Easter-eggs. Welke ken jij?

A

Anoniem

Guest
Naar aanleiding van Roadracer's post over de Easter eggs in de Jeep Avenger, leek het me een leuk idee een verzameltopic met Easter Eggs op het forum te hebben.

Plaats hier de easter eggs van jouw auto, of degene die je ontdekt hebt/kent van andere modellen.

Om af te trappen:

Mini 2024+ modellen
DJ/scratch mode op het infotainment systeem:

Mini Cooper J01
Mini-logo in de voorruit
Mini-Cooper_SE-2024-1280-76ca7c808a39ac76567d53b0a3295a9ccc.jpg

Renault Megane E-Tech Electric
Haan in de ruit
renault-megane-electrique-coq-1280-853.jpeg

Ben benieuwd naar wat jullie vinden...

Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn C-klasse had de handtekening van Carl Benz in de voorruit staan.

50418474531_b87a9f0d0a_b.jpg

Bij Opels kun je diverse haaien zien in het interieur, komen hier vast nog wel voorbij

Die zit vol easter eggs
Leuk @Labello om dit topic te starten. Inderdaad de nodige verrassingen in de Jeep Avenger; ik heb hier alvast het (in Mijn Auto al vermelde) alleraardigste lieveheersbeestje. Ik zal andere later toevoegen. Of er moeten andere Avenger-rijders zijn die sneller zijn ;-)

20250808-easteregg-lieveheersbeestje-IMG-2338.jpg

Je vindt op verschillende plaatsen de Willy's Jeep grille. Bijvoorbeeld bovenaan het dashboard (door de ruit gefotografeerd om de oriëntatie 'normaal' te hebben)
20250814-avenger-easteregg-grille-dashboard.jpg

En elk wiel heeft er ééntje. De auto staat op Goodyearbanden maar die worden blijkbaar in Polen gemaakt...
20250814-avenger-easteregg-grille-wiel.jpg

In de onderste grille vinden we nog een Willy's Jeep 'in actie'
20250814-avenger-easteregg-willys.jpg

De sensor voor de actieve cruisecontrol zit achter dit plaatje. En daar staat een kompas op.
20250814-avenger-easteregg-kompas.jpg

En linksonder in de voorruit vinden we deze jongen die door een telescoop kijkt. Rechtsboven in de voorruit zie je enkele sterren waar hij naartoe kijkt.

20250814-avenger-easteregg-telescoop.jpg

Niet op de foto: middenonder de achterruit vind je wat virtuele modder/rommel om de as van de achterruitwisser in de zwarte sierlijst van de ruit.

Verder staat aan de uiteinden van het dashboard, alleen te zien als de deuren open staan nog 'Jeep'. Dat worrdt ook gezien als een easter egg maar ik vind dat wat over the top om dat te benoemen. Ik heb hiermee geloof ik wel de hele set - maar mochten er meer zijn, laat het gerust weten.

(Edit: easter eggs en foto's toegevoegd)

Laatst bewerkt:
Ik heb persoonlijk moeite met de term "Easter eggs" en al de hypes eromheen. Het zijn gewoon leuke details waaruit blijkt dat de fabrikant nadenkt over zijn product. In elke test moeten deze details echter benoemd worden waardoor de halve test alweer gevuld is. Elke test weer.

Als koper zijn alle verrassingen dus al verklapt, dus daar zit ik nu, in mijn 2023 Ford Bronco, tot de nok toe gevuld met verrassingen, waarvan ik al weet dat de GPS coördinaten boven de b-stijl verwijzen naar een gebergte.

Pas echter toch nog een egg gevonden. Ik haalde de kentekenplaat even van de achterbumper, en door stond ook netjes "BRONCO". Geen enkele test heeft dat vermeld en daardoor gaf dat me een glimlach op het gezicht.

Terug
Bovenaan