Eerste keer koppaking zelf vervangen

Stephan Engels

Wegverkenner
Hoi,

Al enige tijd lekt mijn Fiat punto hgt koelvloeistof, waarna ik heb besloten om de koppaking te gaan vervangen. Zelf heb ik de distrubutieriem van deze auto al 3x vervangen. Hier heb ik ook een speciaal setje voor.

Nieuwe riem, waterpomp en rollers en toebehoren voor het vervangen van de koppaking zijn besteld, maar aangezien het de eerste keer is wil ik graag om handige tips vragen.

Moet ik ergens nog expliciet op letten? Ik doe al 6 jaar het onderhoud van me auto's zelf, maar koppaking is toch echt de eerste keer.
Vraagbaak en orginele fiat instructies zijn aanwezig!

P.s de kop wordt ook geflowd en gepoord :D

Hoor het graag :)

Zorg dat de boutgaten geen vocht meer hebben. Alles goed schoon is en investeer in een goede momentsleutel.

Leuk! Maar even een wat meer praktische vraag. Als je al 3 keer de distributie riem hebt vervangen. En je ze zult de auto niet nieuw hebben gekocht. Dan is de kilometerstand zo langzamerhand respectabel voor een Punto. Is het dan niet een goed moment om een ander blok te kopen op de sloop met veel minder kilometers en die erin te bouwen? Of is het meer hobby zo?

Waarom zou je een nieuw blok moeten kopen? Je kan ook deze componenten gebruiken en vernieuwen.
Gewoon gestructureerd werken, dat is het belangrijkst. En goed de instructie met de aanhaalmomenten volgen.

woon gestructureerd werken, dat is het belangrijkst. En
Leuk! Maar even een wat meer praktische vraag. Als je al 3 keer de distributie riem hebt vervangen. En je ze zult de auto niet nieuw hebben gekocht. Dan is de kilometerstand zo langzamerhand respectabel voor een Punto. Is het dan niet een goed moment om een ander blok te kopen op de sloop met veel minder kilometers en die erin te bouwen? Of is het meer hobby zo?