Ervaringen met goedkope Ultimate Speed (Lidl) acculader?

Uit ervaring moet ik helaas mededelen, dat elektrische apparatuur van Lidl niet uitblinkt in kwaliteit. Zelf heb ik 2x een batterij lader en een startbooster teruggebracht, vanwege defecten / uitvallen binnen de garantie termijn.
Ik zou even verder kijken naar wat degelijker spul.

Ik heb er een maar die werkt niet echt meer....in het begin leuk. Op lange termijn ben je beter af met een degelijke CTEK.

Dank voor het advies.

CTEK krijgt idd overal goede recensies. Ik ging eerst voor de CTEK MXS 5.0, maar ik kwam in dezelfde prijsklasse rond 75 euro een alternatief tegen, de Victron Blue Smart IP65s 12V/5A.

De MXS 5.0 en IP65s zijn beide meertraps laders met druppelladen en herstelfunctie voor (bijna) dode accu's. Beide laders hebben 5 jaar garantie. Ze hebben ook een uitgebreide handleiding. Daar hou ik van, maar dat is een afwijking van mij ;)

De IP65s heeft een paar pluspunten tegenover de MXS 5.0:
  • Besturing mogelijk via een uitgebreide app die veel informatie geeft over het laadproces, waaronder voltage en stroomsterkte. De app onthoudt historische gebruiksgegevens met veel details over vorige laadsessies.
  • Automatische lader, maar het is mogelijk om het laadproces zelf compleet te tweaken.
  • De lader kan worden gebruikt als 12,8 V voeding.
  • Laadt ook lithium accu's
  • Met de app kun je via Bluetooth de firmware van de lader updaten.
  • Victron is een Nederlands bedrijf.
Dus ik heb de IP65s besteld.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan