Ervaringen kentekenplaat vastzetten

Volt

Asfaltkampioen
Op mijn huidige auto heb ik de kentekenplaten in de kunststof voor- en achterbumper extra laten vastzetten, maar is dit wel verstandig als je kentekenplaat op de achterklep zit? Kan dit niet tot schade leiden in het plaatwerk?

kenteken-vastzetten.png

Geen extra gaten gaan boren... even een paar flinke dotten polymeerkit achter de kentekenplaat en dan weer gewoon vast zetten met de bestaande bevestiging. (en dat werkt ook prima bij kunststof bumpers)

• Leuk
Waarderingen: Volt
De gemiddelde achterklep heeft toch al punten waarop je een plaat vast kan schroeven? Zelfde voor de bumper, dus waarom zou je extra gaten maken.

• Leuk
er zitten inderdaad al wat prefab gaten, dus als je die gebruikt is het geen probleem. extra gaten maken zou ik nooit doen want dat kan inderdaad tot de nodige problemen zorgen. al zijn veel kleppen tegenwoordig van aluminium of kunststof

• Leuk
Als je bang bent dat ze je kentekenplaten stelen (baldadigheid en of voor criminele doeleinden gebruiken) dan kun je overwegen ze extra vast te zetten.

Ik heb juist voor die standaard houders gekozen, waar je de kentekenplaten inklikt.
Mochten ze de platen willen stelen hebben ze die er zo uit, en blijft de auto onbeschadigd.

Als je juist wil dat het verwijderen moeilijk gaat kun je in die houders en dóór je kentekenplaat een extra bout en moer gebruiken OF een dot kit zodat je plaat aan de houder vast zit.

• Leuk
Er zitten vaak 2 van die plastic busjes, daar kan je 'anti-diefstal' schroeven doorheen draaien en dan zo'n geel dopje erop doen.

Kit, dergelijke schroeven of extra schroeven: ze rossen het eraf of hebben juist een accuboortje/slijper bij zich. Ik zou zeker niet gaan voor lelijke of beschadigende oplossingen. Als ze nog even een koevoetje erachter zetten heb je nog deuken en lakschade ook.

• Leuk
Bedankt voor de reacties. Ik had bijvoorbeeld onderstaande gezien waarbij ze gebruik maken van Anti-diefstal schroeven, maar of ze dan bestaande gaten gebruiken of nieuwe gaan boren is mij niet duidelijk.

Terug
Bovenaan