking sensors and an additional two USB ports up front. The central display grows to ten inches in size and features satellite navigation as standard, and a full leather upholstery is added.

Ultra Prestige adds 18-inch wheels, while key technology additions include a head-up display, additional safety and driver assistance features, a reversing camera and full LED matrix headlights. The seats are upgraded to feature ‘watch-strap’ style Nappa leather with a massage function for the driver. A launch spec La Premiere model is available until September and comes fully loaded, and starts from £32,450.

DS has confirmed that the all-electric DS 3 Crossback E-Tense will go on sale in the UK this summer, with first deliveries potentially before the end of the year. However, prices and specifications have not yet been revealed. The E-Tense won’t be a standalone model, with the all-electric powertrain likely to be offered across Performance Line, Prestige and Ultra Prestige trims.

Bron: https://www.autoexpress.co.uk/ds/3/98734/new-ds-3-crossback-uk-prices-and-specs-revealed

Ter vergelijking, de prijzen van de Audi Q2 beginnen bij £22,160 en de Mazda CX-3 bij £18,995.

Wow, een wagen kopen die er een pàk beter uitziet dan het Q2-gedrocht en nog geld in je zak houden op de koop toe. Hoe mooi kan het leven zijn :D

SVF zei:
Het was mooier en praktischer geweest als die haaievin in de C-stijl zat verwerkt ala Suzuki Swift, maar ja hij zou maar toevallig op een ander model lijken... Hoe aparter hoe beter moet de ontwerper gedacht hebben. Weinig lijn en logica te ontdekken in deze wirwar aan designfrutsels.

Inderdaad, wel wat 'art pour l'art' allemaal. Ik ben dan eerder benieuwd naar een nieuwe Peu 2008 die op dezelfde basis staat...

Prijzen

PureTech 100 Chic € 30.190
PureTech 100 So Chic € 33.590
PureTech 100 Performance Line € 33.590
PureTech 130 So Chic € 37.190
PureTech 130 Performance Line € 37.190
PureTech 130 Grand Chic € 41.690
PureTech 130 Performance Line+ € 39.990
PureTech 155 So Chic € 38.690
PureTech 155 Performance Line € 36.690
PureTech 155 Grand Chic € 43.190
PureTech 155 Performance Line+ € 41.490
https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/dit-kost-de-d-3-crossback/

iDS zei:
Wow, een wagen kopen die er een pàk beter uitziet dan het Q2-gedrocht en nog geld in je zak houden op de koop toe. Hoe mooi kan het leven zijn :D

Dat valt nog best tegen dan:
Q2 35 TFSI sport € 33.850

En dan mis je ook nog 20pk t.o.v. de Audi.

Ben benieuwd wat de elektrische versie gaat kosten.

TYN zei:
Dat valt nog best tegen dan:
Q2 35 TFSI sport € 33.850
En dan mis je ook nog 20pk t.o.v. de Audi.
Ben benieuwd wat de elektrische versie gaat kosten.

Voor dat geld krijg je wel een kale Audi. Met opties gelijkgetrokken zullen ook de prijzen een stuk dichter bij elkaar liggen.

Wouter82 zei:
Voor dat geld krijg je wel een kale Audi. Met opties gelijkgetrokken zullen ook de prijzen een stuk dichter bij elkaar liggen.

Zou je denken, maar dat valt eveneens vies tegen. Ten eerste vind ik zo'n DS3 helemaal niet zo afgeladen. Geen LED, geen parkeersensoren voor, geen ACC, standaard 17 inch, geen navigatie, geen keyless entry, geen stoelverwarming, geen DAB+, en metallic lak moet je eveneens bijbetalen.

Voor € 36.850 heb je een Q2 35 S-line edition, en dan heb je naast dingen als LED en navigatie (beide niet op de DS), ook het S-line exterieur pakket en half-lederen sportstoelen. En niet te vergeten 300cc, 1 cilinder en 20pk extra.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het een leuk ding om te zien, zo'n DS3. Maar als een goede uitrusting niet z'n USP is, wat dan? Enkel het afwijkende design? In een druk bevochten segment lijkt me dat wat magertjes.

@ TYN, excuus, ik ging te veel uit van vermoedens :) Dan wordt het idd wel heel lastig voor DS en zullen ze vooral van de E-tense moeten hebben als USP.

Met halogeenachterlichten:

a5f9ea10.jpg

Bron: https://worldscoop.forumpro.fr/t6885p475-2018-ds-automobiles-ds-3-crossback-d34

Ik vind 'm ook erg duur. PSA doet het CO[sub]2[/sub]-technisch erg goed, dus dat kan de oorzaak niet zijn.

Franse vanafprijs van de DS 3 Crossback E-Tense (de EV dus): https://www.largus.fr/actualite-automobile/ds3-crossback-e-tense-le-prix-du-suv-electrique-de-ds-devoile-9664391.html

Absent du salon de Genève 2019, DS fait tout de même l'actualité en dévoilant les prix de son SUV électrique DS3 Crossback E-Tense. Ce dernier est proposé à partir de 39 100 euros en finition So Chic. Soit le même prix que son seul rival sur le segment des petits SUV à ce jour, le Hyundai Kona EV. Mais ce dernier affiche des caractéristiques moins flatteuses que celles du français. En effet, sa batterie d'une capacité de 39 kWh lui autorise une autonomie de 289 km, alors que celle du DS3 Crossback E-Tense (de 50 kWh) est donnée pour 320 km. Par rapport à un DS3 Crossback 1.2 PureTech 130 EAT8, l'écart de prix est bien plus important : 9 000 euros. Mais devient plus raisonnable (3 000 euros) une fois le bonus écologique de 6 000 euros déduit.

ds3-crossback-e-tense-1.jpg

Genoemde prijs is exclusief Franse subsidies als ik het goed begrijp. Hoe dan ook behoorlijk aantrekkelijke tarieven, zeker vergeleken met de versies met verbrandingsmotor.

Test AutoExpress
https://www.autoexpress.co.uk/ds/3/106280/new-ds-3-crossback-2019-review

2019-02-28_049_0.jpg

Rutger DC zei:
Franse vanafprijs van de DS 3 Crossback E-Tense (de EV dus): https://www.largus.fr/actualite-automobile/ds3-crossback-e-tense-le-prix-du-suv-electrique-de-ds-devoile-9664391.html

Absent du salon de Genève 2019, DS fait tout de même l'actualité en dévoilant les prix de son SUV électrique DS3 Crossback E-Tense. Ce dernier est proposé à partir de 39 100 euros en finition So Chic. Soit le même prix que son seul rival sur le segment des petits SUV à ce jour, le Hyundai Kona EV. Mais ce dernier affiche des caractéristiques moins flatteuses que celles du français. En effet, sa batterie d'une capacité de 39 kWh lui autorise une autonomie de 289 km, alors que celle du DS3 Crossback E-Tense (de 50 kWh) est donnée pour 320 km. Par rapport à un DS3 Crossback 1.2 PureTech 130 EAT8, l'écart de prix est bien plus important : 9 000 euros. Mais devient plus raisonnable (3 000 euros) une fois le bonus écologique de 6 000 euros déduit.

Genoemde prijs is exclusief Franse subsidies als ik het goed begrijp. Hoe dan ook behoorlijk aantrekkelijke tarieven, zeker vergeleken met de versies met verbrandingsmotor.

Dus in Frankrijk een meerprijs van 3.000,- na verrekening van de subsidie: dan wordt zo'n wagen wel interessant voor een pak mensen.

iDS zei:
Dus in Frankrijk een meerprijs van 3.000,- na verrekening van de subsidie: dan wordt zo'n wagen wel interessant voor een pak mensen.

Een pak mensen?
Dan wel mensen die zelf hun auto niet moeten betalen.
39.000 (of na subsidie 33.000) EUR voor een relatief kleine wagen, wie wil (of kan) dat privé nog betalen???

Ben benieuwd naar de Peu 2008 die een chassis wel zal delen met deze DS3 crossback. Hier is een silhouette:

new-peugeot-2008-coming-in-2019-is-getting-ev-version-with-350-kilometer-range_7.jpg

DS heeft het zich niet makkelijk gemaakt met de DS3
Ipv zekerheid is gekozen voor gewenning en concessies.
Waarom die overdreven, zicht belemmerende shark fin?
Waarom die claustrofobie achterin?
Waarom een meer stug dan soepel weggedrag? (als ik enkele YT vids mag geloven).

