Eerste auto – aankoopadvies

Joël f1438162

Startmotor
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier en zoek mijn eerste auto. Ik ben een jonge student van 1,90 m en wil daarom geen te krappe auto. De auto wordt gebruikt voor een aantal keer doordeweeks rijden en af en toe woon-werkverkeer.
Ik hoor vaak de Peugeot 107 aangeraden worden. De Toyota Aygo ook, maar die lijkt me wat klein. Ik zoek een zuinige benzineauto met lage vaste kosten.
Mijn wensen:
  • Budget: max. €3.000
  • Benzine
  • Verbruik ± 1:22–1:20 (zo zuinig mogelijk)
  • Lage verzekering en onderhoud
  • Betrouwbaar
  • Geschikt voor iemand van 1,90 m
  • Moet 5 deurs zijn
Wat vinden jullie van de Peugeot 107? Hebben jullie andere suggesties binnen dit budget? Waar moet ik op letten bij de aankoop?
Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Genoeg te vinden hoor

VW fox ruim voor een A segmenter
Twingo ook

Of B segment
Kia rio
Ford fiesta
Clio
Fabia

Allemaal prima betrouwbaar als je een goed onderhouden exemplaar vindt, zonder turbo en met handbak

Ga je veel rijden? Stad of snelweg?

Mensen mee?

Zou denk ik voor een twingootje of Mazda 2 gaan. Hangt er meer vanaf of je een goed exemplaar kunt vinden.

Ik ben ook 1,90m en pas best goed in een Aygo. Ga het gewoon eens proberen. Het zijn leuke auto's om mee te beginnen, maar niet heel comfortabel natuurlijk.
Voor wat meer comfort zou je, zoals al genoemd, beter een segment hoger kunnen kijken.
Een Kia Rio van de derde generatie (vanaf 2011) is ook wel een leuke auto. Daarmee heb ik vorige week nog 200km aan 1 stuk gereden zonder een centje pijn met mijn lengte.

Genoeg te vinden hoor

VW fox ruim voor een A segmenter
Twingo ook

Of B segment
Kia rio
Ford fiesta
Clio
Fabia

Allemaal prima betrouwbaar als je een goed onderhouden exemplaar vindt, zonder turbo en met handbak

Ga je veel rijden? Stad of snelweg?

Mensen mee?

Zou denk ik voor een twingootje of Mazda 2 gaan. Hangt er meer vanaf of je een goed exemplaar kunt vinden.
Dankjewel voor alle gegeven opties!