WillemVeen1952
Net ingestapt
Momenteel rijd ik een Clio 3 met een fijne 1.2 TCE motor. Ik heb hiermee probleemloos 80K erbij gereden en de teller staat nu op 240.xxx.
De auto redelijk zuinig, ik heb de auto helemaal vol getankt en haal er gemiddeld 1.17 mee, soms 1.16 a 1.18 hangt van de weersomstandigheden af en of snelweg of stadsritten.
Ik ben nu opzoek naar een ander benzine autotje, mijn voorkeur gaat naar een geblazen uitvoering dus met turbo of mech. kompressor.
Eisen:
5-deurs
Handgeschakeld (liefst een 6-bak gezien snelweg/toeren).
Bouwjaar vanaf 2010
Budget: 4K max.
Wat raden jullie mij aan? Ik wil graag een nog wat zuinigere auto. Zuiniger rijden met de Clio lukt niet, banden hebben a-label energie, zijn goed gepompt, luchtmassameter gevangen etc.
Waar dacht ik zelf aan...
Een Fiat Punto met 0.9 twee cilinder, maar of dat echt zuiniger rijdt?
De auto redelijk zuinig, ik heb de auto helemaal vol getankt en haal er gemiddeld 1.17 mee, soms 1.16 a 1.18 hangt van de weersomstandigheden af en of snelweg of stadsritten.
Ik ben nu opzoek naar een ander benzine autotje, mijn voorkeur gaat naar een geblazen uitvoering dus met turbo of mech. kompressor.
Eisen:
5-deurs
Handgeschakeld (liefst een 6-bak gezien snelweg/toeren).
Bouwjaar vanaf 2010
Budget: 4K max.
Wat raden jullie mij aan? Ik wil graag een nog wat zuinigere auto. Zuiniger rijden met de Clio lukt niet, banden hebben a-label energie, zijn goed gepompt, luchtmassameter gevangen etc.
Waar dacht ik zelf aan...
Een Fiat Punto met 0.9 twee cilinder, maar of dat echt zuiniger rijdt?