Kritiek op de 3 pitter lijkt mij onnodig.
Dat is al 3 jaar op rij een bekroond blok (EU Engine of the Year)

DS 3 Crossback vs. Audi Q2:

2019-ds3-crossback-vs-audi-q2-essence-21.jpg

2019-ds3-crossback-vs-audi-q2-essence-14_1.jpg

2019-ds3-crossback-vs-audi-q2-essence-22.jpg

1. DS 3 Crossback
2. Audi Q2

Complete vergelijkingstest: https://www.largus.fr/actualite-automobile/essai-comparatif-le-ds3-crossback-defie-laudi-q2-9686392.html

DS 3 Crossback vs. Mini 5-deurs:

005-750x410.jpg

004-750x410.jpg

006-750x410.jpg

Complete vergelijkingstest: https://www.auto-moto.com/essais/ds3-crossback-vs-mini-cinq-portes-match-changement-de-braquet-206376.html

Ik vind zo'n fake grilletje (een geribbeld stukje plastic) bij de achterlichten dan weer helemaal niks.
Ik weet, Mini's grossieren er in, maar daarom moet ik ook altijd kokken van die dingen.

2019-ds-3-crossback-debuts-in-paris-alongside-electric-model_17.jpg

Banter zei:
DS heeft het zich niet makkelijk gemaakt met de DS3
Ipv zekerheid is gekozen voor gewenning en concessies.
Waarom die overdreven, zicht belemmerende shark fin?
Waarom die claustrofobie achterin?
Waarom een meer stug dan soepel weggedrag? (als ik enkele YT vids mag geloven).

Kritiek op de 3 pitter lijkt mij onnodig.
Dat is al 3 jaar op rij een bekroond blok (EU Engine of the Year)

Je kritiek op het onderstel wordt alleszins niet gedeeld door Frank Jacobs, en een zicht belemmerende vin?
De achterpassagiers kijken er gewoon over ( al zorgt ze wel voor een eigenaardig verloop van de raamlijn van binnenuit gekeken). Als chauffeur heb je daar toch totaal geen last van, dan is de C-stijl van de Q2 wel een ander paar mouwen als het op hinder voor het zicht aankomt. Aan die wagen geraak ik trouwens niet gewend: die scheel kijkende koplampen, de achterlichten die zowat buiten de carrosserie vallen en er qua indeling erg cheap uitzien als je niet voor LED-exemplaren bijbetaalt. Op dat vlak heeft de DS zijn zaakjes beter voor mekaar: ook zonder te gaan voor duur matrixlicht of LED-achterlichten ziet het geheel er nog hoogwaardig uit.

DS zet de 3 wel duidelijk wat hoger in de markt natuurlijk. Een eerder instap-Kona kost ook al snel €5000 minder dan een DS 3 Crossback.

Permanente prijsverlaging zorgt voor flink verbeterde concurrentiepositie.

PureTech 100 manueel v.a. € 28.890 (-2500)
PureTech 130 automaat v.a. € 35.890 (-2500)
E-Tense € 37.490 (-2500 na eerdere prijsverlaging van 3000!)

Bron: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/ds-3-crossback-2-500-euro-goedkoper/

Nog steeds duur en nog steeds lelijk.
Werd niet verkocht en zal niet verkocht worden.

Dus, de particuliere versies gaan in de ramsj.. de zakelijke uitvoeringen profiteren niet.. ?

Dat zal er dan wel mee te maken hebben dat men de zakelijke markt niet tegemoet kan komen om de restwaarde derving (door de afprijzing) te compenseren..:confused:

Stellantis heeft de catalogusprijzen van de particuliere versies verlaagd, maar dat zal ook vast betekenen dat er minder onderhandelingsruimte is. De zakelijke uitvoeringen waren in Nederland een paar duizend euro goedkoper dan de gewone instapuitvoeringen, terwijl die uitvoeringen vaak rijker uitgerust zijn. Ik weet niet hoe dat werkt, maar is er op die zakelijke uitvoeringen toch al niet veel minder onderhandelingsruimte? De prijzen lijken nu meer gelijkgetrokken.

^^ klopt, de zakelijke uitvoeringen zijn, in de regel, beperkt in de marge voor de dealer/importeur (percentage van de netto catalogusprijs).

Zal goed kunnen dat ook de particulier nu minder korting kan 'krijgen' omdat ook daar enkele procenten zijn gebruikt om de netto prijs te verlagen.
Stellantis (fabriek) zal wel wat euro's voor NL ingeleverd hebben, Stellantis NL (importeur) en dan de dealerorganisatie ( marge).

Benieuwd wat de voorraadmodellen nu gaan doen, prijstechnisch. Want het artikel praat niet over een bepaalde bestelperiode.. maar het is nu wel bijna zomer en dus (veelal) modeljaarwisseling bij de fabriek (productiestop wegens vakantie.. maar ja.. dat zit er qua chipstekort sowieso al in.

Zomaar 2500 euro goedkoper. Dan word ik achterdochtig. "Daar is wat mee of er staat wat te gebeuren". Andere keuze.
Bij electronica zijn prijsdalingen gedurende de looptijd heel normaal. Bij auto's niet. Die worden in de regel duurder.

Als DS het elektrische bereik op het niveau van de Kia Kona zou brengen, zou dat de interesse misschien ook wat aanzwengelen.
Nu blijft het echt wel een stadswagen.

Er hoort een veel strakkere neus op. Als die van de DS4. Weg met die sneue traanbuizen. Smoelt ie mannelijker (wat vrouwen waarschijnlijk verre van afstoot) zodat DS haar bereik vergroot. Met de DS 3 heeft DS weinig te verliezen want er worden er hooguit 2000 per maand van verkocht en dat is natuurlijk janken. Zie in mijn wijk 2 E-DS3's, beide in bezit van een dame. Moet zeggen dat de auto 3/4 van achter alleszins te pruimen valt, dan is ie minder speelgoedautoachtig dan op foto's. Overigens bleek juni geen slechte maand voor DS met bijna 5000 'sales'. Lexus europa nivo.

iDS zei:
Als DS het elektrische bereik op het niveau van de Kia Kona zou brengen, zou dat de interesse misschien ook wat aanzwengelen.

inderdaad. PSA / STELL mag na 2 jaar uitleveren van E auto's de accu en laadcapaciteit wel eens verhogen. Is vast een ingrijpende klus, maar de concurrentie deed het al. Het is aannemelijk dat die upgrade er in 2022 zal zijn.

Josh VW zei:
Er hoort een veel strakkere neus op. Als die van de DS4. Weg met die sneue traanbuizen. Smoelt ie mannelijker (wat vrouwen waarschijnlijk verre van afstoot) zodat DS haar bereik vergroot. Met de DS 3 heeft DS weinig te verliezen want er worden er hooguit 2000 per maand van verkocht en dat is natuurlijk janken. Zie in mijn wijk 2 E-DS3's, beide in bezit van een dame. Moet zeggen dat de auto 3/4 van achter alleszins te pruimen valt, dan is ie minder speelgoedautoachtig dan op foto's. Overigens bleek juni geen slechte maand voor DS met bijna 5000 'sales'. Lexus europa nivo.

Het ontwerp vind ik sterk, moet van mij niet teveel aan wijzigen. Maar ik snap wel dat het teveel als een dameswagentje gezien wordt. Nu, dat heeft de carrière van de Fiat 500 bv. geen minuut in de weg gestaan.
Eigenaardig genoeg verkoopt een schots en scheef ding dat duur geprijsd is en qua materiaalgebruik niet op het niveau van de DS3 staat (de Audi A2 dus) vele malen beter. Veel mensen kijken dus blijkbaar niet verder dan die ringen op de neus, dat makt hen bezitterig genoeg. Het ego wordt meer gestreeld door het merk dat voor de deur staat dan of ie er ook uitziet.
Die gele kleur staat de DS trouwens erg goed maar verkocht blijkbaar voor geen meter want ze is ondertussen afgevoerd.

Josh VW zei:
iDS zei:

inderdaad. PSA / STELL mag na 2 jaar uitleveren van E auto's de accu en laadcapaciteit wel eens verhogen. Is vast een ingrijpende klus, maar de concurrentie deed het al. Het is aannemelijk dat die upgrade er in 2022 zal zijn.

er is hoop. zie net dat Stellantis vandaag een update geeft over de EV plannen. Sterkere batteypacks zijn ongetwijfeld een doelstelling

"Stellantis flags favorable margins ahead of EV strategy event Thursday.
'Positive pricing and product mix' helps strong earnings performance"

De DS 3 Crossback is erg krap, wat de auto maar matig geschikt maakt als luxe gezinsauto. Ik denk dat PSA beter voor het 2008-formaat had kunnen kiezen bij de DS 3, dan was de auto op dat punt niet in het nadeel ten opzichte van bijvoorbeeld de Q2 of Countryman. Het uiterlijk van de 3 Crossback is dusdanig dat er stilistisch eenvoudig een langere versie van kan worden gemaakt met derde zijruit en een langere overhang achter, ben benieuwd hoe dat eruit zou zien. :)

Terug
Bovenaan